[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

Semmeltalibanerna tar över vårt avlånga land!
IMG_8139.jpeg

Uppfattat. Dagens första semla skall strax inmundigas.Visa bilaga 677173

Det är med stor besvikelse jag konstaterar att du fallit för trycket och käkar en semla innan Fettisdagen. Fattar du ens vad du gjort! Det är nog många som nu tänker "Varför ska jag respektera Fettisdagen när inte GoranS gör det".

Det är med stor besvikelse jag konstaterar att du fallit för trycket och käkar en semla innan Fettisdagen. Fattar du ens vad du gjort! Det är nog många som nu tänker "Varför ska jag respektera Fettisdagen när inte GoranS gör det".
Men äkta semlor inmundigar jag i alla fall inte före fettisdagen.

Gillar inte semlor då jag inte är så förtjust i grädde men såg något kafé som hade lakritssemlor och då skulle nog även jag kunna tänka mig en semla.

Jag försökte köpa en fastlagsbulle på ett konditori här i stan förra året. "Nej, det har vi inte" sa det unga biträdet, trots att halva lokalen var full av dem. Tänker köpa fastlagsbullar i år också.

Jag försökte köpa en fastlagsbulle på ett konditori här i stan förra året. "Nej, det har vi inte" sa det unga biträdet, trots att halva lokalen var full av dem. Tänker köpa fastlagsbullar i år också.

Det skulle kunna vara ett kryphål för puritanerna.

En semla på semmeldagen, resten av året äter de fastlagsbulle, eller hetvägg.

Men, nymodigheter som kryddat och fyllt bröd? I varm mjölk i bland?

Ni är alla rebeller som vikit er för moderna trender! Förfallet började på 1500-talet!

Nä, en äkta semmelälskare äter en slät, okryddad vetebulle!

Alltså, det här med Semla.
En Semla ska ju bestå av ett bröd, mandelmassa och grädde. Eller hur?

Nu verkar det ha smugit sig ut ett otyg på marknaden där mandelmassan byts ut mot vaniljkräm?. En produkt med vaniljkräm är INTE en semla. Någon måste göra något!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp