[OT] Memes, den stora tråden.

Vi bor i ett land där du KAN få 50 % på dessa tjänster eftersom de inte är förbjudna. Jag förstår inte att du klandrar mig för detta?

Och tolerans igen! En vill sälja sin kropp, och annan sina cyklar. Båda är lagligt tillåtna!
Brutalt men sant.
Fy fan vad fel du trampar nu. Är färdig med den här diskussionen.

Är argumenten över?:ROFLMAO:
Nej men

14e8f58d5f08298c578f2e1150471e61.jpg

Nej. Skulle själv inte lägga upp den där memen, dels för att den känns gubbsjuk men mest för att den inte är så rolig.
Men tycker ändå att det måste få vara okej att skämta om män och vad som driver oss (inte alla).
Är det bilden med den kvinnliga mekanikern?
Jag funderade på om den verkligen var så problematisk.
Hade någon reagerat om det var tvärt om? En kvinna som berättare och en manlig mekaniker (eller något annat yrke)?
Att män och kvinnor är attraherade av varandra och kan gå löjligt långt för att få interagera med någon de tycker om är väl ganska naturligt och vanligt?
Jag har själv gått och handlat i en affär onödigt ofta för att jag tyckte personen i kassan var attraktiv (när jag var ung dårå).

Hade någon reagerat om det var tvärt om? En kvinna som berättare och en manlig mekaniker (eller något annat yrke)?
Nej men nu är vi långt ifrån memes. Kan ni inte starta en tråd om feministisk historia istället där det kan förklaras varför det kan vara mer ok att "objektifiera" (om man så vill) en man än en kvinna. För det kan vi kanske enas om att det är (det kan vi såklart inte).

Jag skrev det i en annan tråd, jag har slutat att moderera forumet. Jag orkar inte med vuxna människors sandlådebeteende och att dessutom få skit för det med jämna mellanrum. Det tar lite längre tid nu men denna tråd kommer säkert också att modereras för det här är för jävla lågt av en del.

Jag står fast vid det jag sa tidigare. Memes ska INTE kommenteras! Då löser sig problemet av sig självt. Om du inte gillar något kan du ge det en tumme ner. Har någon gått för långt? Rapportera till moderatorn.

Jag står fast vid det jag sa tidigare. Memes ska INTE kommenteras! Då löser sig problemet av sig självt. Om du inte gillar något kan du ge det en tumme ner. Har någon gått för långt? Rapportera till moderatorn.
Utan möjlighet att diskutera det som presenteras i tråden, och på så vis i någon mån självsanera den, kommer den stängas relativt fort. Det tror jag många av oss som är aktiva på forumet kan se och förstår.

Jag tycker det vore synd. På ett annat forum jag läser på regelbundet förekommer begreppet "ta det via PM" frekvent.

Utan möjlighet att diskutera det som presenteras i tråden, och på så vis i någon mån självsanera den, kommer den stängas relativt fort. Det tror jag många av oss som är aktiva på forumet kan se och förstår.

Jag tycker det vore synd. På ett annat forum jag läser på regelbundet förekommer begreppet "ta det via PM" frekvent.

Men jag tycker, att memes behöver inga kommentarer. Antingen gillar man en, eller inte.
Man kan diskutera om Campa växlar , eller nya priser på DA, men memes?

Men om det rent krasst inte är memes ens? Finns ju en tråd för pappaskämt.

Jag instämmer f ö med övriga att diskussion är sunt. Tål man inte att diskutera kanske man behöver fundera på varför.

Men vissa diskuterar inte.
De stämplar dig när meme inte är enligt deras tankegång!
Att påpeka att något 1. Inte är en meme och/eller 2. är unket och olämpligt kan ju betraktas som en inlaga i en begynnande diskussion.

Det mest av det som faller under kategori 2 uppfyller inte heller kriteriet för 1 och hör därför ändå inte hemma i tråden.

Humor, eller i förekommande fall försök till humor, som står okommenterad (eller åtminstone utan chans till att kommenteras) mister i min värld helt sitt värde.

Jag anser att vi behöver kunna skämta om allt. Däremot är det orimligt att skämta hur som helst. Som grundregel bör i princip alla skämt vara välkomna, sedan får vi hjälpas åt att problematisera (eller fördöma, måhända lite efter dagsform, åtminstone för egen del) de försök som framstår som problematiska.

Resonemanget bygger dock på att mottagaren av problematiseringen besitter förmåga att ta emot kritik på ett rimligt sätt. En inte helt given kombination alla gånger såklart.
Grejen för mig är att man kan skämta om allt. Men inte med alla. Och speciellt på internet är det extremt svårt att veta vem mottagaren är. Med min bästa vän eller fru vet jag var gränsen går, och vad som är roligt i sammanhanget. I en grupp på 10 var inte alla är lika nära är det svårare att avgöra. Blir grupperna större blir det ännu svårare. Var sak har sin plats

Tolerans igen!
Det som är unket för dig behöver inte vara unket för någon annan!

Jag skulle kunna skriva så här: tänk vilken sorglig värld vi skulle leva i om alla tänkte som du. Men jag kommer inte att göra det för att jag är tolerant (till skillnad från dig)
Tänk så många svenskar som gillar att åka tunnelbana efter ett fotbollsderby. Majoriteten säger ju ingenting åt de skränande "fansen" som fulla (av underbar alkohol) "släpper lös" och kastar av sig skygglapparna och "är sig själva". Underbart toleranta. Sorgligt om dessa överförfriskade fans betedde sig som människor...

Skriver, raderar, skriver, raderar o s v sen kom jag, via Dr Dre, tänka på ett fint citat: "Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with years of experience."

Oaktat det, fattar man inte att sammanhang och/eller kännedom om avsändaren har betydelse för var gränsen går för vad som är kul respektive unket, sexistiskt, rasistiskt, fördomsfullt e t c kanske man ska avhålla sig från att försöka vara kul. Istället för att argumentera för att men minsann är kul.

Skriver, raderar, skriver, raderar o s v sen kom jag, via Dr Dre, tänka på ett fint citat: "Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with years of experience."

Oaktat det, fattar man inte att sammanhang och/eller kännedom om avsändaren har betydelse för var gränsen går för vad som är kul respektive unket, sexistiskt, rasistiskt, fördomsfullt e t c kanske man ska avhålla sig från att försöka vara kul. Istället för att argumentera för att men minsann är kul.
Var det Dr. Dre, Mark Twain, Jesus eller Buddha? Bra är det hur som helst.

main-qimg-ab10f011dfc6a05b564d2e7afe06190a-lq.jpg

Grejen för mig är att man kan skämta om allt. Men inte med alla. Och speciellt på internet är det extremt svårt att veta vem mottagaren är. Med min bästa vän eller fru vet jag var gränsen går, och vad som är roligt i sammanhanget. I en grupp på 10 var inte alla är lika nära är det svårare att avgöra. Blir grupperna större blir det ännu svårare. Var sak har sin plats
Nej, du kan inte förnedra folk. Vi har lagar emot diskriminering - gissa varför....

Lägg bara ner gubbsjuka misogyna sinnesslöa "skämt". Den enda orsak till att hålla på att driva diskriminerande agendor är att man vill förnedra, skaffa sig makt eller vad syftet nu kan vara. Det är en relik ifrån en sämre tid och bortsätt ifrån sin uppenbara olämplighet så är det i många fall även straffbart.

Vem sätter gränserna?
Jag sätter mina gränser. Och har uppenbarligen ungefär samma gränsdragning som de flesta andra här inne. Det vill säga att könsstereotypa och smårasistiska skämt går bort. Och jag kommer att påpeka det också, det är min rättighet. Du behöver inte gilla det, men det skiter jag i.

En av de bästa grejerna med Happy är att människor faktiskt säger ifrån när det dyker upp skräp. Inte så vanligt på andra forum, är min erfarenhet.

Tillbaka
Topp