(OT) Köpa grillkol?

Stumpy

Aktiv medlem
(OT) Köpa grillkol?
Vilken grillkol skall man köpa till sina Webers?
Har köpt från Gålö mila tidigare, men det är inte alltid så lätt att få tag på.
Skall man kanske blanda i briketter för bästa resultat?

(OT) Köpa grillkol?
Jag brukar blanda briketter och kol, vilken sort du ska ha vet jag inte dock.
Har du ett tändrör, det har du säkert, så kör med det. På gården grillas det i parti och minut och den där jävla stanken av tändvätska fattar man ju inte att de står ut med?

(OT) Köpa grillkol?
Såg att man kunde köpa grillkol på pall från grillhouse.se igår. Ingen aning om kvaliteten, jag kör med Webers kokosbriketter blandat med kol från Konsum. Men det är aldrig för sent att tänka om :)

(OT) Köpa grillkol?
eketjall sa:
Stumpy sa:
Självklart tändrör.
Man kanske skulle göra sin egen mila på tomten. Frågan är vad grannarna skulle tycka om det? :)
Har du en Weber är egen mila det enda som funkar. Köpekol ger iaf ingen cred what so ever och varför skulle du grilla isf?

Helt rätt. Egen kolning är den nya surdegen. Gamla södermalmskompisarna kommer frysa ut er om ni köper kol på ICA.

(OT) Köpa grillkol?
jag tror att det här med att laga mat över kol är på väg ut. Man ska värma täljsten och steka på. Det är det nya. Möjligen kan man värma täljstenen med kol, men i övrigt är det nog nono på kolgrillning nu.

(OT) Köpa grillkol?
jomper sa:
Finns det hantverksmässigt framställd gasol?

Ja, fast det är lite som att säga att man har en hantverksmässigt producerad cykel och komma med en sån här:

DSC00434.jpg

(OT) Köpa grillkol?
Luthman Photography sa:
jag tror att det här med att laga mat över kol är på väg ut. Man ska värma täljsten och steka på. Det är det nya. Möjligen kan man värma täljstenen med kol, men i övrigt är det nog nono på kolgrillning nu.
Det där ju så 80 tal som man komma idag i matlagning.
Gällande kol. Så är väl hipster kolen ifrån Knivsöder som gäller?

(OT) Köpa grillkol?
Köpte webers briketter en gång, de var fasen svårare att få fyr på än dyngsur ved. Men när de väl fick fart, oj vilken glöd!! Jag brukar precis som flera andra här blanda kol och briketter för bästa resultat. Tänder gör jag med elgaffel vilket funkar utmärkt.

(OT) Köpa grillkol?
Kör med webers bambubriketter. Väldigt mycket lagrad energi i dem och de håller värmen länge.

Har inte sett dem som svårtända. Kör med tändrör och de är väldigt tillförlitliga varje gång

(OT) Köpa grillkol?
Har för mig att det stod något om endast briketter i min weber, har en rund 57cm.
Såg förra veckan 2st påsar från skogens på Willys 35kr. 2.5kg i varje.

(OT) Köpa grillkol?
Men är inte Weber lite som att köra Toyota till att börja med? Då spelar de väl ingen roll vad man häller i den?

Stenkolsbriketter kör sambons pappa med, blir varma som satan och håller evigheter, flera grilltillfällen. Köps i Tyskland..

(OT) Köpa grillkol?
Rattnalle sa:
Men är inte Weber lite som att köra Toyota till att börja med? Då spelar de väl ingen roll vad man häller i den?

Stenkolsbriketter kör sambons pappa med, blir varma som satan och håller evigheter, flera grilltillfällen. Köps i Tyskland..
Stenkol? Låter nyttigt. Eller inte.

(OT) Köpa grillkol?
Rattnalle sa:

Får man rekommendera gamla bildäck och spillolja? Ingen rök utan eld som man säger och jävlar i min lilla låda vad mycket rök!
Inte så mycket glöd, förstås, men varmt det blir det!

(OT) Köpa grillkol?
Mr Orange sa:
Rattnalle sa:

Stenkol? Låter nyttigt. Eller inte.
Ytterst oklart. Säljs för grillbruk och osar eller luktar inget iaf.
Jag är inte så het på grillat så mig kvittar det :-)

Tillbaka
Topp