Snart hamnar väl hälften av alla i tråden med i trolljägarna för andra hälften är lättkränkta🙃
Vad är medelåldern på happy?
Kan inte vara många här som är uppväxta med onlinespel.. 🙄
Postar de ”buhu ingen skrattar åt mina skämt” hör de ju till den kränkta gruppen med😉Dom här som postar "buhu ingen skrattar åt mina skämt, ni är kränkta, allihopa"-inläggen drar nog ner medelåldern rätt bra, känns som 15?
Hur tolkade du själv bilden när du la in den,Trodde aldrig det skulle bli så starka reaktioner men intressant blev det!
Är ju inget i bilden eller texten som är strängt taget nedvärderande, tror det ligger i tolkningen och det är tydligt ett mycket laddat ämne för många.
Jag är nog bara lite för naiv.
Jag undrade först när jag läste "vaddå tre, de är ju bara två", sen kopplades det att jag är den tredje bögen förstås och skrattade hjärtligt.Hur tolkade du själv bilden när du la in den,
kan man tolka den annorlunda än att jag som betraktare ska känna "haha du är den tredje bögen!" Om man ersätter bilden med två utvecklingsstörda istället, hade det också funkat, om inte varför?
Det låter som ett underbart liv eller så lider du av en viss avsaknad av känsla för vad som pågår runt omkring dig.Jag har varken upplevt eller sett homofobi eller fobi mot funktionsnedsatta i mitt liv och ändå är jag över 30 så.
Det tycker jag är ett dåligt förslag. Humor som rör sig i "gränstrakter" behöver kunna diskuteras och kontextualiseras. I annat fall är det antagligen inte humor utan någonting som antagligen inte ryms inom reglerna för detta forum.Detta är tråden för memes och inte för diskussion om sexuell läggning, kön, hudfärg eller begåvningsnivå. Ta den någon annanstans.
Attans!Beteendet att försöka begränsa komiker och författares alster är inget nytt, men jag upphör aldrig att förvånas övar att folk tror sig vara på "goda sidan" när man förordar det.
![]()
Salman Rushdie: Author on ventilator and unable to speak, agent says
The Satanic Verses author was stabbed in the neck and abdomen at an event in New York state.www.bbc.com
På vilket sätt sparkar Salman mot de svaga?Beteendet att försöka begränsa komiker och författares alster är inget nytt, men jag upphör aldrig att förvånas övar att folk tror sig vara på "goda sidan" när man förordar det.
Men om man kommer hit för memes blir man besviken… Tråden heter inte ”Analys av och diskussion om memes med särskilt HBTQI+-perspektiv med historisk tillbakablick”.Det tycker jag är ett dåligt förslag. Humor som rör sig i "gränstrakter" behöver kunna diskuteras och kontextualiseras. I annat fall är det antagligen inte humor utan någonting som antagligen inte ryms inom reglerna för detta forum.
Jag tycker om att det finns en bredd i de inlägg som görs i tråden.
Jag lade upp memen och kände ansvar över att den skapade många starka reaktioner, därför gav jag en förklaring till varför jag lade upp den och varför jag tyckte den var rolig.Men om man kommer hit för memes blir man besviken… Tråden heter inte ”Analys av och diskussion om memes med särskilt HBTQI+-perspektiv med historisk tillbakablick”.
Ok.Men om man kommer hit för memes blir man besviken… Tråden heter inte ”Analys av och diskussion om memes med särskilt HBTQI+-perspektiv med historisk tillbakablick”.
Jag håller med Niklas. Ta diskussionen om sånt någon annan stans.Detta är tråden för memes och inte för diskussion om sexuell läggning, kön, hudfärg eller begåvningsnivå. Ta den någon annanstans.
Ojoj 😬Tänkte inte på det.. Fan😢
Visa bilaga 575118
Jag håller med. Man ska kunna skämta om vad som helst. Sen kanske man inte ska dra cancer skämt på sin nästa väns mammas begravning som precis gott bort i cancer.Minns en händelse från gymnasiet när vår danska lärare i psykologi och religion med bestämdhet hävdade att man faktiskt kan skämta om vad som helst men att det kan finnas fel tillfällen... direkt efteråt drog han ett tvivelaktigt skämt om afrikaner (han hade bott i Sydafrika) och vi elever skruvade obekvämt på oss i stolarna.
Jag vet inte riktigt, klurigt det här med skämt, vad som är ok och inte ok.
Eller att de läsare som blev utsatta för övergrepp som barn valde att hålla tyst..Jag håller med. Man ska kunna skämta om vad som helst. Sen kanske man inte ska dra cancer skämt på sin nästa väns mammas begravning som precis gott bort i cancer.
Jag tycker ju t.ex. bilden på den katolska prästen var ett minst lika stor övertramp mot katoliker som ”bög bilden” som postade innan är mot homosexuella.
Men det var inga påhopp om den ändå. Gissar det är för ingen katolik sett den än och känner sig träffade men att HBTQ ämnet verkar vara väldigt laddat på forumet.
Googla på <valfri grupp som inte är i majoritet> och se vad som kommer fram.Bilden på den katolska prästen var väl inget övertramp.
Googla och se vad som kommer fram.
Och det är det politiskt korrektas fel, naturligtvis (som tvingade fram denna utveckling). De är värst.Nu blir tråden snart stängt pga politik.
Nä, det är våra regler.Och det är det politiskt korrektas fel, naturligtvis (som tvingade fram denna utveckling). De är värst.