[OT] Kaniner är bästa husdjuret ?

20230327_095857.jpg

Släpp in oss gubbjävel!
Sorry, inga kaniner heller, men det är de här jag har att jobba med. ?

Jag åt faktiskt en otroligt god kaningryta i Modena för herrejössesmånga år sedan. I en skål av ost. Precis vid Piazza Grande, såg likadant ut på Streetview som jag minns det!

Jag gillar kaniner, både i gryta och som sällskap. Ungarna har två kaniner som bor ute året om. Men det vore ju lite trevligt att kunna ha dem inne ibland. Men jag antar att de får värmeslag om man tar in dem en stund nu på vintern?

Kan man träna dem i att inte käka sladdar och kissa på mattor?

Jag gillar kaniner, både i gryta och som sällskap. Ungarna har två kaniner som bor ute året om. Men det vore ju lite trevligt att kunna ha dem inne ibland. Men jag antar att de får värmeslag om man tar in dem en stund nu på vintern?

Ja det går att få kaniner rumsrena, våra går på lådan även fast dom bor ute. Blir så mycket enklare att städa då. Men som du säger en kanin har mycket svårare att reglera värmen än kyla, speciellt om den redan har fått vinterpäls.

Våra gillar inte hala golv och tar ungarna in dom på sommaren så håller dom sig på mattorna.

En stund går bra att ha inomhus, så känsliga är de inte ?

Jag har en hund, som utöver vattenapport är avlad som vallhund för får. Väldigt gammal ras där hundarna fick klara sig på kaniner ute på hedarna längs atlantkusten.

Kan se mönstren så tydligt i mitt luddöra.
- Hjortar och rådjur ska vallas. Hon försöker driva dem in i skogen där hon stannar. Struntar i dem i skogen. Djupt liggande mainfraime-kod som exekveras utan tydlig riktning ?
- Harar är mat som triggar jakt
- Rävar är inkräktare som jagas ur socknen om det går
- Grannens katt är boss
?

Vovven på min bild ovan hinner garanterat ikapp.

"How fast can Vizslas run?

Breeds like the Vizsla can reach speeds of up to 40 miles per hour, which isn't quite as fast as a Greyhound's top speed of 46 miles per hour, but the Vizsla still may be faster when it comes to more complicated terrain like trails or wooded areas.28 Aug 2021"

Det är ca 65 km/h. Kaniner verkar toppa 40 km/h, det är verkligen inte illa det heller!

Vovven på min bild ovan hinner garanterat ikapp.

"How fast can Vizslas run?

Breeds like the Vizsla can reach speeds of up to 40 miles per hour, which isn't quite as fast as a Greyhound's top speed of 46 miles per hour, but the Vizsla still may be faster when it comes to more complicated terrain like trails or wooded areas.28 Aug 2021"

Det är ca 65 km/h. Kaniner verkar toppa 40 km/h, det är verkligen inte illa det heller!

Tjena!

Bara visslar förbi när dom springer.

Tillbaka
Topp