[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

Budapeststubbe är ju nummer 2 på min lista av överskattade bakverk....

Kampanj på Maxi: 26:- rabatt för 2-pack, blev 4 st.
Ha! Right in ya face!

20240921_185903~2.JPG

SemmelSesången är väl max en månad ? Resten av året kan man väl få debattera andra gosaker ! Key LimePie tex ! 😊

Om en vill äta något som smakar semla på sommaren kan jag föreslå glassmaken tonkaböna, som finns hos Kungsholmens glassfabrik.

Allt är en semla. Jag åt en dekonstruerad semla med potatismos istället för mandelmassa, sojakorv, bostongurka och rostad lök istället för bulle och senap och ketchup som florsocker.

För den som satte fredagspilsnern i vrångstrupen kan jag ju lugna er genom att berätta att det är en saffransmaritozzi ovan, vilket väl trots fyllning av grädde och mandelmassa strikt talat inte är en semla. Men precis lika god.

För den som satte fredagspilsnern i vrångstrupen kan jag ju lugna er genom att berätta att det är en saffransmaritozzi ovan, vilket väl trots fyllning av grädde och mandelmassa strikt talat inte är en semla. Men precis lika god.

Den ser ut som en ”femminuterssemla” gjord på sprutgrädde, mandelmassa från en rulle köpt på ica samt korvbröd direkt från korvbrödsbagarn-påsen. 😬

Tillbaka
Topp