[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?
Det är inte James, det är Simon!James är en fjant ...enligt mig då .... nu blir det en öl till ?
Inte skakad och inte rörd ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte James, det är Simon!James är en fjant ...enligt mig då .... nu blir det en öl till ?
Inte skakad och inte rörd ?
Där ser man vad jag kan om sånt.Det är inte James, det är Simon!
Helgonet var en tv-serie. :)Där ser man vad jag kan om sånt.
Men det är samma för mig...
Skräpfilmer enl mig ?
Vad kan du nåt om då?Där ser man vad jag kan om sånt.
Men det är samma för mig...
Skräpfilmer enl mig ?
Är du ingen gubbe som kan nåt om mossiga gamla serier? Fy fan...Massor....Men inget om någon Simon...
Ledsen ... ?
Det kanske vore på sin plats att visa din arbetsplats så vi hamnar OnT......Massor....Men inget om någon Simon...
Ledsen ... ?
Det kanske vore på sin plats att visa din
Jo jag är rätt mossig ?Är du ingen gubbe som kan nåt om mossiga gamla serier? Fy fan...
Heeeelt gaaaalet!Jo jag är rätt mossig ?
Men tittade aldrig på sånt.
Simon har ju Iofs en snygg kostym.... Men det stannar där...
Och en hyfsad bil..Men jag vet inget bilar heller .... ?
Och en bild från min arb plats. Nej.
Möjligtvis från min nya plats som träder ikraft i Juni.
Godnatt ?
Jag säger bara, Rååågerrr Måååååår......Heeeelt gaaaalet!
Att inte känna till Simon Templar a.k.a "Helgonet" och Volvo P1800 är som att vakna på morgonen och inte surfa in på Happy!
Igår körde jag Outlook, Word, Excel, Powerpoint och Teams. På två skärmar dessutom. Som grädde på moset var det ny sorts bönor i en av kaffemaskinerna.
Och så säger de att det inte är omväxlande att jobba på kontor.
/Johan
Började på nytt jobb nu i januari.Det där ser verkligen ut som ett generiskt, corona-tomt kontor. Kunde varit på mitt jobb - som jag knappt varit inne på de senaste åren.
Det går ju att beskriva de flesta kontorsjobb som du gör, även mitt, men jag trivs väldigt bra med mitt kontorsjobb, extremt varierande projekt för min del, men det mesta går att göra hemifrån och rätt begränsat resande.
Det där är skoj på riktigt! Man vet att man lever efter en dag på sjön i sånt väder. :)Inte alltid solsken men det här är nog ändå roligare :)
Visa bilaga 536340
Ironiskt nog har jag inte haft problem med nacken eller axlarna sedan hemarbetet började. Kör bara med 14” laptop, men varierar arbetsplats ungefär som du beskriver. Tidigare har jag alltid fått problem någon gång om året. Iofs består mitt jobb mest av teams-möten kryddat med lite ppt och excel.Jag har erbjudits både skärmar och skrivbord/stol. Men jag alternerar mellan soffa, säng, köksbord och ett av barnens skrivbord (där finns även skärm) istället. Tror det är ännu bättre att sitta varierat än att sitta statiskt men bra. Och skärmarna orkar jag sällan koppla in på jobbet ändå.
Lustigt hur olika man är. Jag har knappt jobbat hemma under pandemin utom nu sedan nyår. Det tog typ två veckor så kände jag hur kroppen började dö långsamt vid köksbordet. Att inte få den dagliga, om än korta, cykelturen, tror jag har påverkat mig väldigt mycket. Är för morgontrött och dålig på att komma ut på morgonen om jag sitter hemma.Ironiskt nog har jag inte haft problem med nacken eller axlarna sedan hemarbetet började. Kör bara med 14” laptop, men varierar arbetsplats ungefär som du beskriver. Tidigare har jag alltid fått problem någon gång om året. Iofs består mitt jobb mest av teams-möten kryddat med lite ppt och excel.
"Din nästa ställning är din bästa ställning"Jag har erbjudits både skärmar och skrivbord/stol. Men jag alternerar mellan soffa, säng, köksbord och ett av barnens skrivbord (där finns även skärm) istället. Tror det är ännu bättre att sitta varierat än att sitta statiskt men bra. Och skärmarna orkar jag sällan koppla in på jobbet ändå.
Samma här. Men jag försöker få till lunchpromenader i alla fall för att få röra på mig och för att få lite dagsljus.Att inte få den dagliga, om än korta, cykelturen, tror jag har påverkat mig väldigt mycket. Är för morgontrött och dålig på att komma ut på morgonen om jag sitter hemma.
Lustigt hur olika man är. Jag har knappt jobbat hemma under pandemin utom nu sedan nyår. Det tog typ två veckor så kände jag hur kroppen började dö långsamt vid köksbordet. Att inte få den dagliga, om än korta, cykelturen, tror jag har påverkat mig väldigt mycket. Är för morgontrött och dålig på att komma ut på morgonen om jag sitter hemma.
Och att inte ha sina dubbla skärmar sinkar mig märkbart i jobbet i sig också, även om jag också mestadels teamsar, wordar och excelar. En sån enkel sak som att kunna läsa i 1-2 dokument och skriva i ett tredje samtidigt eller ha överblick när man klipper och klistrar i excel blir ju hopplöst på en ensam liten skärm.
Lunchpromenad är ju ett måste för en hemmaknegare, sen att sitta bra är iaf för mig helt avgörande för om det ska gå att arbeta vettigt och inte bara på undantag som typ på tåget. Jag har installerat mig i ungarnas lekrum och hämtat en riktig stol på jobbet.
Men jag har suttit hemma typ hela pandemin
Visa bilaga 536524
Dom är på skolan normalt när jag jobbar men kommer iofs hem innan jag är klar. Men dom får ta det lugnt tills jag har arbetat klart, eller leka i huset. Dom har ju egna rum och resten av huset att vara i, det här rummet ligger avskilt från huset bakom fd pannrummet.Kan du jobba med lekande barn bredvid eller har du kastat ut dem ur rummet?
Welcome to fwd-country ?
Helsike vad jag hade velat jobba med linjeinspektioner här idag... ?
Med skotern och slå av is med säkringsstången :) #finjobb
Det var ju en skitstol ändå.Ibland blir det såhär, då är det bara att sätta sig i bilen igen och åka köpa en ny..
Visa bilaga 539029
Är det där i Eskilstuna? Ser misstänkt likt ngt jag sitter nära på jobbet.. byggs just nu också.Visa bilaga 540765
Belysningsmontage i 2000kvm tält på 9 meters höjd
Kraftverksdamm?