Funderar på att KÖPA en hemdator. Har aldrig köpt nån förut, bara fått gamla avlagda från jobb och kompisar.
Hemdatorn vi har nu är en sådan avlagd jobb-HP laptop: Stabil mekaniskt, tangenter pekplatta osv och bra skärm 1920x1200 men Intel Core2 Duo 2,4 GHz, 4GB RAM, Nivida Quadro FX 1600M. Lite för slö för dom spel som barnen (7 och 10) vill köra, scrap mechanic osv. Och så är den trög att klippa film på, men det kan jag göra på jobbdatorn (som blir min efter semestern 2018). Jag gillar den, men andra i familjen tycker annorlunda....
Om jag vill ha en dator som fungerar någorlunda till barnens spel och kan betala max 5000:- finns det något då? Jag tittade som hastigast på nån näthandlare (NetonNet) och det är svårt att veta vad jag behöver. Vi har en skärm, så stationär skulle eventuellt funka, men laptop är enklare att städa undan. Men dom laptops man får för 5000:- utan att leta ihjäl sig ser lite sisådär ut med låg upplösning på skärmen, 8 GB RAM osv. Misstänker att det mekaniska inte heller är så bra. För 5000:-, vad ska man köpa?