Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nä, nu glömmer du bort Ronnie och Emerson.![]()
Nåt helt annat... Såg på lunchen idag. Hittade tyvärr ingen logga på lådan.
EXAKT så. Spot on.Du menar ungefär som att skita i att blinka när man ska svänga? Många gör det = helt normalt?
Edit: Bekvämt är det förstås, för den som är mest intresserad av sig själv.
Det där är Lewis, den bästa chauffören av bilar som än så länge trampat på denna jord. Nu kommer kanske nån gammal gubbe som faktiskt tycker att (överskattade) Senna är bättre men det är helt enkelt fel.
Min invändning skulle isf vara Sébastien Loeb. Men jag har ingen aning om hur han höll i ratten.
Min invändning skulle isf vara Sébastien Loeb. Men jag har ingen aning om hur han höll i ratten.
Stig Blomqvist.Man får ha handen en liten bit över centrum, så hjälper tyngdlagen att armen blir kvar. Man kan alltså slappna av helt. Prova.
Det där är Lewis, den bästa chauffören av bilar som än så länge trampat på denna jord. Nu kommer kanske nån gammal gubbe som faktiskt tycker att (överskattade) Senna är bättre men det är helt enkelt fel.
Stig Blomqvist.
Men det hade varit kul att se ett F1-lopp med Pelé, Ali och Makten.Lol.
Duktiga absolut, men ljusår ifrån.
Alltid svårt att jämföra mellan tidsepoker. Man är bra i sin tid, men de som kommer är alltid bättre. Pelé, Ali etc, inte en chans idag.
Edit: ja, dagens förare hade varit snabbare i de gamla bilarna med. Oavsett F1, rally eller RC.
Jag var tvungen att ta ett namn jag kunde. Det är inte så många inom motorsport.Världsmästare 1 gång i en överlägsen bil är bättre än världsmästare 8 gånger i en likvärdig bil?
Stig var duktig men han är inte där uppe :)
Detta är ju mätbar fakta, praktiskt.
I stort sett exakt som jag själv vill hålla i ratten (och likadan ratt på köpet). Inga händer mitt uppepå ens till eller från banan, men armbågarna på armstöden i avslappnat läge. Ser helt vettigt ut.Vill man se hur F1-förare jobbar med händerna på ratten i en "vanlig'" bil så är det här ett kul klipp, Robert Kubica kör med Misha Charoudin bredvid. Rätt kul att se faktiskt, ett av dom galnare varven jag sett. Och då känns han tämligen avslappnad ändå.
Edit: Han sitter ju dock så sjukt lågt så det kanske inte ens går att sänka ratten mer.
Det är det jag menar; rattinfästningen är väl original, så då kanske den är i lägsta läget redan. Eller finns det nån fördel med att ha ratten sådär högt upp i förhållande till överkroppen?Det är ju en lågt monterad stol som säkert inte går att justera plus att han verkar vara kort. Ser rätt kul ut minst sagt! :D
Det är det jag menar; rattinfästningen är väl original, så då kanske den är i lägsta läget redan. Eller finns det nån fördel med att ha ratten sådär högt upp i förhållande till överkroppen?
Han har ju händerna i höjd med axlarna nästan, så det är ju superhögt i förhållande till hjärtat. Och nej, det är nog en lånad bil även om jag inte lyssnade jättenoga på snacket i början.Vissa gillar det, jag t ex. Generellt vill man inte ha händerna ovanför hjärtat om man ska hålla på länge, annars är det mest en smaksak. Som ny är det bra att ha ratten högt så man tvingar upp blicken och inte kan se de närmsta 100 meterna eller så men Kuben är inte direkt ny ;).
Går nog att få ner lite, är bara i kant med panelen. Men det gör otroligt mycket att komma ner så är lätt värt att ha ratten högt om det nu är så. Brukar vara lätt schimsa ner stången med men bilen är kanske inte hans.
Det är ju en lågt monterad stol som säkert inte går att justera plus att han verkar vara kort. Ser rätt kul ut minst sagt! :D
Lol.
Duktiga absolut, men ljusår ifrån.
Alltid svårt att jämföra mellan tidsepoker. Man är bra i sin tid, men de som kommer är alltid bättre. Pelé, Ali etc, inte en chans idag.
Edit: ja, dagens förare hade varit snabbare i de gamla bilarna med. Oavsett F1, rally eller RC.
Så egentligen är det inte Sébastien Loeb utan Sébastien Ogier som är tidernas främste!![]()
Vafan, styr ni inte med knät? Hur håller ni då i hamburgaren när ni kör?
Tjena!
Han är kortare än dig, men jag skulle inte klassa honom som kort. Han är 184.
Stolen lär inte gå att höja med tanke på att det är en Recaro Poleposition som inte ha någon justerbarhet om man inte tar fram verktyg.
Jag tycker inte det ser ut som att ratten är i bottenläge. Men Kubica har nog inga problem med att ha händerna över hjärtat, det är hans vanliga racingposition, eftersom man ligger ner i en F1 bil. Sen ser det faktiskt ut som att han har ratten rätt högt även i DTM
Visa bilaga 755246
Det är en förövrigt en hyrbil i klippet. Kostar 550€ för två varv.
Inga problem att hålla en burgare med ena handen. Det jobbiga blir när man har milkshaken i andra.Vafan, styr ni inte med knät? Hur håller ni då i hamburgaren när ni kör?
Han betalade nog inte fullt pris, Misha säger i klippet att han kört 15 varv redan :-)
Gäsp. Min bil är snyggare än alla BMW tillsammans.Detta är ganska fascinerande. En snubbe som fixar BMW:s (näst?) senaste skitdesign och gör nåt vackert. Så oändligt mycket snyggare än original. De borde anställa honom som chefs-designer bums.
Gäsp. Min bil är snyggare än alla BMW tillsammans.
BMW är bara boring.Inklusive M3 e30 och 635csi? Inte utan att man blir nyfiken.
Vem fan är det där? Ser sjukt obekvämt ut oavsett.
Eller så kanske din sittposition är så keff att mer rimliga handpositioner är väldigt obekväma?Jag lade märke till att jag hade högerhanden mitt uppe på ratten idag. Måste ha varit väldigt obekvämt eftersom den hamnade där utan eftertanke.
Nåt tokigt måste du ha gjort, eftersom det är tvärtemot vad @Makten har bestämt är bäst för alla.Jag lade märke till att jag hade högerhanden mitt uppe på ratten idag. Måste ha varit väldigt obekvämt eftersom den hamnade där utan eftertanke.
F.ö. var det inga problem att köra genom cirkulationsplatser så heller, möjligtvis hjälper man till lite med högern då. Jag misstänker att jag höll så även förra året när fjädern gick av och punkterade vänster framhjul, inte heller då var det nåt problem att stanna bilen säkert trots att den helt plötsligt drog kraftigt åt vänster.Jag konstaterade ikväll att jag håller ratten som Lewis![]()

Utan att ha nån som helst erfarenhet så tycker jag Dacia Dokker skulle kunna vara en praktisk fixar-bil. Inte vacker eller sportig på något vis men funkis till det du beskriver att den skall göra. Verkar inte finnas några som pickis vilket ju kan vara smidigt men skåp är ju oxå najs. Du kan ha hojjen med dig på ett smidigt sätt redo för spontancykling.Jag fortsätter att vela runt bilar. Någon kanske har bra input.
Jag vill köpa bil. Har en budget på 80 tkr. Den ska användas till att sköta ”trädgård” (skog, sten mm) på landet och renovera ett gammalt hus (därav skåp/flak). Dessutom vill jag använda bilen för turer till Exv fjällen, Alperna mm.
Antingen köper jag en ”ny” bil från 2014-6 med ca 15 000 mil. De dyker ibland upp inom budget eller strax över. Sällan i närheten dock.
Visa bilaga 755362
Eller så köper jag en välskött äldre bil för 20 tkr och använder resterande 40 tkr för framtida reparationer. 18-22 tusen mil och 2004-2006. Självklart lämnar jag in den på köp-besiktning innan så jag vet lite om den.
Visa bilaga 755363Visa bilaga 755364
Jag vet att många säger att en ny bil och en gammal bil kostar nästan lika mycket men det är jobbigare att oväntat hitta en verkstad än att leva med värdeminskning. Men hur är det med två halvgamla bilar?
Jag vill lära mig meka men när man renoverar hus är tid en begränsande faktor. Men målsättningen finns.
Edit: pga en väns bilägande vet jag att bra vägassistansförsäkring är oväntat billigt även ner i Europa.
Pga diverse orsaker vill jag gärna ha större lastutrymme men frågan kvarstår - skulle Exv en fräsch välskött kombi från 2007 vara sämre?Utan att ha nån som helst erfarenhet så tycker jag Dacia Dokker skulle kunna vara en praktisk fixar-bil. Inte vacker eller sportig på något vis men funkis till det du beskriver att den skall göra. Verkar inte finnas några som pickis vilket ju kan vara smidigt men skåp är ju oxå najs. Du kan ha hojjen med dig på ett smidigt sätt redo för spontancykling.
Hittade denna med dragkrok, takräcke och extraljus både fram och bak. Kanske kan bli ett kap...
![]()
Skåpbil Dacia Dokker, Kiruna, Klaravik auktioner
Skåpbil Fabrikat: Dacia Modell: Dokker Fordonsår hämtat från Transportstyrelsen: 2016 Chassinummer/Serienummer: UU18SDPL555000462 Ant. passagerare: 1 Motoreffekt: 66 kW / 89 hp Drivmedel: Diesel Växellåda: Manuell Miljöklass: 5 Mått och vikt Tjänstevikt / Lastv. (kg): 1332 / 627 Totalvikt...www.klaravik.se
Den fula fyrkantiga lådan är en Volvo. Du ser texten på bakluckan.
Jag fortsätter att vela runt bilar. Någon kanske har bra input.
Jag vill köpa bil. Har en budget på 80 tkr. Den ska användas till att sköta ”trädgård” (skog, sten mm) på landet och renovera ett gammalt hus (därav skåp/flak). Dessutom vill jag använda bilen för turer till Exv fjällen, Alperna mm.
Antingen köper jag en ”ny” bil från 2014-6 med ca 15 000 mil. De dyker ibland upp inom budget eller strax över. Sällan i närheten dock.
Visa bilaga 755362
Eller så köper jag en välskött äldre bil för 20 tkr och använder resterande 40 tkr för framtida reparationer. 18-22 tusen mil och 2004-2006. Självklart lämnar jag in den på köp-besiktning innan så jag vet lite om den.
Visa bilaga 755363Visa bilaga 755364
Jag vet att många säger att en ny bil och en gammal bil kostar nästan lika mycket men det är jobbigare att oväntat hitta en verkstad än att leva med värdeminskning. Men hur är det med två halvgamla bilar?
Jag vill lära mig meka men när man renoverar hus är tid en begränsande faktor. Men målsättningen finns.
Edit: pga en väns bilägande vet jag att bra vägassistansförsäkring är oväntat billigt även ner i Europa.