[OT] Dagens fönsterbild (OBS! Regler i första inlägget)

Morgon är kommen.
FE7D08EA-7CC4-4A5E-A3E0-140B0BE5A7BF.jpeg

Jamen, det var olika dagar, ju.
Hm?
Inlägg #368 postades igår 19.41.
Inlägg #369 postades igår 19.42.

Edit:
Läser man regel 4 inser jag att man skulle kunna tolka det som att det handlar om max en bild tagen en viss dag men att det är ok att en viss dag posta två bilder tagna olika dagar. Dock faller det på regel 2 som säger att det ska vara dagsfärska bilder som postas. Motiveringen: "Tanken är skildra ”nuet”."

Edit 2:
Och jag menar inte att jag tycker att du ska plocka bort någon av de postade bilderna. Bara något att tänka på i framtiden.

Senast ändrad:
Oktober 1953 så rullade den sista spårvagnen här utanför på Dag Hammarskjölds väg. 2029 ska spårvagnarna börja rulla på nytt igen. Inget jag har nån nytta av i varje fall. Jag kanske bor på Gotland då. Under mina 42 år i Uppsala, så har jag nästan uteslutande cyklat till mina fyra arbetsplatser och har nog åkt buss mindre än 50 ggr.
asfalt.png

Senast ändrad:
Ser inte direkt så gästvänligt ut.

Visa bilaga 736877
Arkitektur är häftigt, absolut. Och städer har väl sin charm. Men att vakna varje dag och mötas av betong och bilar, det är inte för mig. Jag gillar att följa naturens skiftningar med årstiderna. Nu har snart de sista löven fallit och det för några veckor sedan färggranna crescendot övergår nu i brunskala för att snart sluta i gråskala innan vårens ljus får allt att börja om.

20241107_072452.jpg

Tillbaka
Topp