[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tja, kanske det.
Semmeltalibanerna tar över vårt avlånga land!
Uppfattat. Dagens första semla skall strax inmundigas.Nä, ni puritaner får skapa "semeldags-tråden" och bumpa den en gång per år. Det syns väl på denna tråds titel att den inte är för puritaner? ?
På en onsdag!?Uppfattat. Dagens första semla skall strax inmundigas.Visa bilaga 677173
Lite som jag misstänkte. Men är det inte värre än så får jag leva med det.
Ska det vara crazy så ska det!På en onsdag!?
Uppfattat. Dagens första semla skall strax inmundigas.Visa bilaga 677173
Uppfattat. Dagens första semla skall strax inmundigas.Visa bilaga 677173
Borde expandera grafen med en tredje axel för vilken tid på året som räknas som semmelsäsong
Men äkta semlor inmundigar jag i alla fall inte före fettisdagen.Det är med stor besvikelse jag konstaterar att du fallit för trycket och käkar en semla innan Fettisdagen. Fattar du ens vad du gjort! Det är nog många som nu tänker "Varför ska jag respektera Fettisdagen när inte GoranS gör det".
Men äkta semlor inmundigar jag i alla fall inte före fettisdagen.
Nej, jag pratade bara med bönder på bönders vis. Eller kanske snarare med semmelrebeller på semmelrebellers vis.Hmm, en dubbelagent?
Åt du inte den inplastade?Fick räcka med två idag ?
Visa bilaga 677263
Och de två mindre?Åt du inte den inplastade?
De näst värsta är de som ser normala ut och som innehåller mandelmassa och gräddedem värsta semlorna är dem som ser normala ut men har vanilj eller choklad eller nåt annat otyg i sig
Jag försökte köpa en fastlagsbulle på ett konditori här i stan förra året. "Nej, det har vi inte" sa det unga biträdet, trots att halva lokalen var full av dem. Tänker köpa fastlagsbullar i år också.
det kan väl inte vara en fastlagsbulle om man redan brutit fastan eller?Det skulle kunna vara ett kryphål för puritanerna.
En semla på semmeldagen, resten av året äter de fastlagsbulle, eller hetvägg.
Korvbröd? Thats pretty fuckin far from okey!
Jag är svårt semmel-puritan men nu var det så att semmelbrödet tog slut igår men det fanns gegg kvar och det fanns korvbröd i frysen.
Visa bilaga 677283
”Fikastund” i riksdagshuset?
oherre detta var veckans vinnare av bästa inlägg!”Fikastund” i riksdagshuset?
Såg reklam för lakritssemmlan så den måste provas, sen får alla senmelfantaster säga vad som vill om det är en semla eller inte ?
Visa bilaga 677600
Lakrits och whisky går ju bra ihop ibland. Kanske lägga den i en djuptallrik med whisky? ?Jag gillar semlor, och jag gillar lakrits. Måste testas som hetvägg ?