[OT] Hur tänkte du? Eller förklaringen till ditt nick/användarnamn.

Jag heter Lessmark i efternamn, Lessmark baklänges blir kramssel vilket låter lite som kramsäl, alltså blev det HugSeal.

Jag har ett svenskt dubbelnamn spm ställde till problem när jag arbetade i USA. Så en av mina högljudda amerikanska kollegor tröttnade en dag och sade något i still "Damn your name is difficult to pronounce! From now on you are Peach!!!"

Peach sa:
Jag har ett svenskt dubbelnamn spm ställde till problem när jag arbetade i USA. Så en av mina högljudda amerikanska kollegor tröttnade en dag och sade något i still "Damn your name is difficult to pronounce! From now on you are Peach!!!"

:) liknande var det när vi var i Salt Lake och hälsade på några, dom fick inte till uttalet av "Göran", så dom körde på "Bill" istället....men ett ex till mostern lyckades få det till "Yoda" också...vet inte vilket som är bättre...

Är brandman och gnisttrampare är ett öknamn för nybörjare och klåpare.
Nu är jag visserligen inte det första och det andra är väl upp till var och en att avgöra. Tycker själv det är en kul benämning som jag använder i arbetet också.

Min signatur säger sig väl lite självt.

När Sagan om Ringen kom och allt skulle ha med den och alver att göra florerade det Alvnamnsemulatorer på Lunarstorm/Facebook.
Minns ej om jag körde både förnamn och mellannamn plus efternamn där, men Agnanaurion var det som kom ut.

Är fågeskådare och blåstjärten var länge en ouppnåelig drömfågel att få se i vårt avlånga land.

När jag 2004 eller 2005 skapade mitt konto i Project Entropia (entropiauinverse idag) och skulle ha ett nick så ville jag börja om på nytt då mitt gamla hade hängt med lite för länge. Under mitt grubblande så föll ögat på den nyinköpta cd-skivan med sibiriska fåglars lockläten där just den vackra blåstjärten prydde omslaget...

Det bidde bluetail..... Sen har det hängt med i vårt och torrt...

Som TS måste jag säga att det är kul/spännande/intressant/oväntat och allt däremmellan att läsa de olika förklaringarna.
Men det fattas ju många förklaringar (känner du dig träffad, så är det lika bra att du förklarar dig) ....Kom igen nu: Förklara dig!(smiley är given efter de utropstecknet, men det fattade ni nog.....)

Jag är lack på det mesta så det fick bli hammerlite. Passar bra då jag ofta tar ett järn och man vill ju inte ha rost i shortsen. Heter Skepphammer i efternamn och med mina 93kg så blir hammerlite nästan lite ironiskt :-)

Satt och funderade på "knullhunden" (som min sambo kallar mig) eller "Scale60" (som cykeln hette) sen kom jag ihåg att jag blev bannad på guru3d för namnet "guru3dsuckz" så jag tog jag det rumsrenare alternativet.

20 månader sedan senaste inlägget...Vafalls??
Lika bra att berätta varför du har ett så bra/dåligt/konstigt/vanligt/obehagligt/mysigt/pk:igt eller allt annat användarnamn...
Kom igen nu!

Jag hette Idefix på ett vw forum. Blev nåt knas så jag var tvungen att byta.

Blev mini_me istället. Det följde med hit.

Både knyter an till att jag är 170 och varit minst typ i alla kompisgäng.

And that’s all folks ?

Har man frisedel om man i tråden redan redogjort för sitt fantasilösa användarnamn?

H. sa:
Mini_me sa:
Jag hette Idefix på ett vw forum. Blev nåt knas så jag var tvungen att byta.

Blev mini_me istället. Det följde med hit.

Både knyter an till att jag är 170 och varit minst typ i alla kompisgäng.

And that’s all folks ?

Från sida 1:

mantorparn sa:
Är Mini_me samma som hängde gtiklubbens forum förr i tiden? Aka Idefix?

Fan? Hade en svag aning om att jag redan förklarat. Orkade inte bläddra tillbaka så långt (läs inte alls).

Kneecap sa:
Spacekitty sa:
Jag vet inte. Det bara blev så. Har olika nick på alla forum jag är med på.

Tjena!

Det där är inte riktigt sanningen va? ;)

Det är helt sant. Jag är Spacekitty bara här och endast på detta forum. Men finns med ett extra t på Instagram.
Jag är inte Rymdkatten på klocksnack.nu som någon tidigare frågat om.

Som liten ville man bli bmx proffs, men det blev man inte. Så när jag såg chain reaction 5 filmen och Hatebreeds låt (Live for this) spelas så tänkte jag att cykling vill jag hålla på med i mitt liv, hete sen liveforthis på olika forum. 15år senare så har jag det än som användare.

Spacekitty sa:
Det är helt sant. Jag är Spacekitty bara här och endast på detta forum. Men finns med ett extra t på Instagram.

Tjena!

Menade inte att du har namnet något annat forum, det är väl inte helt taget ur luften syftade jag på.

Kneecap sa:
Spacekitty sa:

Tjena!

Menade inte att du har namnet något annat forum, det är väl inte helt taget ur luften syftade jag på.

Nä, i rymden finns ju ingen luft.

Mina stora intressen var vid reggandet på HappyMTB just mtb men även MC-åkande. I brist på fantasi blev det en koppling till MC...
/Knutten

Hade stort och krulligt hår (numera inte särskilt stort), fick höra att snabel-a heter alfakrull på norska (ja, det är sant), därefter har jag det (+ ibland ändelser) som nick på diverse forum. För några år sedan påtalade min vän att krull lätt blir något annat om en läser snabbt, men äsch, det är ju inte jag som läser fel.

-****- sa:
Jag är analfabet så det där med bokstäver är inte min grej...
Du skriver oväntat bra för att vara analfabet...

Jag upptäckte lr jag skapade iaf ett konto på happy dagarna efter jag blev påkörd och "bröt" båtbenet. Hade väl mycket tid där ett tag att surfa runt.. Jag är dessutom cykelbud sedan hmm ja många år redan när jag skapade detta konto. Har oxå hört att man har lätt för att gilla ord som börjar på samma bokstav som ens förnamn. Det tycks stämma in på mig som heter Björn. Båtbensbudet kändes iaf rätt för stunden.

Mitt är från en cykelmodell som jag hade en väldigt kort tid i livet av ett ganska så känt märke.

Har cyklat singlespeed längre än jag haft en dator. Idiotförklarad av alla andra cyklister i Gästrikland och fått höra saker som [det är som att köra bil på 3an hela tiden] samt flera andra tråkningar... Trodde jag var helt ensam om att cykla ss norr om dalälven också... När jag väl skaffade en dator och reggade mig på happymtb.org för 11 år och 4 dagar sedan så var namnet givet.
Har väl kollat in några andra forum där jag också heter onegear men det är här jag är lite aktiv.

Tillbaka
Topp