[OT] Hela Happy diskuterar gamla dataspel

Hittade ett gäng snes-spel i en låda. Tradera vore det självklara, men har ingen konsoll att kolla om de fungerar.
Finns det nån vettig butik där man kan lämna in? I södra delen av Sverige då (den ockuperade delen).

Jag brukar spela OpenRA med/mot kompisar. Det är en uppdatering av gamla Red Alert, som funkar bra på nyare datorer. Finns till Linux, Mac och Windows. Utöver RA finns det även Dune 2000 och TIberium Wars har jag för mig.

Hade aldrig en C64 men den här är ju sjukt cool med hög "villhöver"-faktor!
Jag är mer tveksam. Alla de där nyproducerade och mer kapabla pryttlarna har svårt att nå en kritisk massa av utvecklare och användare, men det hjälper ju att ha 8-bit guy som reklampelare. Säljs dock inte utanför USA än. C64-scenen däremot är extremt aktiv och det kommer nya saker varje dag.

Herrejösses, ser nu att det var över 20 år sedan jag var med och utvecklade C-ONE och DTV. Kul projekt.

Senast ändrad:
Jag är mer tveksam. Alla de där nyproducerade och mer kapabla pryttlarna har svårt att nå en kritisk massa av utvecklare och användare, men det hjälper ju att ha 8-bit guy som reklampelare. Säljs dock inte utanför USA än. C64-scenen däremot är extremt aktiv och det kommer nya saker varje dag.

Herrejösses, ser nu att det var över 20 år sedan jag var med och utvecklade C-ONE och DTV. Kul projekt.
Ja, det är nog svårt, men Commander X16 ser ut att ha mycket som är till dess fördel. Tyvärr verkar ju många komponenter ökat i pris rejält sedan pandemin.

Å andra sidan de som vill ha något liknande är nog inte så priskänsliga, bara kolla priser på retrodatorer senaste året! Helt sjukt, får nog mer för min ATARI Falcon 030 idag än vad jag gav för den, det var ju definitivt ingen man räknade med, att en dator så öka i värde! ;)

Ja, det är nog svårt, men Commander X16 ser ut att ha mycket som är till dess fördel. Tyvärr verkar ju många komponenter ökat i pris rejält sedan pandemin.
Får väl se om han lyckas ta sig hela vägen till stage 3 med den konsumentprissatta varianten. Jag tvivlar.

Å andra sidan de som vill ha något liknande är nog inte så priskänsliga, bara kolla priser på retrodatorer senaste året! Helt sjukt, får nog mer för min ATARI Falcon 030 idag än vad jag gav för den, det var ju definitivt ingen man räknade med, att en dator så öka i värde! ;)
Ja Falcon har verkligen sprungit iväg. Fantasipriser på eBay, men 15 verkar vad jag förstår vara vad man får räkna med. Verkar dock vara väldigt lynniga datorer...

Men man ångrar sig ju rätt hårt att man inte köpte en C65 när de fanns för 4000. Kändes som pengar i sjön på den tiden.

Tillbaka
Topp