Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det finns 10 sorters människor etc.
The gift that keeps on givving!
Ah, det klassiska tyska bandet Die Toten Hosen!
Men varför de tre första ljusen från vänster?
För att det är en 8-bitars tårta!Men varför de tre första ljusen från vänster?
Ajust! Vilket slöseri med data!För att det är en 8-bitars tårta!
Ajust! Vilket slöseri med data!
Tycker att tårtan på bilden ser ut som en klassisk 1-bitstårta.Ville fråga om du känner till tortar son är 5-bitars, men insåg att det finns 6-bitars tortar. Så lite slöseri ja, men är hela konceptet "födelsedag" ett stort slöseri?
Band of brothers.
Det var en något fövirrande text innan jag googlade "cilantro".
Jag är väldigt mycket team koriander. Men på pizza vet jag inte, beror nog på resten av ingrediensernaDet var en något fövirrande text innan jag googlade "cilantro".
För mig lät det ungefär som "PH lägger ännu mer basilika på sin 'För mycket Oregano-pizza'".
Så jag fattar.
Nu blev jag också intresserad hur du kom fram med att den kan handla om Ukrainare? Orchs= Orcher från sagan om ringen där "bilderna" är tagna från och låttexten lätt modifierad från RATM. Men hur skulle detta på något sätt handla om Ukrainare utan att man lägger egen värdering till en populärkulturistisk meme?Så jag fattar.
Har memmen med Rage against the Machine eller Ukrainare att göra ?
Kul hur som helst !
I meme-kretsar kallas Ryssar (framför allt deras stridande personal) för Orcher.Nu blev jag också intresserad hur du kom fram med att den kan handla om Ukrainare? Orchs= Orcher från sagan om ringen där "bilderna" är tagna från och låttexten lätt modifierad från RATM. Men hur skulle detta på något sätt handla om Ukrainare utan att man lägger egen värdering till en populärkulturistisk meme?
Ukrainsk propaganda beskriver ryssar som orcher.Nu blev jag också intresserad hur du kom fram med att den kan handla om Ukrainare? Orchs= Orcher från sagan om ringen där "bilderna" är tagna från och låttexten lätt modifierad från RATM. Men hur skulle detta på något sätt handla om Ukrainare utan att man lägger egen värdering till en populärkulturistisk meme?
Tack för förklaring! Jag hängde inte alls med på den liknelsen.Ukrainsk propaganda beskriver ryssar som orcher.
Inte bara det, ryssarna själva identifierar sig med orcher: https://sverigesradio.se/avsnitt/sa-kom-ryssar-att-identifiera-sig-med-tolkiens-orkerUkrainsk propaganda beskriver ryssar som orcher.
Han började skriva på Triologin 1937. Tolkien deltog i WW1 så det är knappast kalla kriget efter WW2 som avbildas. Snarast krigets fasor överlag.Inte bara det, ryssarna själva identifierar sig med orcher: https://sverigesradio.se/avsnitt/sa-kom-ryssar-att-identifiera-sig-med-tolkiens-orker
TL;DR: Sagan om ringen handlar om kalla kriget och Mordor tolkas som Sovjet. Enligt ryssar.
Det vet jag, det är ryssarna (sovjeterna) som fick för sig att göra en alldeles egen tolkning. Där orcherna är den goda sidan..........Han började skriva på Triologin 1937. Tolkien deltog i WW1 så det är knappast kalla kriget efter WW2 som avbildas. Snarast krigets fasor överlag.
Tugga en lite bit av corianderbladet och det smakar tvål i käften resten av dagen!
Bara för oss som inte muterat bort förmågan att känna smaken av denna djävulens planta.Tugga en lite bit av corianderbladet och det smakar tvål i käften resten av dagen!
??Bara för oss som inte muterat bort förmågan att känna smaken av denna djävulens planta.
Det är ganska väl belagt i forskningen att om man gillar koriander så har man en mutation på en gen som gör en okänslig för smaken av de aldehyder som finns i koriander.