Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Köp en marquant på jula den mäter rätt kollad med sjukvårdens värsting mätare och tyvär så mäter inte sjukvårdens mätare riktigt rätt vid koll med manuell blodtrycksmätning men jula mätare gör det.Vet inte om den är bra eller dålig, ville bara veta om någon vet när den börjar säljas i Sverige och om man hinner jämföra den med andra innan man handlar.
Sen hade det varit smidigt att ha Garmin Connect som hälsoapp då jag även har deras våg Index scale samt klocka och cykeldator.
Har haft på gränsen till för högt blodtryck ihop med högt kolosterol sista åren vid läkarkontroll hos företagshälsan och känner att vid överstigen 40 års ålder så skulle det vara bra att kunna mäta lite då och då istället för 1 gång vartannat år med lite tveksamma resultat, dessutom förfädrar som gott bort tidigt i hjärt och kärlsjukdom, därav anledning till nyttan med en sådan för mig.Får man fråga hur/när/varför en blodtrycksmätare är bra att ha? Jag förstår att den mäter blodtryck men har alla nytta av regelbunden mätning eller är det bara vissa med speciella behov?
Vart fick du tag i denna ??Återkommer med recension o ev rekommendation.
Ja amerikanska ebay. 149 dollar plus avgifter. Blev ca 2400 kr till slut.Vart fick du tag i denna ??
Utländsk sida gissar jag ? Inga problem att få in i Connect ?
Tänkte just skriva detsamma... Frågan är om man villhöver en när man är 50+ ?nu finns den att köpa i europa
![]()
Nå? :-)Återkommer med recension o ev rekommendation.
Finns ingen vits med att kontinuerligt mäta sitt blodtryck om man inte har problem, dvs ligger för högt eller för lågt. Däremot vettigt att någon gång om året kontrollera blodtrycket när man kommit upp i ålder.Tänkte just skriva detsamma... Frågan är om man villhöver en när man är 50+ ?
Som jag har skrivit här tidigareFinns ingen vits med att kontinuerligt mäta sitt blodtryck om man inte har problem, dvs ligger för högt eller för lågt. Däremot vettigt att någon gång om året kontrollera blodtrycket när man kommit upp i ålder.
Den fungerar utan anmärkning men nyhetens behag la sig, som parentes kan man säga att mitt blodtrycksmätning använde läkaren som underlag för trend bedömning, att med medicin sänktes mitt blodtryck avsevärt. Så med andra ord en kompetent maskin.Nå? :-)