Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fan Mange.
Vit käpp?
Fan Mange.
Jag hajar inte poängen?
Vet att jag är trög.
I dagens digitala värld blir snart sånna skämt obegripliga.Van Gogh cut off his left ear.
- Red - audio (right channel)
- White - audio (left channel)
- Yellow - video
Beethoven was deaf.
Stevie Wonder is blind.
Ja, nu är det bara detta som gäller:I dagens digitala värld blir snart sånna skämt obegripliga.
Det där motsvarar min uppfattning om Norskt vägunderhåll till 100%
Det där motsvarar min uppfattning om Norskt vägunderhåll till 100%
Jag tänkte först 7 timmar men det är nog fel. Gissar att de menar 7 dagar.Vilket pårökt datumformat. Antingen har det gått sju dagar eller sju år mellan de två japanska bilderna. Tacka vet jag ISO 8601.
Vadå? år månad dag? i den storleksordningen? inget konstigt med det ju?Vilket pårökt datumformat. Antingen har det gått sju dagar eller sju år mellan de två japanska bilderna. Tacka vet jag ISO 8601.
Vadå? år månad dag? i den storleksordningen? inget konstigt med det ju?
Alldeles för mycket igenkänning på den ?
Förvisso, men man kan ju säga "sju och trettio" och "en och en halv timme" om man vill. Om man vill säga 97 på danska så kan man väl inte välja att säga det på ett enkelt sätt. Man måste säga som bilden visar. Dessutom så byter de system från 50 till 99. Tiotalen upp till och med 40 har egna ord och baseras på 10. Från 50 till 90 används tjog som bas, med minus halva tjog för 50, 70 och 90. Och 90 heter halvfems. Men 100 heter inte fems! Det känns väldigt danskt, typ "Gillar du inte hur vi gör? Synd för dig! Skål!"Lite kul är ju att trots att vi är så emot det danska räknesättet, så använder de ju den "nordiska halvan". Alltså samma halva som vi använder i "halv åtta hos mig" och "halvannan timme" Det betyder ju inte "klockan fyra" eller "en timme", utan bara att den sista enheten är halv. , 7.30 och 1½ timme.
Fransmännen är ju värre där. Upp till sextio är det tiotal, sjuttio är sextio-tio, och sedan kommer man in på tjugotalen fyra-tjugo och fyra-tjugo-tio.Tiotalen upp till och med 40 har egna ord och baseras på 10
Jag håller med! Det är inte logiskt och vettigt, men just den där halvan - som många retar sig på - är faktiskt vettig med tanke på hur den används annars i språken!Det känns väldigt danskt, typ "Gillar du inte hur vi gör? Synd för dig! Skål!"