Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ser ut som kylan bara temporär så du kan nog vara i lådan nästa vecka igen!Grymt.
Joggade runt Kyrksjön i Bromma idag förmiddag och isen hade lagt sig. Vill ut i lådan men haft fullt upp med annat. Nu längtar man än mer!
Tack för delning!
Kyrksjön är inte värsta paddelsjön, men det vore kul att sjösätta där och förvåna några locals. Mälaren är inte heller nära att frysa :)Ser ut som kylan bara temporär så du kan nog vara i lådan nästa vecka igen!
Nej de finns störra sjöar helt klart :) men tror det är strax över 700m runt om man håller sig nära strandkanten så perfekt för intervaller om man inte har anlag för illmående av att åka runt runt.. Måste vara en perfekt skridsko-sjö.Kyrksjön är inte värsta paddelsjön, men det vore kul att sjösätta där och förvåna några locals. Mälaren är inte heller nära att frysa :) Visa bilaga 738898
Perfekt vet jag inte. Ganska tråkigt att åka runt-runt hela tiden. Men den lägger sig tidigt. Kommer inte snön som prognoserna säger så kan man nog åka där på fredag eller lördag.Måste vara en perfekt skridsko-sjö.
Perfekt var nog fel ord. Menade mer som du skriver att den lägger sig tidigt och kanske inte blir så lätt utsatt för vind. Paddling är ju underbart men långfärdsskridskor kan nästan vara strået vassare ibland...Perfekt vet jag inte. Ganska tråkigt att åka runt-runt hela tiden. Men den lägger sig tidigt. Kommer inte snön som prognoserna säger så kan man nog åka där på fredag eller lördag.
Sjön är som en tallrik, sjukt grund så fryser blixtsnabbt. Brukar bli väldigt trevlig familjeåkning när isen lägger sig och hockeyrören kommer fram. Ofta är det nån eller några entusiaster som muskelplogar en slinga och en hockeyfyrkant också om det blir snö. Och håller med, en riktigt bra skridskotur är det få saker som slår. Förra säsongen funkade västerås-stockholm ett tag, det var trevligt.Perfekt var nog fel ord. Menade mer som du skriver att den lägger sig tidigt och kanske inte blir så lätt utsatt för vind. Paddling är ju underbart men långfärdsskridskor kan nästan vara strået vassare ibland...
Har aldrig fått till Västerås-Stockholm, eller Örebro-Stockholm för den delen, men hoppas att få till det någon dag!Sjön är som en tallrik, sjukt grund så fryser blixtsnabbt. Brukar bli väldigt trevlig familjeåkning när isen lägger sig och hockeyrören kommer fram. Ofta är det nån eller några entusiaster som muskelplogar en slinga och en hockeyfyrkant också om det blir snö. Och håller med, en riktigt bra skridskotur är det få saker som slår. Förra säsongen funkade västerås-stockholm ett tag, det var trevligt.
Magi! Vi får starta en långfärdsskridskotråd här på forumet…Magiska isar kring Luleå tydligen. Vi får ta en cykeltur dit! Eller paddla. Medvind nu ju!
För att inte tala om finska Lappland med lite galet norrsken (https://www.facebook.com/share/r/ufXQEM7VjKb6kGNe/?mibextid=WC7FNe)
Magi! Vi får starta en långfärdsskridskotråd här på forumet…
Såklart, borde ha vetat bättre att det finns trådar för allt här...Är det någon som har testat nån is i Sth med omnejd än? Gärna rapport om tjocklek, iskvalitet, tips om bra startplats mm.
Edit: OT
- Rog
- långfärdsskridskor
- Svar: 975
- Forum: Sveriges trevligaste cykelforum
Man kan ju paddla dit!Nu fick du ju länk av Mikva ovan men det finns en FB grupp som heter ”Vi som paddlar kajak i Stockholm ” samt en annan med liknande namn, där brukar det lysss aktiviteter av denna art.
Med reservation för att jag inte läst ordentligt fick jag för mig att man bara är ute nån timme på vattnet vilket gör att om man bor utanför stan blir mycket transport för lite paddling.
Men kör!![]()
Inte från DrevvikenMan kan ju paddla dit!
Jag och en kompis körde Sicklasjön - Ältasjön och sen tillbaka, funkar bra, ja man måste lyfta men har men en lätt skuta är det inga problem.Med några lyft så funkar det! :)
Visa bilaga 740032
Och, om vädergudarna är nådiga, är det dessutom ishinder. I alla fall Älta till Dammtorp.Det blir iafa en lång kväll hem i mörkret:)
Trevligt. Ska ut fredag fm tänkte jag. Mest regn och blåst de övriga dagarna.
Exakt - har gjort det flera gånger :-)Med några lyft så funkar det! :)
Visa bilaga 740032
Är Harry-året därmed komplett? Jag måste komma ut på vattnet någon gång under december.Kul att komma ut…
Visste inte att det fanns :-) Men ja, lätt!Är Harry-året därmed komplett? Jag måste komma ut på vattnet någon gång under december.
Fick googla……Visste inte att det fanns :-) Men ja, lätt!
Gör om, gör rätt, i Januari! :)Jag som bar in kajaken i helgen.
Luciapaddling
![]()
12:e December 2026 - Luciapaddling Stockholm
Vi utgår från Örnsbergskanotklubb i Gröndal. Kom dit land eller vattenvägen. Kl.17 glider vi ut ur viken. 2025 var vi150 paddlare så ge dig ut på vattnet i tid. Fler ska vi bli :) Det finns parkering, toa och ombytesmöjlighet. Vi bjuder på grillad korv innan vi glider iväg. Och glögg när vi...www.kajaksidan.se
Står på min att göra lista, men har hittills alltid krockat med något annat.