[OT] Memes, den stora tråden.

20241107_090214.jpg

Inte för att vara sån, men jag följer den instruktionen när jag kör bil...
Alla med körkort borde träffa runt en stund i en lastbil för att uppleva skillnaden i att ratta en sådan jämfört med en goka... Personbil.

På samma sätt som att alla med körkort borde få uppleva cykelpendling då och då.

Alla med körkort borde träffa runt en stund i en lastbil för att uppleva skillnaden i att ratta en sådan jämfört med en goka... Personbil.

På samma sätt som att alla med körkort borde få uppleva cykelpendling då och då.

Riktigt bra är att SL vid Cykelkarnevalen i Stockholm ofta tar med en ledbuss där man får sitta får förarstolen. Då ser man hur lite man ser bakåt och åt sidan av, framförallt, cyklister.

Riktigt bra är att SL vid Cykelkarnevalen i Stockholm ofta tar med en ledbuss där man får sitta får förarstolen. Då ser man hur lite man ser bakåt och åt sidan av, framförallt, cyklister.
Det är verkligen så sjukt att det tillåts köra med så dålig sikt runt fordonet. Dessutom med tidsmarginaler och stressad miljö.

Det är verkligen så sjukt att det tillåts köra med så dålig sikt runt fordonet. Dessutom med tidsmarginaler och stressad miljö.

Nja, det skulle blir mycket dyrare med flera, mindre fordon istället. Och jag är förvånad att man nästan aldrig hör om incidenter mellan bus och cyklar.

När jag flyttade till min studentstad i Nederländerna blev jag "prejad" av en bus som körde allt närmare trottoarkanten medan jag var emellan. Som tur kunde jag stiga av snabbt och drar cykel upp trottoaren. Minst det inte som en traumatisk händelse, men det måste har varit farligt.

Tillbaka
Topp