underscore
Ny medlem
OT: lämpliga PC-spel till en 11 åring
Mytis inlägg trodde jag var ett skämt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Craig_A._Anderson
http://en.wikipedia.org/wiki/Craig_A._Anderson
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om inte annat så lär ju barnet ifråga ha åldern inne för det mesta nu, förutom möjligtvis att hyra bil utan svindyr försäkringGod dag. minecraft är ett ganska intressant spel som är idealiskt för barn, eftersom det inte finns någon grymhet i det. ett bra val.
Är han öppen för att spela retrospel finns det ju hur mycket som helst. Typ Half-Life (originalet) eller varför inte Half-Life 2. Det är lite pussel, äventyr och klassisk FPS i samma paket. Med en bra story och kultklassiker till spel. Alla ljudeffekterna sitter djupt rotade i ens hjärna än idag.Lite trådarkeologi, men liknande fråga.
Grabben är 12 år, det han spelar på datorn (fortnite) och telefonen (Brawlstar) är mer att likna med algoritmerna som gör att kidsen inte kan sluta koll på TikTok och reels.
Jag skulle behöva tips på spel där han får engagera sig och kämpa lite för att nå framgångar inte bara spela längre för att få nya skins och features.
Jag tänker på den glädjen jag själv kände och förknippar med tiden när jag var i hans ålder och spelade Zelda, super mario bros mm på Nintendo 8-bit.
Kidsen har ju inget tålamod, allt ska vara on-demand, dom klara ju inte ens att lyssna på radio när man åker bil för att det inte är musik dom valt 100% av tiden.
Finns det några bra pc-spel att leda in honom på?
Bilspel kan vara riktigt skoj! Spelade mycket Gran Turismo som liten men det är ju på Playstation. Men där får man ju jobba sig upp från noll och köpa en första begagnad bil och ta ”körkort” i form av licenser för att kunna delta i race. Köra hem vinstpengar och sen uppgradera bilen, köpa ny osv. Riktigt tillfredsställande att ta sig från botten med B-race med en begagnad skåpbil till att köra Le Mans 24h med en svindyr äkta racingbil.Bilspel är ju skoj. En ratt, pedaler och stol kan man ju köpa billigt begagnat. The crew och arkadiga rallyspel kanske mer än realistiska racingspel.
Man blir ju mer curlad i nya spel generellt så det ligger nog något i det.Gammalt och gammalt. Jag spelar lite Sim City 2000 med barnen. Det är från typ 1992. Över lag tror jag att gamla spel är bra för barn.