Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Uppmanas? Dom som jag känner som åkkte dit för att cykla fick tji.. Men går ju "inga" plan hem...Jaha, fotbolls-em flyttas till 2021.
Och spanska myndigheter uppmanar alla turister att lämna Mallorca. Hur länge dröjer det innan de börjar deportera?
Det är lite orättvist (även om det redan görs). Ska inte statsepidemiologen betala nåt?Borde man inte kunna puffa ihop alla världens samhällskostnader som detta för med sig, och skuldbelägga Kina med den summan?
Det du beskriver är "mitigate" strategin som bygger på att man låter folk bli smittade för att få flockimmunitet, denna strategi har iom denna publikation blivit dömd som en dålig idé och det finns inget land (mig veterligen) som kör på den strategin just nu. Att 60% av befolkningen kommer bli smittade stämmer bara givet ett R_0 på 2,3, men själva poängen med de åtgärder som tas är att få ner R_0 värdet till ett betydligt lägre värde så att spridningen hålls på en relativt låg nivå och invänta vaccin. För så fort man släpper på restriktionerna kommer R_0 gå tillbaka till 2,3 och smittan sprider sig som en löpeld igen.
Samma strategi beskrivs här. Detta är alltså inte en bra idé.
Källor?I en undersökning av tillfrisknade Corona patienter: Några av patienterna har förlorat mellan 20 till 30 procent av sin lungkapacitet. Det låter riktigt trist för tävlings och motions -cyklister.
Men då kör vi då, det ska stängas ner i 18 månader om det ska vara effektivt.
Sen tycker jag inte att publikationen säger speciellt mycket alls kring att det är en dålig idé.
Jag hittar heller ingenstans var deras "NPI-effectiveness"-siffror kommer ifrån, jag är dock genuint intresserad ifall någon annan hittar dem.
Källor?
![]()
Some people who recover from the coronavirus might be left with '20 to 30%' less lung function, and gasping for breath when they walk quickly, Hong Kong doctors said
The Hong Kong Hospital Authority made the discovery after observing the first wave of discharged patients in the city.www.businessinsider.com
Köp 6kg Stilton så är det smooth sailing
![]()
Därför håller sig Edward Blom borta från krogen nu
Edward Blom tillhör en riskgrupp och tvingas undvika krogen under coronavirusets spridning. Nu har tv-profilen bunkrat upp med mat – och ger sina bästa preppingtips. – Vi fick en Stilton-ost på sex kilo så vi klarar oss helt klart när det gäller blåmögelost, säger han.www.aftonbladet.se
Jag sprang på svensk fransyska för 50 kronor per kg igår, så det blev 4,5 kg. Det räcker flera dagar för en person.Köp 6kg Stilton så är det smooth sailing
![]()
Därför håller sig Edward Blom borta från krogen nu
Edward Blom tillhör en riskgrupp och tvingas undvika krogen under coronavirusets spridning. Nu har tv-profilen bunkrat upp med mat – och ger sina bästa preppingtips. – Vi fick en Stilton-ost på sex kilo så vi klarar oss helt klart när det gäller blåmögelost, säger han.www.aftonbladet.se
Vad jag läste var det EN grupp som var halvöd i en lungsjukdom som jag glömt namnet på innan viruset.Källor?
Jag har lärt mig tre nya ord idag: Infodemi, ultracrepidarianism och superspridare.
Jaha, f*tb*lls-em flyttas till 2021.
Universitetet är väl stängt nu så det är slut på gratisskitandet för stadens studenter ?Ica Maxi, Uppsala.
Visa bilaga 406254
Tegnell pratar om importfallHär är en snart två veckor gammal artikel, där Tegnell resp prof. Rocklöv uttalar sig om utvecklingen. Lite intressant nu när vi har facit och kan bedöma vem som hade rätt.
![]()
Expert: Finns risker med att fokusera på Italien
Epidemiologen Joacim Rocklöv anser att det finns risker med statsepidemiolog Anders Tegnells och Folkhälsomyndighetens fokus på Italien.www.dn.se
Tegnell pratar om importfall
"Risken som importfall, det vill säga svenskar som smittats utomlands och återvänt, betraktas som mycket hög. Men ökningen av importfall kan snart klinga av, bedömer statsepidemiolog Anders Tegnell.
– Det finns anledning att tro att vi kommer att peaka nu, att vi har peakat."
Ja, jag tror det är precis den känslan man eftersträvar så det väl bra att det funkar på en del. Oavsett vilket så är resultatet att nu kör vi mot 60%. Min förhoppning är fortfarande att det går relativt bra.Det känns bra att domedagsprofeterna inte sköter FHM.
Min kinesiske kollegas första kommentar när jag chattade med honom imorse: Det verkar som att många i Europa inte tar det på allvar?Ja, jag tror det är precis den känslan man eftersträvar så det väl bra att det funkar på en del. Oavsett vilket så är resultatet att nu kör vi mot 60%. Min förhoppning är fortfarande att det går relativt bra.
Dylans grill?Åt en förbaskat god hamburgare idag. Lite folk var det också.
Visa bilaga 406257
Faktiskt. Först gången jag provade. Den nyöppnade i Dax (yuäck) gamla lokaler i Boländerna.Dylans grill?
Åt en förbaskat god hamburgare idag. Lite folk var det också.
Visa bilaga 406257
Har hört från folk i förbifarten att handsprit inte är speciellt effektivt mot corona-virus, utan att det är tvål som är grejen. Någon som vill verifiera eller bara gräla även om detta i största allmänhet? ?
Japp!Lite folk ... i din bil? ?
De har ju förbjudit allt annat så det var väl det sista som de hade kvar att förbjuda. #LukkelovenDanmark förbjuder coronavirus.
Men det återstår att se hur många som dör pga fattigdom pga tappet i ekonomisk tillväxt som Corona-stoppet orsakar. Högst troligen fler. All forskning tyder på det, och det är ju viktigt att lyssna på vetenskapen.Mångdubbelt fler liv räddade till följd av minskade luftföroreningar i Kina jämför med antalet döda till följd av Covid-19?
Denna rapport av forskare vid bland annat Berkeley menar att det kan handla om en faktor 20 (!)
![]()
COVID-19 reduces economic activity, which reduces pollution, which saves lives.
COVID-19 is a massive global economic and health challenge, having caused >3500 global deaths as of this writing (Mar 8) and untold econo...www.g-feed.com