Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det "roliga" är ett ironiserande över hur Disney har en förkärlek att skriva om klassiska berättelser med modern värdegrund. Detta märks oftast i att klassiskt vita karaktärer ersätts av personer med annan bakgrund. Om man tycker detta är bra eller dåligt är upp till var och en, men för Disneys del har det inta fallit väl ut. Ett antal floppar och nu inställda projekt, t.ex en ny version av Snövit som inte ser ut att bli av. Netflix har anklagats för samma sak och ett tag skulle Egypten stämma dem för sitt felaktiga påstående om att Kleopatras hade afrikansk bakgrund.Kan någon hjälpa mig att förstå vad det roliga skulle vara i det åsyftade inlägget? Jag gissar att vi talar om #2823.
2824...Kan någon hjälpa mig att förstå vad det roliga skulle vara i det åsyftade inlägget? Jag gissar att vi talar om #2823.
Plockar russinen ur kakan: ligger inte Egypten i Afrika?Det "roliga" är ett ironiserande över hur Disney har en förkärlek att skriva om klassiska berättelser med modern värdegrund. Detta märks oftast i att klassiskt vita karaktärer ersätts av personer med annan bakgrund. Om man tycker detta är bra eller dåligt är upp till var och en, men för Disneys del har det inta fallit väl ut. Ett antal floppar och nu inställda projekt, t.ex en ny version av Snövit som inte ser ut att bli av. Netflix har anklagats för samma sak och ett tag skulle Egypten stämma dem för sitt felaktiga påstående om att Kleopatras hade afrikansk bakgrund.
I min värld är detta en stor storm i ett väldigt litet vattenglas. Vi lite mer sansade inser att vi faktiskt inte behöver se på det om vi inte vill.
Kleopatra härstammade väl från Grekland.Plockar russinen ur kakan: ligger inte Egypten i Afrika?
Jo men du vet ju inte vad hon identifierade sig som.
Hennes ursprung är från dåtidens Grekland, hennes far var en av Alexander den stores generaler. Netflix (med koppling till frågan ovan) hade ett klipp i trailern om deras dokumentär om henne där de hävdade att detta var en rasistisk historieförfalskning. Det retade upp Egypten.Plockar russinen ur kakan: ligger inte Egypten i Afrika?
En viktig (den viktigaste?) aspekten av och funktionen för humor är väl ändå att kunna beröra tankar, frågor och känslor som många har svårt att hantera på något annat sätt.Hennes ursprung är från dåtidens Grekland, hennes far var en av Alexander den stores generaler. Netflix (med koppling till frågan ovan) hade ett klipp i trailern om deras dokumentär om henne där de hävdade att detta var en rasistisk historieförfalskning. Det retade upp Egypten.
Låt oss nu släppa detta och återgå till det roliga. Pluspoäng till den som hittar årets första upprörda krönika över att det finns folk som gillar att cykla i fula tighta kläder.
Trodde hon var född i Alexandria.
Orkar inte göra en bild, men fyller på med ”Koridoor” (kor i dörr).
Vi var några som skojade på samma tema när jag pluggade: om studentoverallen kostar 400 kr i inköp och ett tygmärke kostar 20 kr styck... då är overallen nog det dyraste plagget vi äger.
=)Orkar inte göra en bild, men fyller på med ”Koridoor” (kor i dörr).