Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad kör ni för OS på maskiner från tidigt 10-tal? Jag har en Folio 1020 från 2015 som jag kör W11 på, men det är en rätt seg historia..
Vad kör ni för OS på maskiner från tidigt 10-tal? Jag har en Folio 1020 från 2015 som jag kör W11 på, men det är en rätt seg historia..
Valfri Ubuntu (eller Debian) funkar bra. Så länge man inte snålar på RAM-minne.
Den enda anledningen till att jag hade pensionerat min bärbara dator från 2010 var att den stödde endast föråldrade WiFi-standarder vilka inte kunde längre konkurrera med flera grannar i flerfamiljshusets bullriga radiomiljö. Den började tappa Wifi-anslutning. Jag kunde ha uppgraderat dess Wifi-kort, men bestämde mig att det var kanske dags att skaffa mig något nytt.
Sitter just nu och surfar med en Lenovo X230 som har 4 GB RAM. Debian 13 med xfce funkar hur bra som helst.Wifi? Sånt nytt har jag inte på den här men med tur är det just 8GB kvar nu. Går win 10 runt lär väl linux göra det.
Mate i så fall.Tycker de lättare är rätt tradiga. Höll på med det rätt mycket för 15 år sen och gissar att jag fortfarande vill ha nåt gnome2 liknande.