[OT] iPhone 4 bästa erbjudandet?

greblleM

Ny medlem
Blir blind av alla knepiga erbjudanden. Är det någon som har tips? Ringer och sms:ar för ungefär 250kr i månaden med mitt nuvarande abonnemang. Vill surfa fritt men behöver kanske inte 10Mbit... 5-6 räcker gott och väl.

Ska du betala telefonen kontant eller på avbetalning. näre gäller avbetalning har Tre ett 299 kr alternativ, där man typ får en iphone 4. där ingår 10 Gb surf per månad med. sen stryper de hastigheten.

Telenor har obegränsat surf utan att stypa hastigheten. Har Tele2 verkligen obegränsat med? alltså att de inte stryper hastigheten? för om de stryper hastigheten o de räknar det som obegränsat ändå, ja då har alla operatörer det, om man ser det från den synvinkeln

Det är väl ingen som säljer utan abonnemang ännu? Det brukar ofta vara bästa dealen.. Det är inte utan att jag är lite sugen trots att behovet egentligen är litet. Rent moraliskt borde jag köpa en Nexus One.

Ingen säljer cash ännu pga tillgången är så dålig. Dock om man redan har ett abbonemang med bidningstid eller man inte vill använda det som just den leverantören säljer dem med så beställer du en och så fort du fått den begär du en slutfaktura så får du betala alla måndagsavgifter på en gång. (välj då ett abb där du inte får ringa för beloppet). Så det blir det som att betala den kontakt, summan blir typ samma ändå.

Jag tror det blir svårt att slå 3 med pott 399. 399 kr/mån (minus 89 för mobilsurf 5Gb mån) lämnar 310kr kvar att ringa och smsa för. Eller betala mer om du behöver mer än 5Gb men om du inte använder den som modem lär du klara dig. Telefonen betalar du 49 för i månaden så det blir 449kr/mån.

24 mån bindning dock. Tror själv det är bästa dealen där ute, man kommer ändå omöjligt under 400/mån när allt räknas in.(och givet att man ringer för ca 200/mån) Men om nån slår det och upplyser mig om detta så är jag tacksam, ska själv vänta en månad eller så innan jag slår till.

Vi är ju rätt många som sitter med flatrate-abonnemang från jobbet men bara får trista telefoner, då är det vettigast att köpa lös lur utan abonnemang. Antagligen kan jag sälja min obundna iPhone 3G för en liten slant med, det gör ju kalkylen bättre.

greblleM skrev:
-------------------------------------------------------
> Westman, jag hittar inte riktigt den där pott 399
> på deras hemsida. Bara en för 499?

Samma för mig först, dom har smart nog dolt den.. men klicka på konfigurera själv längst till höger efter du klickat på iPhone 4 på framsidan så kan du välja fler abbonemang.

Se där ja!

Pott 199 ger 199 + 99 i månaden där jag kan ringa för 199 vilket är ungefär vad jag gör. Så det ger ju i princip luren för 99kr i månaden och sen tillkommer 1595kr i engångsavgift vilket är ungefär max vad jag kan hosta upp.

Är det någon som anser att detta inte är en himla fin deal? :P

jomper skrev:
> Det är väl ingen som säljer utan abonnemang
> ännu? Det brukar ofta vara bästa dealen.. Det
> är inte utan att jag är lite sugen trots att
> behovet egentligen är litet. Rent moraliskt borde
> jag köpa en Nexus One.

jo, alla säljer utan abonnemang, men ingen säljer olåst. gäller bara att du har ett abonnemang hos den operatören. vill man ha olåst, då får man beställa från england, norge eller danmark, där den säljs olåst av apple

Senast redigerad av en moderator:
greblleM skrev:
> Sådärja.. beställd! :P

Grattis! Du får återkomma med intryck sen, är själv bra sugen på en.

....

Angående "bästa" abonnemang så finns det väl inga klara svar. T.ex. så varierar minuttaxorna kraftigt beroende på vilka operatörer man ringer m.m. För mig med flickvän och närmaste vänner som sitter med Tele2-abonnemang så blir det givetvis billigare med Tele 2 kompis samtidigt som typ Tre skulle vara mer prisvärt om jag ringde mycket till flera olika operatörer.

Köade själv utanför butik i 5 timmar i fredags morse. telefonerna skulle räcka, det var lugnt enligt personalen, jag stod ju på plats 29, men de kunde inte säga hur många de fått. till o med när kön makat sig framåt o jag stod näst på tur så fanns det telefoner kvar, tills jag klev innanför dörren, då var de plötsligt slut och hade varit det ett tag. kul :D nu är man ställd i kö. lär ju ta ett tag att få tag i en :D

ja, de som satt först i kön jag stod i, hade ju stått där 14 timmar när butiken öppnade, men så fick de ju sina med. jag hade väll kunnat få en 16 Gb, men vem vill ha 16 Gb när det finns 32 Gb :D

greblleM skrev:
> Det var nån stolle här i stan som tältade för
> en! :P

Hehe, skrämmande att jag tänker "hur orkar man?" när jag samtidigt köat vid releaser av diverse tv-spel haha

Har en seg 3G med iOS4 som konstant crashar apparna, men jag tänkte härda ut och vänta på att abonnemanget kunde förlängas. Ända tills i kväll då min kära sambo dränkte luren i cider..

Buddha skrev:
> Har en seg 3G med iOS4 som konstant crashar
> apparna, men jag tänkte härda ut och vänta på
> att abonnemanget kunde förlängas. Ända tills i
> kväll då min kära sambo dränkte luren i
> cider..

4.1 betan ska tydligen göra 3G:n mer användbar, men nu spelar det kanske inte nån roll för dig längre :D

Buddha skrev:
> Har en seg 3G med iOS4 som konstant crashar
> apparna, men jag tänkte härda ut och vänta på
> att abonnemanget kunde förlängas. Ända tills i
> kväll då min kära sambo dränkte luren i
> cider..

Tror du hon vill låna min telefon en stund? Den verkar lida av samma problem..

jomper skrev:
> Buddha skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har en seg 3G med iOS4 som konstant crashar
> > apparna, men jag tänkte härda ut och vänta
> på
> > att abonnemanget kunde förlängas. Ända tills
> i
> > kväll då min kära sambo dränkte luren i
> > cider..
>
> Tror du hon vill låna min telefon en stund? Den
> verkar lida av samma problem..

Jaha jag trodde iphone var befriad fårn sånna problem iom att den är så jävla stor att den knappt borde få plats i ett glas.. Men det är klart man kan ju spilla också..

Den hoppade igång igen, och efter en hård omstart så funkar den som tidigare. Well, well, nu kan jag iaf vänta in en 4:a i lugn och ro.

Tack för den infon Dane!

6195 hos Tre med kontantkort enl deras web, 16GB:aren.

Om det som Dane säger går att låsa upp den direkt efteråt precis som man kunde med de gamla så är det ju en OK deal.

Edit: Beställt!

jomper skrev:
> Edit: Beställt!

Upplåst? Hittade inget om det på Tre's sida. Jag satsar nog på 32GB som MacWorld rekommenderar pga större bild- och HD-filmfiler. Med en bättre kamera i nallen så kommer jag garanterat att använda den mycket.

Är det bara jag som ogillar iTunes? Klarar inte av det programmet, särskilt inte när man lekt med spotify ett tag. Det talar ju för att skaffa 16Gb och så köra spotify offline.

Grebbe : vilken deal blev det?

Buddha skrev:
> jomper skrev:
> -----
> > Edit: Beställt!
>
>
> Upplåst? Hittade inget om det på Tre's sida.

Jag ska dubbelkolla med dem så att det går att låsa upp den direkt som det gjorde med deras 3GS med kontantkort, annars avbeställer jag.

> Jag
> satsar nog på 32GB som MacWorld rekommenderar pga
> större bild- och HD-filmfiler. Med en bättre
> kamera i nallen så kommer jag garanterat att
> använda den mycket.

Det är iofs en liten poäng. Men jag har inte ens använt hälften av de 16GB som min nuvarande 3G har.

Nu ska vi tydligen få HTC Desire som jobbtelefoner också, vi får väl se..

Jag verifierade att det går att få luren upplåst via Apple både hos 3 kundservice samt på länken från Apple som jag postade (uppdaterade 02 Augusti). Möjligheten har funnits hos 3 med tidigare modeller trots att de har inte lagt ut informationen på deras hemsida. Även så, jag skulle se till att det var inskriven på fakturan när man köper den.

Buddha skrev:
> jomper skrev:
> > Edit: Beställt!
>
>
> Upplåst? Hittade inget om det på Tre's sida. Jag
> satsar nog på 32GB som MacWorld rekommenderar pga
> större bild- och HD-filmfiler. Med en bättre
> kamera i nallen så kommer jag garanterat att
> använda den mycket.

Jensen skrev:
> tills jag
> klev innanför dörren, då var de plötsligt slut

För dig, och andra, som ännu inte fått ngn iPhone4 kan kanske denna vara en tillfällig 'tröst'

sku_44002_1.jpg

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44002

/Håkan

en person som har ett varumärke som användarnamn borde nog hålla låg profil i denna typen av diskussioner, för är det någon som har gått på en marknadsföringsstrategi så är det väl den som till och med identifierar sig med ett varumärke.

Scott tokig skrev:
> Haha alla media skriver om hur dålig den är och
> hur tom en Apple ansvarig har fått sparken pga
> antennen och ända går ni på hypen?

ja, hade jag inte läst på lite, så hade jag haft din uppfattning :D eftersom lite efterforskning, så visar det sig att det är rätt många faktorer som måste spela in och att väldigt många inte ens upplever problemen. men alla får ju bilda sin egen uppfattning :D

ryktena säger visserligen att chefen som fick sparken, blev fråntagen sitt ansvar för flera månader sen pga. att han inte riktigt gick samman med sina medarbetare. Detta pga. att man som chef på apple tydligen bär ansvar o delegerar direkt ut anställda osv. o inte som han var van, att delegera till underchefer, som isig delegerade vidare. men visst, är rykte, precis som att han skulle få gå pga. av antenn problemen.

Fikasvettot: coolt, kan ju vara intressant, själv funderade jag på ett casemate, som är grymt tunt.

Tillbaka
Topp