Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sigtunarännetbanan är bra. Jag körde speedskates idag. Min vän från Nederländerna ramlade två gånger. Riktigt fin i solnedgången men temperaturen gick snabb ner till -14.
Tror du att det är värt att åka dit någon kväll den här veckan? Är snön bromsande eller har man bra glid? Trots att jag har åkt mycket den här säsongen har jag inte vid ett enda tillfälle haft riktigt bra is. Alla skärgårdsrapporter svider lite.
Isen på södra delen är riktigt bra, klart värt det. Några delar närmare Sigtuna är sämre med med skrovlig is. Ingen bromsande snö nånstans.
Även längre söderut är det plogat, men stundtals rätt dålig is, så dålig att det inte är jättekul. Men andra delar är såklart kalasfina. Det var lite mer snö där i söndags. Sigtunarännets bana är helt okej om en inte vill leta finare isar.
Vad skulle ni rekommendera och var finns det lämplig parkering och möjlighet att nå det plogade på ett säkert sätt? Även om det inte ska bli riktigt lika kallt imorgon kväll som tidigare så ska det ändå bli hyfsat kallt imorgon. Därefter åter risk för nederbörd.
Vi parkerar alltid vid Rosersbergs slott. Närmast Stockholm och riktigt vackert. Isen framför slottet var riktigt skrovligt på lördag, men det verkar lite bättre på bilden ovan.
Har du åkt på Norrviken nyligen och kan jämföra iskvalitén?
Ja men det funkar som Salle sagt. Runt Gålö men även söderut kring Nynäshamn har det åkts en hel del.Otroligt fina bilder från skärgården av många!
Har dock inte sett några rapporter/bilder från lite mera söderut: finns det isar runt Gålö? Jag brukar paddla runt där, Segholmen osv och Dalarö och det vore kul att göra samma sak på is. Kan man åka skridsko där?
Någon som har mera erfarenhet på skärgårdsisar än jag som är sugen på en runda kring Dalarö, Gålö och öarna där i helgen? Jag åker mycket, men har inte varit på saltsjön...Ja men det funkar som Salle sagt. Runt Gålö men även söderut kring Nynäshamn har det åkts en hel del.
Visa bilaga 816328
Jungfrufjärden i lördags.
Ren magi!! Älskar snö och skidåkning, både utför och på platten, men fasiken skridskor är ändå ett steg till, väldigt mkt naturupplevelse och speciell känsla att få surfa fram på "vattnet".Vilda vida Vättern. Siktdjup på typ 6 meter! Tokblank och stenhårt, nyslipat är att föredraVisa bilaga 816452Visa bilaga 816453Visa bilaga 816454Visa bilaga 816451
Ja jävlar! Min tisdagstur ut mot Klacknäset känns som en runda på Östermalms IP med gamla bandyrör i jämförelse!Jag tar det som en uppmaning att posta mer isporr. Det är ju ändå fredag och cykelsäsongen känns rätt långt bort.
Från Stendörren häromdagen, tjock och blank havsis och finfin skärgård. Ner till middagsklubben och runt, runt, runt. Visa bilaga 816572Visa bilaga 816575Visa bilaga 816576Visa bilaga 816577