Discoikungshamn
Medlem
[OT] Kaffetråden
Schysst maskin, ser att du också har ett e61 brygghuvud. Har den två kokare också?"Varför köpa en maskin med spakar och rattar när man kan få samma resultat om och om igen med en
Nespresso"
Skojare
" Nespresso, ja, jag lider när jag jag är bortbjuden på middag, de vill servera kaffe efter maten, de vet att jag är kaffeintresserad, de är stolta över sin nespressomaskin med de färglada podsen, och jag får sitta och ljuga för att slipa förstöra middagen, smaken av god mat, gott vin, med pissigt kaffe, utan att förolämpa värden. Död åt nespresso"
Har samma problem med min bra kompis. Serverar mig stolt ett "kopp" , när jag bara kommer in till hans kontor ( han vet att jag är kaffeälskare ) , och börjar berätta om nya "kapslar" ( som jag kallar skitet ) han har fått ( köpt ). Dricker och "beundrar" , men helst skulle jag spola direkt ner i vasken.
Själv "kör" jag 10 år gammal combo ( har tittat närmare och combon är 15 år gammal !!! ) , och INGEN för fan vågar jämföra nån jävla Nespresso med mitt kaffe !!!
P.S. Dricker ALDRIG pappersmugg kaffe , eller nån termosskit i bilen.
Kaffe för mig är det nåt extra under dagen. Sätta sig i nån liten , bra caffe , och tänka liten stund om nåt trevligt.
Jag behöver inte nåt hjärta på skummet ( om dricker med mjölk ) ETC. Mest älskar skittiga italienska caffeer i deras byar , UTAN barista-hipster med skägg och tatueringar ( men tyvärr äldre italienska damer som fixar min dubbel macchciato har ALLTID lite "mustasch" och svettiga armhålor)
P.S. 2. Älskar gott TE också !!!
Visa bilaga 465099Visa bilaga 465100