storfiskarn
Aktiv medlem
[OT] Kaniner är bästa husdjuret ?
Saknaden efter Leo är stor, men nu har man fullt upp ett tag ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Program med andra kattdjur är det som går hem här.TVn är väldigt intressant ?
Visa bilaga 574094
Syrran byggde ihop 2 burar på ben som kaninerna bor i. Har inga bilder på dem tyvärr men det verkar fungera rätt såbraÄr jag helt tokig som funderar på att skaffa en hönsgård att ha mina kaniner i?
Jag tycker det är lite tråkigt att inte kunna gå in i ”buren” och städa och grejja…
Hur har ni löst det? Någon som har bur med ståhöjd i?
Är jag helt tokig som funderar på att skaffa en hönsgård att ha mina kaniner i?
Jag tycker det är lite tråkigt att inte kunna gå in i ”buren” och städa och grejja…
Hur har ni löst det? Någon som har bur med ståhöjd i?
Sista gången med dom selarna eftersom att dom vuxit ur dom, men får bli att leta efter bättre sele sen.Imponerande att du törs släppa ut vilddjuren med såna där delar.. Eftersom min pälskling inte ville åka hem från sommarstugan så tänkte jag att det var en bra idé att sätta på honom en sele så att vi kunde packa i lugn och ro utan att hålla stenkoll på dörren så han inte smet ut. Det tog 3.5 sekund ett enheters skutt med alligatorrullning och selen hängde löst i kopplet, kattuslingen försvann i fjärran. Han fick vara kvar till nästa dag då farsan lyckades fånga in honom. Då hade jag ändå spänt åt selen tills ögonen började puta ut på honom, men det är klart, han kanske fejkade det ?
Dom här selarna sägs vara rymningssäkra.Sista gången med dom selarna eftersom att dom vuxit ur dom, men får bli att leta efter bättre sele sen.
Även om man har koll hela tiden så kan dom ju lyckas komma ur.
Förra katten lyckades backa ur sin, men som tur är så satt han kvar o åt gräs så jag kunde plocka upp honom.
Hade en sele som va som en väst som fungerade bättre, men den gillade han inte att gå med.?
Att välja sele är helt klart trial and error..Imponerande att du törs släppa ut vilddjuren med såna där delar.. Eftersom min pälskling inte ville åka hem från sommarstugan så tänkte jag att det var en bra idé att sätta på honom en sele så att vi kunde packa i lugn och ro utan att hålla stenkoll på dörren så han inte smet ut. Det tog 3.5 sekund ett enheters skutt med alligatorrullning och selen hängde löst i kopplet, kattuslingen försvann i fjärran. Han fick vara kvar till nästa dag då farsan lyckades fånga in honom. Då hade jag ändå spänt åt selen tills ögonen började puta ut på honom, men det är klart, han kanske fejkade det ?
Polare hemma ?Visa bilaga 572964
Suddig bild, men vi hängde i fåtöljen häromkvällen. Ska boka tid för kastrering och skaffa en polare åt honom tänkte jag.
?Kaniner är fantastiska även på tallriken !
Hua! Jag har väntat på det hela sommaren, vi har haft räv på gården som jag sett i kameran på morgonen.Fått säkra upp utomhusburen rejält i helgen.
Haft räv på besök två gånger.
Ingen kanin har gått åt men första gången när räven slet av pappen på taket var de riktigt uppjagade.
Vaknade av att de satt ute och trummade med bakbenen för fullt i ”huset”.
Läskigt!
Japp...Ja, nu har ju precis kaninens år börjat!
Jag fyllde en låda med sand men dom grävde inte just något i den. Men låg gärna och svalkade sig i sanden när det var varmt ?Någon som har en grävlåda? Har ni några tips? Tänkte bygga en till utehagen men kan inte bestämma om jag ska göra en fylld ”sandlåda” eller göra en med trälock och jord/sand i.
Den kommer bli ca 40cm djup.
Jag planerar att göra den 1x1 meter och hål i kanten så de kan gräva rätt in.Jag fyllde en låda med sand men dom grävde inte just något i den. Men låg gärna och svalkade sig i sanden när det var varmt ?
Jag planerar att göra den 1x1 meter och hål i kanten så de kan gräva rätt in.
Någon som har en grävlåda? Har ni några tips? Tänkte bygga en till utehagen men kan inte bestämma om jag ska göra en fylld ”sandlåda” eller göra en med trälock och jord/sand i.
Den kommer bli ca 40cm djup.
Håller med! Här kommer Kenta från julaftons morgon.oväntat mycket katter i en kanintråd :D