Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mini_me sa:Hej hå. Excel igen.
Har lyckats bygga min summering av 2017 och allt funkar kanon. Men tänkte vara lite före och ordna 2018 summering oxå.
Finna det nåt lätt sätt , bortsett från att ändra JAN17 till JAN18 etc i varje cell , att få detta utfört med nåt trix.
Är typ 40celler som behöver ändras.
Klavikel sa:Gratis VPN för android?
Befinner mig utomlands hela vintern men vill gärna kunna kolla längdåkning på vinterstudion och annat fjös på SVT-play.
Dessvärre för snål för att betala två gånger för att titta.
Några bra tips?
Jimel sa:Hoppas det går bra med en dator fråga i data tråden, ska köpa en bärbar och jag vill kunna redigera lite egenfilmat 1080p material utan att datorn blir som sirap men vill ändå inte lägga för mycket, vad bör man kolla på för komponenter? antar att i5 räcker, 8gb minne? vilket grafikkort? Tänk budget.
Är det bara du? Ingen kollega som en likadan telefon med samma OS-version och app?Rattnalle sa:Telefonen ballar ur helt när den är uppkopplad på jobbets trådlösa nät för övriga enheter. Telefonen fryser, appar hänger sig etc. Hemma eller på 4G försvinner allt.
Hur tusan blir det så?
Inte orkat kolla så långt.. Men jobbdatorn verkar I och för sig också ha en extremt dålig dag när det gäller uppkoppling i allmänhet så någon sorts haveri verkar pågå. Appen i fråga är nog mest Chrome egentligen men hela hemskärmen har frusit ett par gånger.. Android 7.1. Känner inte igen problemet från andra tillfällen med tveksam internetuppkoppling t ex i garaget med svajig edgetäckning.ejma sa:Är det bara du? Ingen kollega som en likadan telefon med samma OS-version och app?Rattnalle sa:Telefonen ballar ur helt när den är uppkopplad på jobbets trådlösa nät för övriga enheter. Telefonen fryser, appar hänger sig etc. Hemma eller på 4G försvinner allt.
Hur tusan blir det så?
Kan vara portar i brandväggen som är stängda och inte låter apparna prata med internet. Kan bli liknande problem på windowsdatorer om en app inte får svar från en server. Klaga hos app-konstruktören.
Supertramp sa:Ja stänga genom aktivitetshanteraren borde jag ju tänkt på! Programmet stänger nog inte ner ordentligt för jag hamnar i exakt samma menyer som när jag avslutade matlab.
Men finns det något annat knep att undvika att minnet blir fullt (förutom det där med allokerat swap, ska kolla detta med IT-avd)? clear all funkar ju uppenbarligen inte.
juliusjonzon sa:Har en gammal notebook laptop aspire one 752 med 2 gb ram som jag skulle vilja ha rappare. Som jag fattar sa gor en ssd mer for skriva och lasa men ram gor datorn rappare i typ browser och oppna och stanga program.
Hur vet jag hur mycket ram man kan uppgradera, 2/4/6/8gb eller hur mycket spelar andra komponeter in.
Kort sagt ar det bortkastade pengar for att tex moderkortet ar en flaskhals?
intel celeron cpu 743 1.3ghz
Windows 10 32-bit operating system, x64 based processor
Tackar
juliusjonzon sa:Har en gammal notebook laptop aspire one 752 med 2 gb ram som jag skulle vilja ha rappare. Som jag fattar sa gor en ssd mer for skriva och lasa men ram gor datorn rappare i typ browser och oppna och stanga program.
Hur vet jag hur mycket ram man kan uppgradera, 2/4/6/8gb eller hur mycket spelar andra komponeter in.
Kort sagt ar det bortkastade pengar for att tex moderkortet ar en flaskhals?
intel celeron cpu 743 1.3ghz
Windows 10 32-bit operating system, x64 based processor
Tackar
Jo det verkar stämma. Då passar inte de jag har liggande.Kupa sa:Verkar som det är DDR2 SO-DIMM i den modellen (googla för specifikationer)
Jag har bara små skitmoduler på 256MB men sånt där brukar man kunna hitta på eBay för småpengar.
juliusjonzon sa:Wow Rattnalle det later väldigt snällt! Skall kolla vad det star i pa dom som sitter i när jag kommer hem!
Slänger in en peng pa rädda barnen.
Flickvännen behöver en dator för facebook, netflix, exel, browser. Lite tajt just för dagen, sa tänkte att man kanske kunde damma av en gammal lite!
juliusjonzon sa:ah synd, hade gärna kört linux men har aldrig fatt det att lira smidigt!
Var alltid lite pyssel att installera programm, youtube va aldrig riktigt bra osv...
juliusjonzon sa:Vad är "snabbast" 2X2gb eller 1X4gb?
Vad kör proffsen:)