Hälsingland
Aktiv medlem
[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?
Ibland är utsikten från fikarummet den här.
Ett par veckor senare är man här. ? Får väl ändå påstå att mitt jobb innebär vissa kontraster
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det här är faktiskt en möteslokal hos ett internationellt standardiseringsorgan under FN. Som tur är har jag än så länge sluppit tolkade möten, även om det ovanför där jag satt när jag tog bilden fanns sex bås/balkonger som är tänkta för tolkar. Mikrofonen är som sagt när man talar, och här kördes ljudet fr remote-deltagarna ut i öronsnäckorna istf i högtalare.Det beror väl lite på vad mötet handlar om. De möten som jag åker på har en ordförande med sitt sekretariat som sitter på ett podium med mikrofoner och skärmar, vända mot delegaterna som sitter på prydliga rader vända mot podiet. Precis som på bilden. Dels behövs det en vääääldigt stort rum om t.ex. alla FN-länder ska kunna sitta vända mot varandra, dels vill man ibland signalera något. Alla är lika "viktiga och fina" -> vända mot varandra, som till exempel i säkerhetsrådet. Om ordföranden är viktig! och leder arbetet över delegationerna, som i generalförsamlingen -> podium.
Jag åker inte på FN-möten, det slipper jag som tur är.
”Här finns inget att se , cirkulera ”!?Vy utanför kontoret, hockeynördar kan ju zooma in ?
Hjärnblödning av att försöka tolka den texten ?Visa bilaga 668144
Fick en paintbild häromdagen under en felsökning ?
Importerar Lidköping sopor från England? Kan de inte skaffa det lokalt?Från gårdagsnattens väntan nedanför Slusstrappan, Trollhättan. Med sopor, från England till Lidköping.
Visa bilaga 670746
Ja, hela Västergötland är ju fullt av sopor!Importerar Lidköping sopor från England? Kan de inte skaffa det lokalt?
Extraknäcker du som älg? ?Såhär såg den ut en dag i förra veckan.
Visa bilaga 670761
Ibland är jag glad över att jag har ett kontorsjobb!
Nä Pukken på taket?Karlsson på taket?
Det ser ut att vara lite mysigare ?Men det är alltid lika värt mödan...
Visa bilaga 674089
Snyggt, var är det?Men det är alltid lika värt mödan...
Visa bilaga 674089
Kanske läge att lägga upp den i https://happyride.se/forum/threads/...n-uppdaterade-regler-i-1-a-inlaegget.3687818/Snyggt, var är det?
Odda, långt in i ett bihang till Hardangerfjorden!Snyggt, var är det?
Detr är ju sol på bilden, så det går inte :)Kanske läge att lägga upp den i https://happyride.se/forum/threads/...n-uppdaterade-regler-i-1-a-inlaegget.3687818/
Jag slänger in en gissning på norra delen av Norge @Loftberg
Sant, jag ändrar gissningen till södra delarna av NorgeDetr är ju sol på bilden, så det går inte :)
och Lars Jonssons fågelbok ! :)Ett bra hemmakontor bör ha mycket böcker. Notera Staffan Skotts cykelbok i nedre högra hörnet.
Det ser ut som om du har Rindö till styrbord.Inte varje dag som sträcket i sjökortet synns i verkligheten också.
Djur som vanligtvis är skygga verkar inte vara alls lika rädda för båten heller. Har hittills sett räv, örnar och säl bara nån meter från båten (eller ja, sälen hade vi nästan kunna klappa när vi passerade)
Visa bilaga 675900
Stämmer bra. Norra Tynningö rakt fram och Vaxholm längst bort i bildDet ser ut som om du har Rindö till styrbord.
Swedbank?Arbetsplatsen är inte mycket att visa men utsikten är ganska fin?Visa bilaga 675904
Jag vet inte men kvarteret sergel iallafall ?Swedbank?
Huamig, inte för alla pengar i världen! Tur att det finns andra modiga!Nyårsaftons natt och första timmarna på nya året firades så klart på Nordsjön i hård kuling och snöstorm ?
Visa bilaga 673612
Ser ut som det ...Swedbank?