Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Allt beror på vad du vill göra men om du vill ha lite fart så ska du byta kajaksort och börja titta på vkv, stadiga motionskajaker eller surfski eller nåt annat med skrov för fart och där du sitter rymligt och kan använda ben och kropp ordentligt och du ska definitivt ha vinpaddel i kolfiber. Bäst grejen om du har möjlighet tror jag är att gå med i en klubb och testa massa kajaker och paddeltekniker under nån säsong tills du hittat det som verkligen ger dig glädje. Det är en kick att förstå hur vingpaddel funkar och att någorlunda på riktigt paddla med kroppen istället för armarna. Inte som proffsen kanske men man kan ha nåt att sikta på :) Lite så här:Man vill ju ha lite fart också. Vad tror ni?
Härligt!
Nä, jobbigt! Inget funkar ju :-)Härligt!
Underbar multisport-dag!Isbrytning på Mälaren. Spegelblank och tomt på både båtar och ANNAT. Började dagen med skridskor och körde kajak på eftermiddagen. Borde klämma in ett cykelpass före uppesittarkvällen för full triathlon winter style.
Visa bilaga 744049
Vackert! Skönt att det funkade enkelt att ta sig upp!Var ute på Drevviken idag. Lite hårt söder om Badudden, annars isfritt. Det var vackert.
Visa bilaga 744429Visa bilaga 744430
Fick bada för första gången på (eller rättare sagt bredvid) surfskin, men hade inga problem att hoppa upp igen. Bara lite adrenalinpåslagLärde mig dock att jämfört med kayaken som typ aldrig går runt, är det viktigt på surfskin att fästa grejerna; blev av med en vattenflaska och solglasögon. Men det var nog värt det.
Spännande med bad! Jag tycker det jobbigaste är att det är så rangligt innan man fått upp farten (i de Epics jag brukar paddla) så man kan öppna självlänsen. Brukar sluta med ett extra bad.Var ute på Drevviken idag. Lite hårt söder om Badudden, annars isfritt. Det var vackert.
Visa bilaga 744429Visa bilaga 744430
Fick bada för första gången på (eller rättare sagt bredvid) surfskin, men hade inga problem att hoppa upp igen. Bara lite adrenalinpåslagLärde mig dock att jämfört med kayaken som typ aldrig går runt, är det viktigt på surfskin att fästa grejerna; blev av med en vattenflaska och solglasögon. Men det var nog värt det.
Bump. Kom ut på vattnet tre gånger under december och kunde därmed bocka av Harry-året med god marginal. Sedan blev det en tur runt Kungsholmen med trevligt sällskap redan på nyårsdagen och därmed var fjärde Harryåret igång. Men nu blir det paus i paddlandet och fokus på skridskor. I alla fall till slutet av februari.Jag tar på mig att starta en Harry-tråd lagom till årsskiftet. Så hjälper vi varann.
Primärt förbi isen.
Fjärdebrunn, du ska med!![]()
Åtagandet kvarstår, vart sjuk sen nyår men tid finns ännu för att komma ut och starta en tråd.Bump. Kom ut på vattnet tre gånger under december och kunde därmed bocka av Harry-året med god marginal. Sedan blev det en tur runt Kungsholmen med trevligt sällskap redan på nyårsdagen och därmed var fjärde Harryåret igång. Men nu blir det paus i paddlandet och fokus på skridskor. I alla fall till slutet av februari.
Sova ute en natt i månaden? Gärna i kombo med kajak då.Åtagandet kvarstår, vart sjuk sen nyår men tid finns ännu för att komma ut och starta en tråd.
Ska det bara vara för paddling?
Cykel och löpning går bort. För enkelt, finns det andra discipliner man kan räkna in?
Sen får man väl skit för ännu en OT-tråd men det kan jag ta.
Ta bilder och spar datum. Lägger upp tråd när jag själv vart ute. Torsdag ser bra ut givet vind och temp.
Skoj! Såg det här först nu. GoPro är inte optimalt någonstans som du säger, men jag testade också och ställde upp en GoPro 12 och trixade lite senare. Här är hela ljusshowen från den inspelningen (hade tänkt paddla och vara med på luciapaddlingen också som tidigare år men fick förhinder under framkörning). Nobel Week Lights på Stadshuset 2024Tog en tur till Stadshuset för att beskåda ljusshowen igår kväll. GoPro är verkligen inte optimalt när det är mörkt, men en bild blev det i alla fall. Glögg och pepparkaka i kajaken när vi tittade på showen. Inga problem att ta sig fram i Karlbergskanalen, men isen hade börjat lägga sig på vissa platser.Visa bilaga 742480
Tråkigt! Vi håller ögonen öppna!STULEN Kayak centre Buzzard. Stals i Skuru, Nacka mellan 30/12 och 16/1. Känns väldigt tråkigt då den är unik surfski/sit on top. Polisanmält. Meddela gärna om ni får syn på den.
Hittad 17/1!STULEN Kayak centre Buzzard. Stals i Skuru, Nacka mellan 30/12 och 16/1. Känns väldigt tråkigt då den är unik surfski/sit on top. Polisanmält. Meddela gärna om ni får syn på den.
skönt! Oskadd?Hittad 17/1!
Stor lättnad, oskadd.skönt! Oskadd?
Vad skönt! Fast vi vill ha hela storyn!Stor lättnad, oskadd.
Kajaken var inte stulen. Jag kollade in övervakningsfilm en bit från vår återvändsgata och ingen bil med kajak hade passerat. Återstod stöld från sjön eller det helt otroliga att den skulle ha åkt av sitt skyddade ställ och trixat sig fram bland träd, stenar, stockar och hög bryggkant ut i havet vilket den mirakulöst visade sig ha gjort. Jag kollade vindhistoriken, grannen sjösatte motorbåt och vi letade i flera timmar utan att hitta den. Mitt i letandet till sjöss råkade Polisbåten dyka upp och jag fick gå ombord. Med gemensam analys kunde vi para ihop en upphittad kajak med min efterlysning. Polisen sa att dom troligen inte hade matchat beskrivningar om inte jag hjälpt till. Jag kontaktade upphittaren, han hade hittat den utanför en strand ett par sjömil bort. Kajaken hade alltså drivit förbi klippiga stränder och en ö och guppat oskadd utanför en av väldigt få stränder i området. Jag hämtade och betalade hittelön. Polisen hörde omtänksamt av sig senare för att kolla att allt gått bra. Stor lättnad på många sätt och tack till er alla som engagerat er.Vad skönt! Fast vi vill ha hela storyn!
Men vilken galen historia! Äventyr med bra utgång!Kajaken var inte stulen. Jag kollade in övervakningsfilm en bit från vår återvändsgata och ingen bil med kajak hade passerat. Återstod stöld från sjön eller det helt otroliga att den skulle ha åkt av sitt skyddade ställ och trixat sig fram bland träd, stenar, stockar och hög bryggkant ut i havet vilket den mirakulöst visade sig ha gjort. Jag kollade vindhistoriken, grannen sjösatte motorbåt och vi letade i flera timmar utan att hitta den. Mitt i letandet till sjöss råkade Polisbåten dyka upp och jag fick gå ombord. Med gemensam analys kunde vi para ihop en upphittad kajak med min efterlysning. Polisen sa att dom troligen inte hade matchat beskrivningar om inte jag hjälpt till. Jag kontaktade upphittaren, han hade hittat den utanför en strand ett par sjömil bort. Kajaken hade alltså drivit förbi klippiga stränder och en ö och guppat oskadd utanför en av väldigt få stränder i området. Jag hämtade och betalade hittelön. Polisen hörde omtänksamt av sig senare för att kolla att allt gått bra. Stor lättnad på många sätt och tack till er alla som engagerat er.
Härligt att du fick tillbaka den oskadd! Men jag fattar inte - det var väl ändå någon som tog den och sedan lämnade den på stranden? Eller ska den verkligen ha åkt dit själv? Eller missade jag någon ironi?Men vilken galen historia! Äventyr med bra utgång!
Det hade snöat så det finns möjlighet att den blåst och glidit på glatt underlag förbi alla hinder ut i havet. Väl på havet hade det varit sannolikt att den slagit i klippiga stränder och avslutat färd över havet skavandes mot någon sten men visst kan den ha blåst förbi och stannat utan att ha slagit i. Jag tror inte det var stöld men miraklet att den gjorde färden utan skador gör att stöldteorin inte helt kan avskrivas.Härligt att du fick tillbaka den oskadd! Men jag fattar inte - det var väl ändå någon som tog den och sedan lämnade den på stranden? Eller ska den verkligen ha åkt dit själv? Eller missade jag någon ironi?
Vinterpaddling i en Kåre? Bra isbrytare, stabilt kölsvin på de där :)Kort liten lunchrunda. Isbrytning och ett flytande konstverk. Lite måndagsmagi i slutet på januari.