Sungam skrev:
-------------------------------------------------------
> Sernevi
> Allt handlar om efterfrågan, väldigt många vill
> se fotboll av olika anledningar och därför
> tillgodoses det av mediabolagen. Väldigt många
> vill läsa om Zlatan, därför skriver media om
> Zlatan...så enkelt är det.
> Jag klickar på så gott som alla länkar som
> handlar om Zlatan....dels för att jag tycker att
> han är en otroligt idrottsman, dels för att han
> oftast är väldigt rolig och har en skön
> stil...Zlatan gör mig helt enkelt (oftast) glad
> och det är inte många på den här planeten som
> har den gåvan.
>
> Exakt vilka sporter är det du saknar och vill se
> mer av på tv och läsa mer om?
> Nämn några så ska jag berätta för dig var och
> när dom visas, eller varför dom inte visas.
Du missuppfattar mig, jag förstår precis varför det visas massa fotboll överallt, precis som jag förstår varför alla städer är byggda efter bilar istället för cyklar som vore mer logiskt eller varför jag inte har obegränsade tillgångar och kan köpa en Intese Slopestyle. Mediabiten är rent gnäll, jag förstår det men jag tycker inte om det.
Den enda sak jag försökt driva är det som undviks, för det finns väl inget "logiskt" svar på saken, är hur det kan komma sig att fotboll är så populärt i Sverige, trots att det "med alla rätt" (vi är nationellt sätt jävligt dåliga, det är direkt olämpligt i vårt klimat och det finns saker som passar landet mycket bättre) inte borde vara det.
Angående saker jag vill se innefattar det nog mest: Motorsport (exkluderat speedway), Mountain bike (DH och XC), BMX, inlines, snöskoter, skidor (freeride, puckelpist, hopptävlingar), snowboard (boarderX, slope style, big air), surfing (våg-vind-kite), K1 (ej UFC, har inte mycket till övers för en sport som uppmuntrar till den mängden våld, det är inte sport i mina ögon), kampsport öht egentligen.. Hm, har jag missat nåt. Jag tror inte det, inte vad jag kan komma på.
Sedan tycker jag att man kunde byta spelprogrammen (V75, tipslördag etc) mot till exempel naturdokumenterer á discovery, filmer eller tecknat om det är dåligt väder så barnen har nåt att göra. Jag vet att staten drar in en jävla massa pengar genom svenska spel, men jag tycker ändå på något sätt att det är fel att det är något som avsätts vad, 10% av veckans sändningstid? för att folk ska spela, det är inte så att det är någon mänsklig rättighet.
Jag måste dock tacka både fotboll och trav, de har båda berikat mitt liv, För det är sällan jag spenderar en lördag framför TV'n, det brukar alltid bli att jag gör något mer konstruktivt.