[OT] Memes, den stora tråden.

Värdegrund. Herregud. Snart börjar folk yra om censur och yttrandefrihet utan att minsta aning om vad det betyder.

Tips. Det betyder inte att snöflingor får säga vad som helst vill utan mothugg och konsekvenser.

Svensk kultur vill man ha men värdegrund passar inte.

Kan vi få en A4 på skillnaden? Chop chop.

1732827432618.jpeg

Indeed. Men just den här personen luftade precis sina, eh, åsikter om ”akademiker i storstadsområden” i en annan tråd.

Men nu har han hittat en kompis i @jarek996 så allt är lugnt. Happy rullar på.
Först efter att du anklagar mig för att vara en typisk landsortsbo, som du du uttryckte dig: ”Buhuu, det är så synd om oss på landsbygden…”, och helt utan hänsyn till olika människors personliga omständigheter i livet klargjorde att precis alla minsann kan flytta och bo var som helst…

Att först anklaga mig för att vara en gnällig lantis som oroar mig över bränslepriserna och sedan på ett väldigt inskränkt sätt tro att alla verkligen kan rycka upp hela sitt liv med rötterna och flytta tyder på att du är en högutbildad, priviligierade storstadsmänniska, helt utan empati och förståelse för människor utanför din egen sfär…

-Så, min reaktion var bara en motreaktion på din strävan att erhålla virtuella ryggdunkar och plocka lågt hängande frukt för att framställa dig själv som en bättre människa.
(Men det glömde du så bekvämt att nämna i din raljerande text ovan).

En sak är att angripa mina memes och att ta ner mig på jorden med tillrättavisningar.
Men att gå till personangrepp, och sedan inte förvänta sig en motreaktion, är att gå över gränsen.

Först efter att du anklagar mig för att vara en typisk landsortsbo, som du du uttryckte dig: ”Buhuu, det är så synd om oss på landsbygden…”, och helt utan hänsyn till olika människors personliga omständigheter i livet klargjorde att precis alla minsann kan flytta och bo var som helst…

Att först anklaga mig för att vara en gnällig lantis som oroar mig över bränslepriserna och sedan på ett väldigt inskränkt sätt tro att alla verkligen kan rycka upp hela sitt liv med rötterna och flytta tyder på att du är en högutbildad, priviligierade storstadsmänniska, helt utan empati och förståelse för människor utanför din egen sfär…

-Så, min reaktion var bara en motreaktion på din strävan att erhålla virtuella ryggdunkar och plocka lågt hängande frukt för att framställa dig själv som en bättre människa.
(Men det glömde du så bekvämt att nämna i din raljerande text ovan).

En sak är att angripa mina memes och att ta ner mig på jorden med tillrättavisningar.
Men att gå till personangrepp, och sedan inte förvänta sig en motreaktion, är att gå över gränsen.
Du menar personangrepp av typen ”Låt en vuxen förklara för dig vad jag skrev”, ”hjärntvättade fanatiker” med mera?

Jag har en känsla av att dina postningar, i den här tråden och den andra, talar sitt tydliga språk. Men jag kan ha fel.

Vi låter Happy avgöra, helt enkelt!

PS: Virtuella ryggdunkningar på forumet är jag inte så intresserad av. Jag har snarare ett behov av att göra tvärtemot, ibland i opposition mot mina tidigare ståndpunkter. Det brukar inte rendera så många uppskattande, grabbiga dunk i ryggen. Men som man känner sig själv känner man andra, antar jag. DS.

Senast redigerad av en moderator:
Jag förstår.. Det råder envägskommunikation.
Att jag blev kallad unken och luktar skit, och anklagad för att identifiera mig som kvinna, det är helt på sin plats, -så länge jag inte svarar tillbaka?
Antingen har du väldigt svårt att komma ihåg dina egna inlägg, eller också låtsas du bara. Du försvarade något unket meme med att du var född utomlands, och då var det okej att posta.

För övrigt är det ingen som kallar dig unken eller illaluktande. Dina memes däremot…

Antingen har du väldigt svårt att komma ihåg dina egna inlägg, eller också låtsas du bara. Du försvarade något unket meme med att du var född utomlands, och då var det okej att posta.

För övrigt är det ingen som kallar dig unken eller illaluktande. Dina memes däremot…
Men ibland är det svårt att minnas.
God natt.

Så därför är personangrepp mot mig ok?
Jag är själv född utomlands, jag har självdistans, jag kan skoja om mig själv och mitt ursprung.
Om jag lägger ut en bild om cruising i Malmö med ett glatt gäng grabbar och en bil, så betyder det väl för sjuttsiken inte att jag skulle vara en ofräsch, unken rasist. -Eller rövhål heller, för den delen som jag nyss blivit kallad.

Att Malmö är invandrartätt är ingen hemlighet.
Skulle det vara något fel i det? Skulle det vara något fel om invandrare ägnade sig åt cruising?
Det var inte jag som övertolkade en bild och fick den till att bara rasistisk.
Jag själv är lika mörk som personerna i bilden. Men jag antar att jag även är rasist mot mig själv?
Därav att jag poängterade mitt utländska ursprung, för att försöka förklara att det inte var något illa menat.
Men genast så skulle det också förvrängas av någon lustigkurre som ”skojade” om att han minsann fick heila, för han var född i Tyskland. -Poängen missades totalt.
Jag driver med mig själv och mitt ursprung, och demografin som råder i vissa områden.
Det är inte samma sak som att återupprepa en ”hälsning” som för tankarna till ett av historiens största brott mot mänskligheten. -Om en jude eller rom skulle skoja om det, från den utsattas sida hade det varit en helt annan sak. Men inte att ikläda sig förövarens roll.

Lasse Lindroth, alias Ali Hussein, må han vila i frid, drev friskt med sig själv och sitt ursprung, invandring, osv. liksom t.ex. David Batra och Petrina Solange gör idag.
Är dom också rasister och är deras skämt unkna?

Humor är tydligen skitsvårt på internet.
-Liksom att försöka nå fram till vissa personer, som ständigt utvecklar sina svar in absurdum för att det ska passa deras agenda. Därav mina reaktioner och uppmaning om att ta hjälp av en vuxen att förklara, när någon på allvar anser att jag ska anpassa min logistiska situation så att jag kan transportera min cykel till LBS för att låna saker…
Jag ber om ursäkt för om jag tappar humöret, men ibland uppfattar jag det som att vissa människor här på Happy tycker att det är roligt att analysera ner allting i minsta beståndsdel och leta fel, och sedan älta det…

Jag har själv skrivit saker i affekt, vilket jag ber om ursäkt för.
Och jag tror att budskapet här i tråden har gått fram…
-Kan vi lämna detta bakom oss nu?

Peace.

Den var faktiskt ordentligt unken. Hade glömt den.

Vi som har varit med ett tag har inga illusioner om att "folk från Medelhavet" skulle vara mindre rasistiska än andra.

n, du krånglar till det.

cleese var ute nyligen och beklagade sig över att all pk gjorde det svårt att skämta. min uppfattning är att vägen ändå är ganska bred.

men då bör det vara roligt.

är det inte det och dessutom just unket får man i ett internetforum räkna med negativa reaktioner.

och ta dem.

Tillbaka
Topp