[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?

Det kanske vore på sin plats att visa din

Är du ingen gubbe som kan nåt om mossiga gamla serier? Fy fan...
Jo jag är rätt mossig ?
Men tittade aldrig på sånt.
Simon har ju Iofs en snygg kostym.... Men det stannar där...
Och en hyfsad bil..Men jag vet inget bilar heller .... ?
Och en bild från min arb plats. Nej.
Möjligtvis från min nya plats som träder ikraft i Juni.
Godnatt ?

Jo jag är rätt mossig ?
Men tittade aldrig på sånt.
Simon har ju Iofs en snygg kostym.... Men det stannar där...
Och en hyfsad bil..Men jag vet inget bilar heller .... ?
Och en bild från min arb plats. Nej.
Möjligtvis från min nya plats som träder ikraft i Juni.
Godnatt ?
Heeeelt gaaaalet!
Att inte känna till Simon Templar a.k.a "Helgonet" och Volvo P1800 är som att vakna på morgonen och inte surfa in på Happy!

Veckan bjöd på lite specialuppdrag när vi ryckte in och hjälpte kollegorna längre norrut. Två fyrar i trakten runt Singöfjärden hade slocknat, och pga is-läge och lång körsträcka med båt (från Södertälje), så provade vi att traila vår lilla Nynäs till Hallstavik, för att sedan bli bogserade genom den värsta isen. Funkade bra visade det sig, och fyrarna blinkar återigen!
20220126_130345~2.jpg

20220126_144700~2.jpg

20220126_151239~2.jpg

Igår körde jag Outlook, Word, Excel, Powerpoint och Teams. På två skärmar dessutom. Som grädde på moset var det ny sorts bönor i en av kaffemaskinerna.

Och så säger de att det inte är omväxlande att jobba på kontor.

/Johan

Det där ser verkligen ut som ett generiskt, corona-tomt kontor. Kunde varit på mitt jobb - som jag knappt varit inne på de senaste åren.

Det går ju att beskriva de flesta kontorsjobb som du gör, även mitt, men jag trivs väldigt bra med mitt kontorsjobb, extremt varierande projekt för min del, men det mesta går att göra hemifrån och rätt begränsat resande.

Det där ser verkligen ut som ett generiskt, corona-tomt kontor. Kunde varit på mitt jobb - som jag knappt varit inne på de senaste åren.

Det går ju att beskriva de flesta kontorsjobb som du gör, även mitt, men jag trivs väldigt bra med mitt kontorsjobb, extremt varierande projekt för min del, men det mesta går att göra hemifrån och rätt begränsat resande.
Började på nytt jobb nu i januari.
Nästan helt tomt på kontoret och det tog 1,5 vecka innan vpn fungerade så att jag kunde sitta hemma.
Tog tre veckor innan jag fick hem "arbetsplatsen" med vettiga skärmar. Men nu börjar det se bättre ut.

Jag har erbjudits både skärmar och skrivbord/stol. Men jag alternerar mellan soffa, säng, köksbord och ett av barnens skrivbord (där finns även skärm) istället. Tror det är ännu bättre att sitta varierat än att sitta statiskt men bra. Och skärmarna orkar jag sällan koppla in på jobbet ändå.

Jag gör iofs detsamma men chefen föreslog att jag skulle ta hem ett paket och onekligen är det en helt annan känsla att sitta med Excel på en 34" skärm istället för den bärbara på dryga 12".

Jo, när jag ska greja i excel är väl enda gången jag orkar koppla in skärmen faktiskt. Eller om jag ska köra teams och vill se på något annat samtidigt som mötet.

Jag har erbjudits både skärmar och skrivbord/stol. Men jag alternerar mellan soffa, säng, köksbord och ett av barnens skrivbord (där finns även skärm) istället. Tror det är ännu bättre att sitta varierat än att sitta statiskt men bra. Och skärmarna orkar jag sällan koppla in på jobbet ändå.
Ironiskt nog har jag inte haft problem med nacken eller axlarna sedan hemarbetet började. Kör bara med 14” laptop, men varierar arbetsplats ungefär som du beskriver. Tidigare har jag alltid fått problem någon gång om året. Iofs består mitt jobb mest av teams-möten kryddat med lite ppt och excel.

Ironiskt nog har jag inte haft problem med nacken eller axlarna sedan hemarbetet började. Kör bara med 14” laptop, men varierar arbetsplats ungefär som du beskriver. Tidigare har jag alltid fått problem någon gång om året. Iofs består mitt jobb mest av teams-möten kryddat med lite ppt och excel.
Lustigt hur olika man är. Jag har knappt jobbat hemma under pandemin utom nu sedan nyår. Det tog typ två veckor så kände jag hur kroppen började dö långsamt vid köksbordet. Att inte få den dagliga, om än korta, cykelturen, tror jag har påverkat mig väldigt mycket. Är för morgontrött och dålig på att komma ut på morgonen om jag sitter hemma.

Och att inte ha sina dubbla skärmar sinkar mig märkbart i jobbet i sig också, även om jag också mestadels teamsar, wordar och excelar. En sån enkel sak som att kunna läsa i 1-2 dokument och skriva i ett tredje samtidigt eller ha överblick när man klipper och klistrar i excel blir ju hopplöst på en ensam liten skärm.

Stor skärm är ett måste. Hade redan innna 27'' privat. Jobbar på den och kör teams på laptopskärmen...så tittar man i kameran också...

"Din nästa ställning är din bästa ställning"

Lustigt hur olika man är. Jag har knappt jobbat hemma under pandemin utom nu sedan nyår. Det tog typ två veckor så kände jag hur kroppen började dö långsamt vid köksbordet. Att inte få den dagliga, om än korta, cykelturen, tror jag har påverkat mig väldigt mycket. Är för morgontrött och dålig på att komma ut på morgonen om jag sitter hemma.

Och att inte ha sina dubbla skärmar sinkar mig märkbart i jobbet i sig också, även om jag också mestadels teamsar, wordar och excelar. En sån enkel sak som att kunna läsa i 1-2 dokument och skriva i ett tredje samtidigt eller ha överblick när man klipper och klistrar i excel blir ju hopplöst på en ensam liten skärm.

Lunchpromenad är ju ett måste för en hemmaknegare, sen att sitta bra är iaf för mig helt avgörande för om det ska gå att arbeta vettigt och inte bara på undantag som typ på tåget. Jag har installerat mig i ungarnas lekrum och hämtat en riktig stol på jobbet.

Men jag har suttit hemma typ hela pandemin
344FD666-D588-462D-A741-EDF2AE168A84.jpeg

Lunchpromenad är ju ett måste för en hemmaknegare, sen att sitta bra är iaf för mig helt avgörande för om det ska gå att arbeta vettigt och inte bara på undantag som typ på tåget. Jag har installerat mig i ungarnas lekrum och hämtat en riktig stol på jobbet.

Men jag har suttit hemma typ hela pandemin
Visa bilaga 536524

Kan du jobba med lekande barn bredvid eller har du kastat ut dem ur rummet?

Kan du jobba med lekande barn bredvid eller har du kastat ut dem ur rummet?
Dom är på skolan normalt när jag jobbar men kommer iofs hem innan jag är klar. Men dom får ta det lugnt tills jag har arbetat klart, eller leka i huset. Dom har ju egna rum och resten av huset att vara i, det här rummet ligger avskilt från huset bakom fd pannrummet.

Det hänger också en tv alldeles bredvid mig så finns risk att den står på hela OS... :cool:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp