OT: Garmin Index bpm

crillez

Aktiv medlem
Någon som vet när Garmin Index bpm börjar säljas i Sverige??
Ska köpa mig en blodtrycksmätare och fick se att Garmin i dagarna släppt denna men går bara att köpa i USA för tillfället.

Vet inte om den är bra eller dålig, ville bara veta om någon vet när den börjar säljas i Sverige och om man hinner jämföra den med andra innan man handlar.
Sen hade det varit smidigt att ha Garmin Connect som hälsoapp då jag även har deras våg Index scale samt klocka och cykeldator.

Det kommer snart bli tillagt synkning med andra blodtrycksmätare i synktjänster som Rungap, Smartscalesync och liknande för att få in värdena i Connect. Finns nog ingen anledning att köpa dyraste blodtrycksmätaren från Garmin.

Får man fråga hur/när/varför en blodtrycksmätare är bra att ha? Jag förstår att den mäter blodtryck men har alla nytta av regelbunden mätning eller är det bara vissa med speciella behov?

Vet inte om den är bra eller dålig, ville bara veta om någon vet när den börjar säljas i Sverige och om man hinner jämföra den med andra innan man handlar.
Sen hade det varit smidigt att ha Garmin Connect som hälsoapp då jag även har deras våg Index scale samt klocka och cykeldator.
Köp en marquant på jula den mäter rätt kollad med sjukvårdens värsting mätare och tyvär så mäter inte sjukvårdens mätare riktigt rätt vid koll med manuell blodtrycksmätning men jula mätare gör det.

Får man fråga hur/när/varför en blodtrycksmätare är bra att ha? Jag förstår att den mäter blodtryck men har alla nytta av regelbunden mätning eller är det bara vissa med speciella behov?
Har haft på gränsen till för högt blodtryck ihop med högt kolosterol sista åren vid läkarkontroll hos företagshälsan och känner att vid överstigen 40 års ålder så skulle det vara bra att kunna mäta lite då och då istället för 1 gång vartannat år med lite tveksamma resultat, dessutom förfädrar som gott bort tidigt i hjärt och kärlsjukdom, därav anledning till nyttan med en sådan för mig.

Chattade med Garmin Sverige, de har inget datum eller någon plan på att sälja den vad jag förstod. Lite surt. En app som har all info är guld värt för mig.

Återkommer med recension o ev rekommendation.

Bilagor

• IMG_20231021_170214_094.jpg
    IMG_20231021_170214_094.jpg
    428.2 KB · Besök: 107
  • IMG_20231021_170317_323.jpg
    IMG_20231021_170317_323.jpg
    579.3 KB · Besök: 121
Vart fick du tag i denna ??
Utländsk sida gissar jag ? Inga problem att få in i Connect ?
Ja amerikanska ebay. 149 dollar plus avgifter. Blev ca 2400 kr till slut.
Hade problem med att få den att ansluta till connect appen men det visade sig att man INTE skulle avbryta vid WiFi inställningen. Så ett varv till inomhus med bra WiFi, klockrent. Har tydligen rätt högt BP, får väl besöka vårdcentralen. Tänker inte sluta med kaffet.

kommer den nånsin lanseras i sverige / Europa. VILLHA !
Nu är det inte kaffe som ökar ditt BP till skadliga nivåer men om valet skulle vara att få ett piller på recept istället för att byta kaffe mot t.e.x. Hibiskus tee skulle jag lätt väljer tee.

Finns ingen vits med att kontinuerligt mäta sitt blodtryck om man inte har problem, dvs ligger för högt eller för lågt. Däremot vettigt att någon gång om året kontrollera blodtrycket när man kommit upp i ålder.
Som jag har skrivit här tidigare
Man kan kolla sitt blodtryck på flera av apotekskedjorna, utan tidsbokning och riktigt billigt tom
Jag betalade 35 SEK för att få veta att mitt var (förhållandevis) bra.
Anledningen som gjorde att jag fick tummen ur och gick och testade mig var att en gammal klasskamrat hörde av sig och berättade att han hade fått en stroke!

Tillbaka
Topp