[ot] Fjollboll!

[ot] Fjollboll!
Vore det inte bättre att lotta 16-delarna med seedning? Tänker något i stil med

1) De åtta bästa gruppettorna lottas mot de åtta bästa treorna
2) Se fyra sämsta gruppettorna lottas mot det fyra sämsta grupptvåorna
3) Övriga grupptvåor lottas mot varandra

Finns säkert situationer då det kan bli taktik då också men det känns som det borde kunna ge mer incitament för lagen att göra sitt bästa i alla gruppspelsmatcher.
 
Tillbaka
Topp