Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad jag förstått så är det 99% säkert att det blir så, och typ 1% chans att det blir Tyskland istället. Hur de har räknat ut det har jag ingen aning om.Är det 100% att om Frankrike vinner, så möter vi dom.
Och om Norge vinner möter vi dom??
Jösses....detta ROande...Nu ska de RO igen de j-la norrmännen!![]()
Iom den missade straffen så är det rätt uppenbart att det är en läggmatch3-1 nu
Norge gjorde väl 1 mål för att det inte för uppenbart skulle se ut som en läggmatch...
Missad straff = läggmatch. Bra, det ska jag komma ihåg till slutspelet.Iom den missade straffen så är det rätt uppenbart att det är en läggmatch![]()
Nä, du kan ju inte ta det ur sammanhanget.Missad straff = läggmatch. Bra, det ska jag komma ihåg till slutspelet.![]()
Vad fan. Första mästarna gick inte vidare.Tre timmar kvar till nattens stora batalj.
Hoppas att vi får se lite riktig garra charrúa.
Uruguay.Vad fan. Första mästarna gick inte vidare.
![]()
Och OS-guld 1948.På tal om VM-historia.
Alla vet väl att Sverige fick silver VM-58 och brons VM-94.
Men jag hade glömt att Sverige fick brons även VM-50!
Tror det är större sannolikhet att Norge går vidare än att Sverige gör det.Hoppas Elfenbenskusten slår ut Norge nu.
Så kan Norge RO hem med svansen mellan benen.
Fast det känner man ju ändå till ändå, även om det inte är lika uppmärksammat som VM-silvret 58. Men VM-bronset 50 skulle jag säga är helt anonymt.Och OS-guld 1948.
hmmmm...Men de här fyra har du säkert koll på.
1951
1961
1979
2004
Jag är säker på att Brynäs är förstÄven att Sverige kom 4:a VM-38 hade jag ingen koll på.
Sverige är 12:a i VM's maratontabell!
Nä...:)Men de här känner du garanterat igen?
1936
1939
1940
1961
2006
2012
Det är betalvägg så jag har inte läst hela men jag tycker det känns lite som att han är ute och cyklar. Norges "ro-grej" måste väl nästan räknas som tidernas succe bland olika såna supporter-grejer.Jag håller inte alltid med Alex Schulman, men häromveckan var han spot-on i sin krönika:
![]()
Alex Schulman: Tack gode gud för att jag inte är norrman och måste lajva viking
Brynjor och djurfällar, kittlar och dryckeshorn. Efter att ha sett norska fotbollslandslaget lajva vikingar förstår man att något är skit i vårt grannland.www.dn.se
(kan vara betalvägg)
En sinnessjuk ramsa ljuder numera från läktarna, som går ut på att alla plötsligt leker galärslavar och skriker RO! RO! RO! Publiken är alltså också vikingar! Jag ser bilderna och kan nästan inte tro att det är sant. De böjer sig gemensamt framåt som om de fattat tag i en stor åra och hela tiden skriker de på varandra att RO! RO! RO!
Vad är det som händer i Norge? Hur kan det ha gått så här fel?