[OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"

Testade det idag,
det gick inte att dra ut knappen vid läge 0.
Kom fram till att parkeringsljus och dimljus fram o bak går att köra med (lagligt)
och då lyser även båda bakljusen,
men att köra med halvljus o dimbakljus går ej utan då får man bryta mot lagen o ha
dimljusen tända fram också.

Tjena!

My bad! Det var p-ljusläget jag menade.

Kanske egentligen borde vänta till fredag, men jag kan inte hålla mig:

Kan nån förklara varför typ hälften av alla män som kör bil håller en hand mitt uppe på ratten? Det ger ju noll kontroll, är allmänt obekvämt och ser störtlöjligt ut. Kvinnor gör det betydligt mindre frekvent.
Är det nån slags macho-grej? Jag fattar inte. Finns ju ingenting positivt med det och man ser ut som en supertönt. :unsure:

Jag gör det ibland, tycker det är rätt bekvämt och vet inte varför det skulle mindre kontroll än att hålla en hand kl 3. Men sitter man för långt ifrån ratten så blir det ju obekvämt och dålig kontroll. Jag sitter så handloven vilar på ratten klockan 12 utan att jag behöver vrida på ryggen.

Jag gör det ibland, tycker det är rätt bekvämt och vet inte varför det skulle mindre kontroll än att hålla en hand kl 3. Men sitter man för långt ifrån ratten så blir det ju obekvämt och dålig kontroll. Jag sitter så handloven vilar på ratten klockan 12 utan att jag behöver vrida på ryggen.
Om du har höger hand mitt uppe på ratten och måste väja kraftigt till vänster, hur går det då?
Om man inte har mindre kontroll, hur kommer det sig att ingen sitter så när de kör på bana, till exempel?

Tjena!

My bad! Det var p-ljusläget jag menade.

Nänänä du gör fel. I denna pos ingår att ha sätet i botten, ryggstödet så tillbakalutad att det nästan stöder sig mot baksätet och sätet långt tillbakadraget så att du bara med ansträngning när ratt och pedaler när du försöker se coolt tillbakalutad ut. Och aldrig under några omständigheter får två händer röra ratten samtidigt.
Det var åtminstone den posen jag tänkte på när Makten frågade 😆

Om du har höger hand mitt uppe på ratten och måste väja kraftigt till vänster, hur går det då?
Om man inte har mindre kontroll, hur kommer det sig att ingen sitter så när de kör på bana, till exempel?

Då vrider man ratten till vänster. Men jag tror det är vanligast med vänsterhanden, tycker det kan vara rätt bekvämt som omväxling.

Det finns lite olika skolor på det där på bana med, många instruktörer lär ut kvart över tre och sen får man aldrig göra omtag/släppa. Jag tycker själv det viktigaste är att man alltid skjuter ratten och inte drar i den, framförallt om man inte sitter i riktig stol och bälte. Man kör med rumpan och den ska ner i stolen.
Jag vill själv ha handen just mitt på där uppe klockan tolv när jag prickar apex, så jag flyttar handen innan sväng så den hamnar rätt. Det ger mest utrymme för justering när något händer.
När jag kör rally har jag normalt vänstern kl 9 som utgångsläge, men sen är det mer on the fly så att säga ;)

Då vrider man ratten till vänster.
Du kommer ju dock inte särskilt långt innan det blir jäkligt märkligt.

Men jag tror det är vanligast med vänsterhanden, tycker det kan vara rätt bekvämt som omväxling.
Kanske folk behöver högerhanden för att fippla med mobilen?

Det finns lite olika skolor på det där på bana med, många instruktörer lär ut kvart över tre och sen får man aldrig göra omtag/släppa. Jag tycker själv det viktigaste är att man alltid skjuter ratten och inte drar i den, framförallt om man inte sitter i riktig stol och bälte. Man kör med rumpan och den ska ner i stolen.
Jag vill själv ha handen just mitt på där uppe klockan tolv när jag prickar apex, så jag flyttar handen innan sväng så den hamnar rätt. Det ger mest utrymme för justering när något händer.
När jag kör rally har jag normalt vänstern kl 9 som utgångsläge, men sen är det mer on the fly så att säga ;)
Jo, men det är ju ingen (utom nån enstaka kepa-bak-och-fram-fjunis som tror de är balla förstås) som kör med en hand mitt uppe på ratten på bana när de inte svänger. Eftersom det kommer resultera i helt galen handposition när man svänger, antar jag (kör inte bana själv, men kikar lite när andra gör det).

-------

Alla gör som de vill. Jag kan bara inte låta bli att tro att många sitter sådär för att se tuffa ut. Och det enda de lyckas med är raka motsatsen.

Själv sitter jag med händerna ca kvart i tre med armbågarna på stöden (om jag inte kör "aktivt", då hänger armbågarna fritt så de inte hindrar mig). Ibland båda händer, ibland ena, ibland andra. Ibland håller jag längst nere på ratten, men det är ytterst sällan. Men att hålla upp en knytnäve mitt i synfältet och inte ha nåt stöd? What, why? Helt obegripligt.

Tjena!

Nu kör jag inte alltid så, speciellt inte på bana.
Om jag har höger hand på ratten kl 3 så har jag faktiskt sämre kontroll om jag behöver väja höger än vad jag har om jag behöver väja vänster om jag håller klockan 12. Som @Raggamuffin säger, man ska trycka istället för dra i ratten. Med höger uppe har jag dock rätt bra kraft att dra den åt höger.
Aldrig vänster kl 12 faktiskt. Vänster sitter alltid klockan 9 när den är på ratten och då högerhanden på armstöd/växelspak, är det trafik, väglag andra risker m.m. som innebär att jag måste vara på spänn så är bägge händerna på ratten.
Men en solig sommardag med god sikt och lite trafik ser jag inga problem med att plöja landsvägsmil med högern hängandes kl 12. Sen växlar jag iofs rätt mycket handgrepp om jag kör långt.

Tjena!

Nu kör jag inte alltid så, speciellt inte på bana.
Om jag har höger hand på ratten kl 3 så har jag faktiskt sämre kontroll om jag behöver väja höger än vad jag har om jag behöver väja vänster om jag håller klockan 12. Som @Raggamuffin säger, man ska trycka istället för dra i ratten. Med höger uppe har jag dock rätt bra kraft att dra den åt höger.
Aldrig vänster kl 12 faktiskt. Vänster sitter alltid klockan 9 när den är på ratten och då högerhanden på armstöd/växelspak, är det trafik, väglag andra risker m.m. som innebär att jag måste vara på spänn så är bägge händerna på ratten.
Men en solig sommardag med god sikt och lite trafik ser jag inga problem med att plöja landsvägsmil med högern hängandes kl 12. Sen växlar jag iofs rätt mycket handgrepp om jag kör långt.
Man har ju två händer, så det där första begriper jag inte riktigt.

Försöker bara förstå vitsen med att hålla på ett så ologiskt vis. Lite som att hålla inne vid styrstammen när man cyklar. Går ju bra tills man plötsligt måste svänga. Men varför?

------

[Givetvis provocerar jag lite eftersom det rimligen lär trampa väldigt många på tårna, men jag kan verkligen inte begripa varför man väljer detta sätt att hålla ratten på. Om det nu inte har med attityd att göra, vilket jag misstänker.]

Edit: En del av min avoghet kanske har att göra med att 99% av alla idoter som lägger sig upp i röven på en och tror att det går fortare då, håller exakt just på detta sätt. Och just om man ska köra aggressivt är det ju en extra dum idé.

Man har ju två händer, så det där första begriper jag inte riktigt.

Försöker bara förstå vitsen med att hålla på ett så ologiskt vis. Lite som att hålla inne vid styrstammen när man cyklar. Går ju bra tills man plötsligt måste svänga. Men varför?

------

[Givetvis provocerar jag lite eftersom det rimligen lär trampa väldigt många på tårna, men jag kan verkligen inte begripa varför man väljer detta sätt att hålla ratten på. Om det nu inte har med attityd att göra, vilket jag misstänker.]

Tjena!

Orkar inte ha båda händerna på ratten jämt.
Jag tycker det är rätt stor skillnad jämfört med att hålla vid styrstammen, jag har ju samma hävarm kl 12 som kl 3. Håller jag vid styrstammen har jag ju tappat hävarmen.
Om man nu inte kör en Tesla med Yokeratt. Då är det precis samma sak faktiskt.

För min del har det absolut inget med attityd att göra, det är bekvämt helt enkelt. Jag är raka motsatsen till snorisar i keps* med bakåtlutat ryggstöd, jag sitter väldigt upprätt och nära ratten och med benen så att knäna inte är helt raka när bromspedalen är i botten.

*Jag har iofs väldigt ofta keps, men aldrig bakåfram.

Tjena!

Orkar inte ha båda händerna på ratten jämt.
Jag tycker det är rätt stor skillnad jämfört med att hålla vid styrstammen, jag har ju samma hävarm kl 12 som kl 3. Håller jag vid styrstammen har jag ju tappat hävarmen.
Om man nu inte kör en Tesla med Yokeratt. Då är det precis samma sak faktiskt.

För min del har det absolut inget med attityd att göra, det är bekvämt helt enkelt. Jag är raka motsatsen till snorisar i keps* med bakåtlutat ryggstöd, jag sitter väldigt upprätt och nära ratten och med benen så att knäna inte är helt raka när bromspedalen är i botten.

*Jag har iofs väldigt ofta keps, men aldrig bakåfram.
Jag har lurat på att köpa en spacer för att flytta ratten närmare mig, för jag har så sabla långa ben att det är omöjligt att få till både benvinkel och armposition perfekt tyvärr. Vill ha ratten ordentligt nära men då får jag sitta med benen isär och får mer eller mindre kramp i foten av kö-körning när man måste ha en fot på bromsen hela tiden. 😂

Angående hävarm så har man ju inte axeln mitt på överkroppen, utan på ena sidan. Det är därför det i min mening är så knäppt att ha handen mitt uppe på ratten. Då måste ju armen gå diagonalt liksom. Keff. Men visst, finns väl konstigare saker som folk ägnar sig åt.

Jag har lurat på att köpa en spacer för att flytta ratten närmare mig, för jag har så sabla långa ben att det är omöjligt att få till både benvinkel och armposition perfekt tyvärr. Vill ha ratten ordentligt nära men då får jag sitta med benen isär och får mer eller mindre kramp i foten av kö-körning när man måste ha en fot på bromsen hela tiden. 😂

Angående hävarm så har man ju inte axeln mitt på överkroppen, utan på ena sidan. Det är därför det i min mening är så knäppt att ha handen mitt uppe på ratten. Då måste ju armen gå diagonalt liksom. Keff. Men visst, finns väl konstigare saker som folk ägnar sig åt.
Jag har vänster arm typ halv ett på ratten. Då riskerar jag inte svänga av misstag när jag inte orkar hålla upp armen av egen kraft.
Som elcykling ungefär fast olika.
#lifehack

Ja har man lite T-rex armar och ben så finns det inga bilar idag som går att justera rätt tyvärr.
Inte så enkelt om man har airbag kanske?

Det diagonala gör att man kan slappna av i armen.

Själv brukar det bli nånstans mellan 6 och 9, beroende på var min armbåge passar i dörren :)

Ja har man lite T-rex armar och ben så finns det inga bilar idag som går att justera rätt tyvärr.
Inte så enkelt om man har airbag kanske?
Jag har faktiskt långa armar också, så det handlar nog mest om att jag vill ha ratten närmare än de flesta andra. Spelar ingen roll om man bara slökör motorväg och sånt, men om man ska vara lite mer involverad (ähum) på småvägar så vill jag ha maximal kontroll.

Verkar rätt så lätt på BMW av den generation jag har. Man skruvar helt sonika loss ratten, stoppar dit en spacer och förlänger kablaget med en skarvbit som följer med.

60 mm är dock så mycket att jag kanske får köra teleskopet i botten istället. Och så hamnar förstås spakarna för ljus och grejer längre bort från fingrarna, men faktum är att jag kommer åt dem när jag inte vill lite väl ofta. Så det kanske är lika bra.

Det diagonala gör att man kan slappna av i armen.

Själv brukar det bli nånstans mellan 6 och 9, beroende på var min armbåge passar i dörren :)
Hmm, är det för att många bilar saknar ordentliga stöd för armbågarna månne? Jag skulle fasen inte stå ut utan det. På förra bilen var jag tvungen att vila armarna ibland genom att ha dem "i knät" så att säga. Helt kass.

Tjena!

Räta upp stolsryggen mer? Kan nästan garantera att om jag sätter mig i din bil så kommer jag inte nå ratten på rätt sätt om jag bara justerar stolen efter benvinkel. Det är så i typ 90% av kundernas bilar, om jag räknar upp till 65 år. Sen jävlar så åker stolsryggen upp så långt att jag inte kan sitta i stolen.

Tjena!

Räta upp stolsryggen mer? Kan nästan garantera att om jag sätter mig i din bil så kommer jag inte nå ratten på rätt sätt om jag bara justerar stolen efter benvinkel. Det är så i typ 90% av kundernas bilar, om jag räknar upp till 65 år. Sen jävlar så åker stolsryggen upp så långt att jag inte kan sitta i stolen.
Mja, jag sitter hyfsat upprätt redan. Mer blir ansträngande för min usla rygg.
Nuvarande position är helt okej. Men liiiite närmare skulle jag gärna ha ratten.

Största anledningen till det här är nog att det är en ganska trång bil och jag är ganska lång (185 cm). Måste helt enkelt flytta stolen långt bak för att benen ska få plats.

Edit: Jag skulle säga att rattpositionen är ganska perfekt när jag kan vila armbågarna. Det är när jag vill ha mer koll och hänga armarna löst som det blir krampaktigt efter ett tag eftersom jag måste hålla händerna uppe liksom. Jobbigt.

Tjena!

Jag tror jag kör upp ryggstödet 20 cm när jag tar tantens bil begriper inte hur man kan sitta sådär bakåt, får ju träningsvärk i magen. Mer avslappnad i ryggen med tvär vinkel.
Alla stolar är för höga med imho och går inte att få ner tillräckligt, även om jag helst tittar rakt in i ratten så är det långt kvar ner om man ska ha blicken precis över.

Mja, jag sitter hyfsat upprätt redan. Mer blir ansträngande för min usla rygg.
Nuvarande position är helt okej. Men liiiite närmare skulle jag gärna ha ratten.

Största anledningen till det här är nog att det är en ganska trång bil och jag är ganska lång (185 cm). Måste helt enkelt flytta stolen långt bak för att benen ska få plats.

Edit: Jag skulle säga att rattpositionen är ganska perfekt när jag kan vila armbågarna. Det är när jag vill ha mer koll och hänga armarna löst som det blir krampaktigt efter ett tag eftersom jag måste hålla händerna uppe liksom. Jobbigt.

Tjena!

Jag har ju korta ben så har ju aldrig stolen jättelångt bak (fast längre bak än min fru som bara har två centimeter kortare ben), men har korta armar också. Så jag upplevde inte min BMW som trång direkt.
Jag är 183 och mitt största problem brukar vara att när jag sitter så som jag vill sitta så får jag inte plats med skallen i många bilar eftersom stolarna inte går att sänka tillräckligt. BMWn var bra där men Kia EV6, med panorama, kan jag inte köra utan att sitta helt fel, stolarna går inte att få tillräckligt lågt.
Det är ju ett resultat av att jag har lååång rygg och eftersom jag sitter ganska långt fram så kommer jag i kontakt med taket. Sjukt störigt.
I fruns XC60 får jag precis plats, men kan inte använda solskyddet för då ser jag inte vägen.
I TTn så har jag gott om plats över skallen för att stolen verkligen går att trycka ner i golvet.

Funderade en gång på att köpa en MGF, och var och provkörde en. Skitkul liten bil, men sen tänkte jag en sekund och fällde upp taket och då sket det sig rejält. Jag hade minus två centimeter till taket. 🙄

Tjena!

Jag har ju korta ben så har ju aldrig stolen jättelångt bak (fast längre bak än min fru som bara har två centimeter kortare ben), men har korta armar också. Så jag upplevde inte min BMW som trång direkt.
Jag är 183 och mitt största problem brukar vara att när jag sitter så som jag vill sitta så får jag inte plats med skallen i många bilar eftersom stolarna inte går att sänka tillräckligt. BMWn var bra där men Kia EV6, med panorama, kan jag inte köra utan att sitta helt fel, stolarna går inte att få tillräckligt lågt.
Det är ju ett resultat av att jag har lååång rygg och eftersom jag sitter ganska långt fram så kommer jag i kontakt med taket. Sjukt störigt.
I fruns XC60 får jag precis plats, men kan inte använda solskyddet för då ser jag inte vägen.
I TTn så har jag gott om plats över skallen för att stolen verkligen går att trycka ner i golvet.

Funderade en gång på att köpa en MGF, och var och provkörde en. Skitkul liten bil, men sen tänkte jag en sekund och fällde upp taket och då sket det sig rejält. Jag hade minus två centimeter till taket. 🙄
Jag har omvända dimensioner; ap-armar och -ben, men kort kropp. Så jag har inga problem med takhöjden trots att min totallängd är ganska stor. Och jag kommer såpass lågt att jag kikar precis över ratten även med relativt upprätt sittposition.
Sen ser jag inget fel med att sitta bakåtlutad, bara man kan få ratten tillräckligt nära. Vilket man inte kan, tyvärr.
Och lutar man ryggstödet bakåt så bör man förstås även kunna luta sitsen bakåt så man slipper sitta med undersidan av låren i luften liksom.

Trångt är väl att ta i kanske, men 120:n är väldigt "ombonad" och man sitter verkligen inbakad i den. Gillar det, fast sätena är lite för smala för min numera inte helt smala figur. Därför har jag inte heller råd att sitta med benen isär, för då lutar de på kanterna. Så jag måste ha stolen långt bak.

Alla stolar är för höga med imho och går inte att få ner tillräckligt, även om jag helst tittar rakt in i ratten så är det långt kvar ner om man ska ha blicken precis över.

Kul ändå att folk vill sitta s olika. Jag hissar upp stolen så högt det går. Ratten neråt så långt det går, bara några cm ifrån låren :)

Dom ändrade stolshöjden med någon uppdatering så att den går inte lika högt längre. När den var ny satt jag med bara en handflata från taket.

Spanade in i bilar när jag stod och väntade på bussen. En absolut majoritet höll i nedre delen av ratten, kl 20 i 4 eller lägre. Ett fåtal höll en hand kl 12, alla medelålders och jämnt fördelat mellan kvinnor och män. Ingen så ut att göra det för att se cool ut. Jag har aldrig förut kollat efter hur andra håller i ratten. Skulle aldrig komma på att kolla in hur föraren bakom håller, utan föredrar att fokusera framåt.

Har en enkel lösning på problemet. Såg en "Strip", på Kronblom & Malin. Han hade då en bil med taklucka, så han körde bilen med huvudet ovanför taket. Kanske en utväg för någon?!

Jag skulle tro det har med erfarenhet att göra. Vill minnas det lärdes ut tio i två när jag tog körkort, men med tiden lär man sig ju vad som passar bäst för en själv. Jag ser ytterst få erfarna förare som konsekvent håller tio i två, utan det varierar. För egen del är det nog den handposition jag använder minst, om ens alls.

Ingen som kör med raggarknopp? ;)

En sånhär? (min elbil på kontoret)

IMG_0122.webp

Jag skulle tro det har med erfarenhet att göra. Vill minnas det lärdes ut tio i två när jag tog körkort, men med tiden lär man sig ju vad som passar bäst för en själv. Jag ser ytterst få erfarna förare som konsekvent håller tio i två, utan det varierar. För egen del är det nog den handposition jag använder minst, om ens alls.

Beror ju rätt mycket på situationen med. Slökörning på motorväg, då är det nog snarast tjugo i fem eller något sånt som gäller för mig.

Förundras mer över alla som ligger ner och kör som vi tidigare varit inne på i tråden. Trots att jag är 195 cm lång så får jag ofta flytta fram stolen och fälla upp ryggstödet när jag kör andras bilar, vill inte köra med raklånga ben och armar.

Har nog aldrig hållit "tio i två", för då kan jag inte vila armbågarna mot något. Sjukt jobbigt.
Däremot är kvart i tre perfekt. Noll ansträngning, men samtidigt bra kontroll.

Tjena!

Tio i två gällde innan airbagen blev standard, sen kom någon på att det är ett skitbra sätt att bryta armarna när det smäller.
Sen tycker jag att det aldrig har varit en bra variant, då skulle inte F1 rattar se ut som dom gör, för att relatera till vad @Makten skrev innan.

Tjena!

Tio i två gällde innan airbagen blev standard, sen kom någon på att det är ett skitbra sätt att bryta armarna när det smäller.
Sen tycker jag att det aldrig har varit en bra variant, då skulle inte F1 rattar se ut som dom gör, för att relatera till vad @Makten skrev innan.
Är det inte nåt som lever kvar från tiden innan styrservo och när man troligen satt närmare ratten i största allmänhet? Med händerna tio i två kan man förstås "mata" ratten med ordentligt med kraft när man behöver svänga rejält.

Är det inte nåt som lever kvar från tiden innan styrservo och när man troligen satt närmare ratten i största allmänhet? Med händerna tio i två kan man förstås "mata" ratten med ordentligt med kraft när man behöver svänga rejält.

Tjena!

Nej det skulle jag inte säga. De flesta gamla bilar är rätt lättsvängda då dom har annan utväxling.
Jag tycker man är starkare kvart i tre, och jag är rätt säker på att F1 förare håller med mig.
Vad jag har hört från många håll så flyttade man ner greppet från tio i två till kvart i tre pga airbags och det låter väldigt rimligt.

Kanske egentligen borde vänta till fredag, men jag kan inte hålla mig:

Kan nån förklara varför typ hälften av alla män som kör bil håller en hand mitt uppe på ratten? Det ger ju noll kontroll, är allmänt obekvämt och ser störtlöjligt ut. Kvinnor gör det betydligt mindre frekvent.
Är det nån slags macho-grej? Jag fattar inte. Finns ju ingenting positivt med det och man ser ut som en supertönt. :unsure:
När man väl behärskar en automobil så slappnar man av och håller neutralt och bekvämt.
När man känner sig osäker i trafiken håller man som på körskola.

Obs: ingen direkt sanning.

1000028369.webp

Standard vid avslappnad körning. Växelvis höger/vänster. Men händerna rör sig ständigt runt ratten. Ibland håller jag tom kl 12 med bara ena handen. Ibland klockan 19 också. Variation är trevligt.

Hi hi, har kört mängder av mil i mina dagar bl.a jobbat med detta.
Ändå vet jag inte här o nu hur jag håller i ratten 😀 får kolla detta nästa gång jag är ute och kör.

När man väl behärskar en automobil så slappnar man av och håller neutralt och bekvämt.
När man känner sig osäker i trafiken håller man som på körskola.

Obs: ingen direkt sanning.
Ser inget "neutralt" eller avslappnat med att hålla en hand mitt uppe på ratten. Det är ju snarare krampaktigt, ologiskt och bara märkligt.
Skulle nog snarare säga att det är folk som tror att de "behärskar en automobil" som gör så (edit: osund självsäkerhet alltså).

Ser inget "neutralt" eller avslappnat med att hålla en hand mitt uppe på ratten. Det är ju snarare krampaktigt, ologiskt och bara märkligt.
Skulle nog snarare säga att det är folk som tror att de "behärskar en automobil" som gör så (edit: osund självsäkerhet alltså).
Men du tycker alltså att du kör avslappnat med båda händer på ratten?
Klassiska Makten-grejen med att: "Mitt sätt är alltid bäst, varför är alla andra idioter? Det finns ingen logik" :)

Men du tycker alltså att du kör avslappnat med båda händer på ratten?
Ja, armarna vilar ju på armstöden. Finns inget som helst krampaktigt med det.
Dessutom tror jag aldrig jag sagt att jag kör med båda händerna på ratten. Det gör jag knappast alltid.

Edit: Armarna sitter som bekant på sidorna av kroppen, inte rakt ut från mitten av bröstkorgen. Alltså har man ungefär lika mycket styrutrymme och kraft åt båda hållen om man håller handen på den sida av ratten som armen sitter på kroppen. Men om man räknar med att inte behöva styra så mycket så spelar det förstås ingen roll. Antar att det ingår i "behärska en automobil" (eller om det var precis tvärtom).

Klassiska Makten-grejen med att: "Mitt sätt är alltid bäst, varför är alla andra idioter? Det finns ingen logik" :)
Klassiska kränkt-forum-medlem-grejen: Ingen kan svara på vad logiken faktiskt är med det totalt ologiska förfarandet.

Standard vid avslappnad körning. Växelvis höger/vänster. Men händerna rör sig ständigt runt ratten. Ibland håller jag tom kl 12 med bara ena handen. Ibland klockan 19 också. Variation är trevligt.

Hade en kollega för länge sen som tidigare kört limousine på Freys Hyrverk. Enligt honom var det viktigt att inte händerna syntes utifrån, det var pajasfasoner. Längst ner ska man hålla, sa han.

Vem fan är det där? Ser sjukt obekvämt ut oavsett.

Man får ha handen en liten bit över centrum, så hjälper tyngdlagen att armen blir kvar. Man kan alltså slappna av helt. Prova.

Det där är Lewis, den bästa chauffören av bilar som än så länge trampat på denna jord. Nu kommer kanske nån gammal gubbe som faktiskt tycker att (överskattade) Senna är bättre men det är helt enkelt fel.

Man får ha handen en liten bit över centrum, så hjälper tyngdlagen att armen blir kvar. Man kan alltså slappna av helt. Prova.
Jag har provat. Förstår inte.

Det där är Lewis, den bästa chauffören av bilar som än så länge trampat på denna jord. Nu kommer kanske nån gammal gubbe som faktiskt tycker att (överskattade) Senna är bättre men det är helt enkelt fel.
Aha.

Nä, nu glömmer du bort Ronnie och Emerson. 😀

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp