Är det en sån där arkeologisk meme med humor från den där gångna tiden då det var roligt att göra narr av homosexualitet?En klurig en
Omodern syn på sexualitet (och etnicitet för den delen) är väldigt typiskt för min pappas generations humor iaf.Är det en sån där arkeologisk meme med humor från den där gångna tiden då det var roligt att göra narr av homosexualitet?
Ja har hört talas om det där! Intressant att se det att den fortfarande finns där ute i det vilda.Omodern syn på sexualitet (och etnicitet för den delen) är väldigt typiskt för min pappas generations humor iaf.
Eftersom det här väl är en humortråd så... ja, antagligen tycker man det.Rätt tragiskt att man ens får för sig att posta det.... Tycker man det är roligt eller hur fungerar det?
Meta-elementet är förvisso top level, men när slutklämmen är ”du, läsare, är bög!”, just att det antagligen skall uppfattas som en diss, så blir det lite tråkigt..Jag tyckte den var rolig, man behöver väl inte vara fobisk för att tycka något är roligt?
De på bilden ler, gay i detta fall kunde lika väl betyda lycklig. Tolkningsfråga🤷♂️Meta-elementet är förvisso top level, men när slutklämmen är ”du, läsare, är bög!”, just att det antagligen skall uppfattas som en diss, så blir det lite tråkigt..
Mjo, men med handen på hjärtat är det nog väldigt få som drar den slutsatsen.De på bilden ler, gay i detta fall kunde lika väl betyda lycklig. Tolkningsfråga🤷♂️
Lite som att sjuka kan skämta tillbaka om friska, om friska skämtar om sjuka*? Samma lika?Man får väl skämta om allt, men allt är inte roligt.
Om någon homosexuell tycker det är illa så kan de väl göra en likadan meme men där det står hetero istället eftersom alla har lika rättigheter?
Måste man skratta digitalt för att det ska räknas?Tack för inlägget @SIE. Men förstår fortfarande inte vad det är som skulle vara roligt med att vara just bög?
Gällande att känna sig kränkt verkar sambandet snarare vara det motsatta. Man drog ett skämt, ingen skrattade och nu känner man sig kränkt att man behöver förklara skämtet.
Nej för de är det synd om. Personer med olika sexuella läggningar tycker jag inte synd om, det vore nedvärderande. Jag respekterar de som alla andra.Lite som att sjuka kan skämta tillbaka om friska, om friska skämtar om sjuka*? Samma lika?
*nej, sexuell läggning är inte en sjukdom. Det är dock väldigt praktiskt/bekvämt att vara normen och bara strunta i hur andra, mer utsatta, grupper har/haft det.
Jag tycker inte det är jobbigt att tänka på andra. Men det är jag, det.Jisses vad skitnödiga ni är, är det inte jobbigt att hela tiden vara rädda för att någon någonstans kan känna sig lite kränkt om dom känner efter riktigt mycket?
Det var bildligt uttryckt.Måste man skratta digitalt för att det ska räknas?
Fast det finns ju personer med olika sexuell läggning som fått lida för deras sexuella läggning. Jag har inget behov av att skämta om sånt som varit jobbigt för dem (det finns de som gladeligen nedvärderar dem som är olika på olika sätt).Nej för de är det synd om. Personer med olika sexuella läggningar tycker jag inte synd om, det vore nedvärderande. Jag respekterar de som alla andra.
Tillägg: att skämta om de som är sjuka är inte heller roligt.
Och vems fel är det?Jisses vad skitnödiga ni är, är det inte jobbigt att hela tiden vara rädda för att någon någonstans kan känna sig lite kränkt om dom känner efter riktigt mycket?
Var det så man skulle tolka det?Meta-elementet är förvisso top level, men när slutklämmen är ”du, läsare, är bög!”, just att det antagligen skall uppfattas som en diss, så blir det lite tråkigt..
Välkommen till internet. 🙃Vad är det för fel på happy? https://happyride.se/forum/threads/hbtq-och-mtb.3693748
Vi har alla varit där!Var det så man skulle tolka det?
Jag tänkte att den tredje var den som tog fotot.
Nu vet jag inte om jag skall känna mig humorlös eller kränkt.
Menar du att tjocka gubbar utan tröja är korkade? Jag känner mig kränkt!
Hur menar du nu? Han har ju säkerhetsbälte och det är väl bra.Menar du att tjocka gubbar utan tröja är korkade? Jag känner mig kränkt!
Tycker faktiskt den är värre än bögbilden.Visa bilaga 574734
Är denna okej?
Fast är det inte en "ape" och en "monkey" ?Det är väl "apes" och inte "monkeys"?
Beror väl på om man har svans eller inte?Det är väl "apes" och inte "monkeys"?
Jag tycker inte det är jobbigt att tänka på andra. Men det är jag, det.
Visa bilaga 574734
Är denna okej?