Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jupp, läsa serier i kombiutrymmet, det var höjden av lyxfärd! :)Minns när jag i 5-6årsåldern fick ligga på en madrass i kombiutrymmet i 244:an och läsa Bamse när vi for från Skåne till Sälen. Good times!
Skumt. Jag minns till 100% att vi åkte på att använda bälteskuddar av modernt snitt men det måste jag varit för stor för redan 1986.
Möjligen minns jag inte ett skit och det var småsyskonen som fick orangefärgade kuddar.
Som din namne (väl?) funderar jag en del på när du är född egentligen. Jag träffade aldrig en enda människa som hette Jonatan och var äldre än mig, men däremot massvis med barn 10-20 år yngre än mig. Själv är jag född flera år efter att man ens kunde köpa en 244 eller 245:a heller för den delen (?), och spenderade barndomsåren tryggt förvarad i en 745:a.?Skumt. Jag minns till 100% att vi åkte på att använda bälteskuddar av modernt snitt men det måste jag varit för stor för redan 1986.
Möjligen minns jag inte ett skit och det var småsyskonen som fick orangefärgade kuddar.
1972. Heter JonasSom din namne (väl?) funderar jag en del på när du är född egentligen. Jag träffade aldrig en enda människa som hette Jonatan och var äldre än mig, men däremot massvis med barn 10-20 år yngre än mig. Själv är jag född flera år efter att man ens kunde köpa en 244 eller 245:a heller för den delen (?), och spenderade barndomsåren tryggt förvarad i en 745:a.?
Helt irrelevant fråga för tråden såklart, men när stoppade det mig senast....??
Vore konstigare om vi inte gjort det och ändå hängde i den här tråden.Konstigt att vi överlevde.
Typiskt levande - de ska alltid höras mest.Det blir ju en rätt skev positiv bias på överlevandes vittnesmål.
För att vara petig slutade Volvo tillverka 240-serien först 1993, och riktigt så ung är du inte.Som din namne (väl?) funderar jag en del på när du är född egentligen. Jag träffade aldrig en enda människa som hette Jonatan och var äldre än mig, men däremot massvis med barn 10-20 år yngre än mig. Själv är jag född flera år efter att man ens kunde köpa en 244 eller 245:a heller för den delen (?), och spenderade barndomsåren tryggt förvarad i en 745:a.?
Helt irrelevant fråga för tråden såklart, men när stoppade det mig senast....??
Mina föräldrar hade definitivt skaffat (fått begagnade av någon, som vanligt..) bälteskuddar till oss ungar redan när jag var ett par år gammal, även om just jag var för liten för att sitta på dem. Född -81. Skulle hetat Jonas men slapp. ?1972. Heter Jonas
Får inte riktigt ihop det med årtalen. Antingen var det syskonen eller så köpte mina föräldrar bälteskuddar senast 84
Jag och brorsan låg i baksätet i babyinlägget eller vad det heter.Min storasyrra låg bältad i en bebis-korg men korgen låg löst.
När det var min tur var både jag OCH korgen förankrade.
Har jag fått berättat för mig.
Blev tvungen att googla och det har gått stadigt nedåt sedan 50-talet.Det går väl åt hälften nu mot när det började sjunka i slutet av 60-talet och det med mer än 10 gånger så många bilar.
Tror inte heller vi kommer så mycket under den nivån vi har nu, de pengarna hade gjort mer nytta på annat ställe.
Blev tvungen att googla och det har gått stadigt nedåt sedan 50-talet.
Visa bilaga 685889
Bilden kommer härifrån: http://yrkeskompetens.se/sakerhet1.pdf
Blev tvungen att googla och det har gått stadigt nedåt sedan 50-talet.
Visa bilaga 685889
Bilden kommer härifrån: http://yrkeskompetens.se/sakerhet1.pdf
Lyckas inte scanna den med Google Lens och inte heller med andra appar... ? Men jag kommer inte ge upp!!!
Scannade in fint med QR Droid. Did not disappoint.Lyckas inte scanna den med Google Lens och inte heller med andra appar... ? Men jag kommer inte ge upp!!!
Jo, en aning ?Scannade in fint med QR Droid. Did not disappoint.
En sån vill jag också göra.