[OT] Hobby?

[OT] Hobby?
Olika hobbys kommer och går men cykling består. ;)
LEGO, foto, HiFi, ur, mm., mm. Efter att skaffat sambo och hus blir det inte mycket tid (och pengar) över till hobbys förutom hus och trägård. =)

Tur man kan följa andra med hobbys på youtube mm.

[OT] Hobby?
Olika hobbys kommer och går men cykling består. ;)
LEGO, foto, HiFi, ur, mm., mm. Efter att skaffat sambo och hus blir det inte mycket tid (och pengar) över till hobbys förutom hus och trägård. =)

Tur man kan följa andra med hobbys på youtube mm.
Är inte det en hobby i sig, att titta på andra människors videor om sina hobbies?

[OT] Hobby?
En meta-fråga från min sidan: används ordet hobby (fortfarande) regelbundet i Sverige? När jag var en tonåring tyckte jag redan att ordet var gammaldags. Då hörde jag det framförallt på nederländska TV när en okänt person introducerades och presentatören alltid frågades vad hennes hobbys var. Redan då associerade jag order hobby med saker som att samla frimärken (ingenting emot det). Jag skulle inte säga att cykling är min hobby, men kanske borde jag säga det?

[OT] Hobby?
hobby
/ˈhɒbi/
noun
noun: hobby; plural noun: hobbies

1.
an activity done regularly in one's leisure time for pleasure.
"her hobbies are reading and gardening"

[OT] Hobby?
En meta-fråga från min sidan: används ordet hobby (fortfarande) regelbundet i Sverige? När jag var en tonåring tyckte jag redan att ordet var gammaldags. Då hörde jag det framförallt på nederländska TV när en okänt person introducerades och presentatören alltid frågades vad hennes hobbys var. Redan då associerade jag order hobby med saker som att samla frimärken (ingenting emot det). Jag skulle inte säga att cykling är min hobby, men kanske borde jag säga det?
Det kan nog användas men skulle inte säga det är så vanligt.

[OT] Hobby?
Kom att tänka på att jag har den här boken från 1973. Blev väl lite viner på slånbär, nypon, körsbär och äpplen.
hobby.PNG

[OT] Hobby?
Jaha, på TV i Nederländerna? Då är vi båda därifrån.
I min upplevelse används ordet hobby flitigt i NL.

[OT] Hobby?
Jaha, på TV i Nederländerna? Då är vi båda därifrån.
I min upplevelse används ordet hobby flitigt i NL.
Fortfarande?

Testade på google: hobby ger 17,7 million hits med site:nl och 13,7 million med site:se. Så relativt lite mer hits i Sverige.

Hittade också den här sidan https://hobbykiezer.nl/ för dom som inte har en hobby eller vill byta eller prova en till hobby. Jag vet inte om det skulle vara ok i Sverige att lista ut hobby till män och till kvinnor.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp