[OT] Memes, den stora tråden.

1728309954439.png

Så jag fattar.

Har memmen med Rage against the Machine eller Ukrainare att göra ?

Kul hur som helst !
Nu blev jag också intresserad hur du kom fram med att den kan handla om Ukrainare? Orchs= Orcher från sagan om ringen där "bilderna" är tagna från och låttexten lätt modifierad från RATM. Men hur skulle detta på något sätt handla om Ukrainare utan att man lägger egen värdering till en populärkulturistisk meme?

Nu blev jag också intresserad hur du kom fram med att den kan handla om Ukrainare? Orchs= Orcher från sagan om ringen där "bilderna" är tagna från och låttexten lätt modifierad från RATM. Men hur skulle detta på något sätt handla om Ukrainare utan att man lägger egen värdering till en populärkulturistisk meme?
I meme-kretsar kallas Ryssar (framför allt deras stridande personal) för Orcher.
Delvis för att de är "onda" och delvis för att deras utrustning är gammal och i dåligt skick. Ungefär som Orchers (se Warhammer 40k).

Ukrainsk propaganda beskriver ryssar som orcher.

Tillbaka
Topp