[OT] Hela Happy diskuterar gamla dataspel

Ecco the Dolphin. Donkey Kong, Första Metroid Prime där Samus tar av sig mer och mer av utrustningen beroende på hur bra man klarar spelet.

Sonic på Megadrive...

Twin cobra på arcade ( eller i mame ) Jag har aldrig gjort av med mer pengar i ett spel än detta. Utom i flipperspelet 'Fish Tales'! Men flipper räknas inte i denna tråd.

Mest tid spendarat i något spel Måste vara Ultima online, sa upp mig från ett jobb för att kunna spela mera. Jag gav bort mitt konto till min lokale tobakshandlare, efter 2-3 års spelande, till hans stora glädje.

Mr Handley skrev:
-------------------------------------------------------
> Ecco the Dolphin. Donkey Kong, Första Metroid
> Prime där Samus tar av sig mer och mer av
> utrustningen beroende på hur bra man klarar
> spelet.
>

Tjena!

Och fast man spelade det hur sjukligt bra som helst så blev hon aldrig naken.. Jävla nintendo..

Samanta fox strip poker! på C-64'an.. man fick springa ut ur sitt rum för att få upplösning nog att masturbera till vinst bilden! :)

Jag läste i DN av alla ställen här om dan att Lucasarts efter att ha lagt ner sitt Sam & Max-projekt sålde rättigheterna till Telltale games. Dom har gjort om konceptet lite och släpper "säsonger" av olika spel i avsnitt. Avsnitten kostar $9 styck eller så köper man en hel säsong för $36 (6 avsnitt) - varje avsnitt tar 3-4 timmar att spela igenom.

Lycka. Jag köpte hela säsongen av Sam & Max - det är bara fyra avsnitt släppta än så länge men det jag spelat hittills är helt klart up to par med gamla hederliga spelet. Fasen vad kul!

De antyder lite i sin blogg att det är en Monkey Island på gång också, den som lever får se..

Det är ju schysst. Med lite tur kör de på Lost-konceptet och isf kommer det aldrig ta slut med nya avsnitt. Kvalitén kanske går ner lite, men ändå.

Det senast släppta avsnittet sägs vara bäst av alla hittills. Om det börjar bli dåligt så har Telltale Games massa andra serier med spel också men dem hoppas jag att jag kan hålla mig ifrån :)

då får jag väl komplettera med lotus esprit I, II, III och Som tidigare sagt silkworm...Nån gång varje år drar jag o brossan fram våra gamla "upphottade" amigor o spelar skiten av oss :D

X-com var juh hur bra som helst :)

> Och fast man spelade det hur sjukligt bra som
> helst så blev hon aldrig naken.. Jävla
> nintendo..

Det går juh vissa rykten involverande klädstatus på "zero-suit-samus" i smash bros till Wii ;)

Haha, o ljuva toner. Spy Hunter, Silk Worm, Gravity Force och Boulder Dash. Glöm bara inte Cybernoid och Lightforce, sån spelmusik görs inte längre.

Sen nån gång på högstadiet skaffade första polarens familj en PC, då blev det UFO Enemy unknown för mig med. StarCraft, WarCraft II och Descent...

JLarsson, jomper och Leo: När ska vi kora den slutlige DescentMastern? Handsken är kastad! :)

descent6.jpg

Tjena!

Mytis.. Men fan gör dom i rutan längst ner till höger?

Rymdninja.. Men ditt j*vla pucko.. Jag har ju redan köpt en 360 och tänker köpa en PS3, nu måsta jg ju köpe en Wii också.. helvete..

Jomper.. Senaste avsnittet är klart grymmast... Jag hoppas på lost faktor, dvs neverending story..

Kneecap skrev:
> Mytis.. Men fan gör dom i rutan längst ner till
> höger?

Den är ganska advanced eller hur...

F*n vad pinsamt det var när jag och en polare spelade sex-games typ tio bast gamla och våra farsor helt oförhappandes klev in i rummet.
Det var ju inte bara att man blev påkomna med att spela just det spelet utan min farsgubbe skulle ju visa sig på styva linan och spela själv. Inte bara slog han våra rekord på första försöket, han varvade ju spelet...

mytomspunnen skrev:
> Inte bara slog han våra rekord på första försöket,
> han varvade ju spelet...

Tjena!

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!! Du blev ägd av din egen farsa på sexgames.. HAHAHAHAHAHA!!!

Kneecap skrev:
> HAHAHAHAHAHAHAHAHA!! Du blev ägd av din egen
> farsa på sexgames.. HAHAHAHAHAHA!!!

Tja, jag var ju tio och farsgubben är ju rätt perverterad så jag antar att det var ganska väntat...;-)

Pigmachine skrev:
> Samanta fox strip poker! på C-64'an.. man fick
> springa ut ur sitt rum för att få upplösning
> nog att masturbera till vinst bilden! :)

Moaaaaaaaahahahhaha;)

ja minns double dragon arkad som en klar hit, o som ett antiklimax av rang när man körde på 64:an. i backspegeln kan jag bara komma på en spelserie där laddningstiden var värd väntan, LAST NINJA 1,2 och 3. tyvärr verkar alla planer på en 4:a ha dött, hade varit spännande på dagens maskiner.men men, kanske i nästa generation:D

Första gången jag å en polare såg Double Dragon proppade vi i 80:- I automaten. Det var mycket pengar på den tiden!

Ingen som spelade Ultima Underworld på pc'n? Det var första gången jag insåg att PC kanske skulle gå att spela roliga spel på. Fortfarande få spel som slagit det i inlevelse känsla. Jag och en polare ritade kartor, skrev ner spells, lärde oss lizardman språket etc etc... Hu va bra det var! Eppa Urgo= 'jag hungrig' tror jag det var?

Wilier skrev:
> Last Ninja 1 var en att mitt livs största
> chocker, vilken jäkla turbografik

trean var un-be-frikkin'-lievable grafikmässigt tyckte jag, den hade ju tillome ett trailer-inspirerat intro typ som dagens spel, fast uråldrigt:D

edit:http://lastninja.lemon64.com/fun.htm

Senast redigerad av en moderator:
Jag provade Last ninja 2 å 3 på en C64 emulator för nåt år sen... och insåg att det inte var det minsta kul längre. Jag älskade dom spelen och köpte alla tre på orginal till å med, men tiden har gnagt hårt på allt utom den underbara stämmningsfulla musiken.

Pigmachine skrev:
> Jag provade Last ninja 2 å 3 på en C64 emulator
> för nåt år sen... och insåg att det inte var
> det minsta kul längre. Jag älskade dom spelen
> och köpte alla tre på orginal till å med, men
> tiden har gnagt hårt på allt utom den underbara
> stämmningsfulla musiken.

nä, men DÅ va de ju lixom state of the art-grafik och spelupplägg. Musiken håller dock, som du säger.
SID-player och musik från de gamla godingarna, det äger!

Rune är ett riktigt skojigt gammalt slaktarspel för hela familjen!

Singleplayer är dödstrist men släng in några personer i multi så blir det andra bullar.

rune_screen016.jpg ht=480

Carl skrev:
> Sen nån gång på högstadiet skaffade första
> polarens familj en PC, då blev det UFO Enemy
> unknown för mig med. StarCraft, WarCraft II och
> Descent...
>

Hehe, så sent som igår satt jag och lyssnade igenom en massa ljudklipp från WCII. Fantastiskt roliga ljud och kommentarer från gubbarna.

denna stal oxå åtskilligt av min tid:D
fist_2_-_the_legend_continues_01.gif ht=200

fist_2_-_the_legend_continues_05.gif ht=200

ett av de första fightingspel där man kunde interagera med omgivningen, klättra i träd,sparka ner väggar etc. asbra va de

baldursgate och de andra forgottenrealms spelen är ju också smått legendariska, NWN2 ska ju inhandlas snarast möjligt och powergamas

baldursgate och de andra forgottenrealms spelen är ju också smått legendariska, NWN2 ska ju inhandlas snarast möjligt och powergamas :)

prixet skrev:
> baldursgate och de andra forgottenrealms spelen
> är ju också smått legendariska, NWN2 ska ju
> inhandlas snarast möjligt och powergamas :)

Det är till skillnad från BG spelen och NWN1 roligt att gå runt enbart en gång. Håll i hatten tills expansionen dyker upp (om den gör det).

Pelle Hå skrev:
> Carl skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Sen nån gång på högstadiet skaffade första
> > polarens familj en PC, då blev det UFO Enemy
> > unknown för mig med. StarCraft, WarCraft II
> och
> > Descent...
> >
>
> Hehe, så sent som igår satt jag och lyssnade
> igenom en massa ljudklipp från WCII. Fantastiskt
> roliga ljud och kommentarer från gubbarna.

"Milord?"
"For your Honor!"
"Who summoned me?!"

Från WCII har ju möjligheten att "stressa gubbar" och spränga critters följt med genom SC, BW och finns i WarCraft III, klart kul.

Nån mer än jag som väntar på StarCraft II? :)

Och för sjutton gubbar, varför har ingen nämnt 64:ans motsvarighet till Mario:

GIANA SISTERS!

Edit:

Tyckte det var mycket snack och ingen verkstad så jag gjorde slag i saken och drog igång Master of Magic. F*N vilken nostalgitripp!!

gn.PNG ht=580

Rekommenderad emulator: http://www.viceteam.org/
Här finns det spel!: ftp://arnold.c64.org/

rymdninja: Inte bara SSSMB, utan även Metroid Prime 3 kan ju bli lite intressant. Rykten finns det ju gott om men Nintendo är lite för sofistikerade för att visa naket. BigN kör hellre med sublima mästerskap där man först i efterhand inser att man slaktat ett helt kungadöme (Super Mario, vad tror ni svamparna, sköldpaddorna etc är?).

Våldsamt och brutalt har det varit många gånger, men sexuellt vete sjutton. Med nya Gudfadern spelet så kan man kanske komma att göra lite hedonistiska saker med sina motspelare :)

För övrigt så är VirtualConsole funktionen på Wii helt galen. Massa gamla mysiga spel som man glömt kommer tillbaka, och man kan spela dem rakt av utan massa knöl... Hur bra som helst :)

Jag har en NES-emulator i min Windowsmobil, lite för seg processor så jag får slå av ljudet för att få acceptabel framerate. Kontrollerna blir lite yxiga också men t.ex. LoLo funkar kalas. :D

Svårare med spel man måste tima i, som Mega Man.

Ska ni köra Descent-turnering måste jag vara med. :D

Det senaste spelet jag fastnade för var Airfix Dogfighter, det var ganska gammalt när jag spelade det i höstas. Riktigt skoj dock, flyga plastmodeller inomhus och panga vaser, tallrikar och liknande. För att inte tala om att flyga Mustang och ha dogfight med Messerschmidts... :D

Tillbaka
Topp