jarek996
Aktiv medlem
[OT] Memes, den stora tråden.
Titta, MERPARTEN! Vill du förneka , att en del verkligen VILL göra det?merparten
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Titta, MERPARTEN! Vill du förneka , att en del verkligen VILL göra det?merparten
Fy fan vad fel du trampar nu. Är färdig med den här diskussionen.Vi bor i ett land där du KAN få 50 % på dessa tjänster eftersom de inte är förbjudna. Jag förstår inte att du klandrar mig för detta?
Och tolerans igen! En vill sälja sin kropp, och annan sina cyklar. Båda är lagligt tillåtna!
Brutalt men sant.
Och här kommer vi till saken!då de inte har gjort något brottsligt.
Är argumenten över?Fy fan vad fel du trampar nu
Varför radera? Tysta bara de intoleranta forummedlemmarna!ok, radera trådjäveln. @jansson99
Slut heter det.Är argumenten över?![]()
Är det bilden med den kvinnliga mekanikern?Nej. Skulle själv inte lägga upp den där memen, dels för att den känns gubbsjuk men mest för att den inte är så rolig.
Men tycker ändå att det måste få vara okej att skämta om män och vad som driver oss (inte alla).
Nej men nu är vi långt ifrån memes. Kan ni inte starta en tråd om feministisk historia istället där det kan förklaras varför det kan vara mer ok att "objektifiera" (om man så vill) en man än en kvinna. För det kan vi kanske enas om att det är (det kan vi såklart inte).Hade någon reagerat om det var tvärt om? En kvinna som berättare och en manlig mekaniker (eller något annat yrke)?
Jag skrev det i en annan tråd, jag har slutat att moderera forumet. Jag orkar inte med vuxna människors sandlådebeteende och att dessutom få skit för det med jämna mellanrum. Det tar lite längre tid nu men denna tråd kommer säkert också att modereras för det här är för jävla lågt av en del.ok, radera trådjäveln. @jansson99
Utan möjlighet att diskutera det som presenteras i tråden, och på så vis i någon mån självsanera den, kommer den stängas relativt fort. Det tror jag många av oss som är aktiva på forumet kan se och förstår.Jag står fast vid det jag sa tidigare. Memes ska INTE kommenteras! Då löser sig problemet av sig självt. Om du inte gillar något kan du ge det en tumme ner. Har någon gått för långt? Rapportera till moderatorn.
SchexKex
*duckar för västkustmaffian
Är det bara jag som inte riktigt kan bestämma mig för k eller sche och improviserar hej vilt från gång till annan?
Utan möjlighet att diskutera det som presenteras i tråden, och på så vis i någon mån självsanera den, kommer den stängas relativt fort. Det tror jag många av oss som är aktiva på forumet kan se och förstår.
Jag tycker det vore synd. På ett annat forum jag läser på regelbundet förekommer begreppet "ta det via PM" frekvent.
Det gäller att välja ett uttal och hålla fast vid det. Fråga vad min kompis Schristian tycker om det.Är det bara jag som inte riktigt kan bestämma mig för k eller sche och improviserar hej vilt från gång till annan?
Men om det rent krasst inte är memes ens? Finns ju en tråd för pappaskämt.Jag står fast vid det jag sa tidigare. Memes ska INTE kommenteras! Då löser sig problemet av sig självt. Om du inte gillar något kan du ge det en tumme ner. Har någon gått för långt? Rapportera till moderatorn.
Har inte de senaste sidorna bevisat motsatsen?Men jag tycker, att memes behöver inga kommentarer.
Vill minnas jag provat det en gång i tiden, men att mitt minne stökar till det för mig.Det gäller att välja ett uttal och hålla fast vid det. Fråga vad min kompis Schristian tycker om det.
Men vissa diskuterar inte.Tål man inte att diskutera kanske man behöver fundera på varför.
Tyvärr inte. Det finns bara 3 memes av de senaste 50 inläggenHar inte de senaste sidorna bevisat motsatsen?
Samma här. Född och uppvuxen i gbg stad.Är det bara jag som inte riktigt kan bestämma mig för k eller sche och improviserar hej vilt från gång till annan?
Tyvärr inte. Det finns bara 3 memes av de senaste 50 inläggen
Och en av dessa är denna.
Att påpeka att något 1. Inte är en meme och/eller 2. är unket och olämpligt kan ju betraktas som en inlaga i en begynnande diskussion.Men vissa diskuterar inte.
De stämplar dig när meme inte är enligt deras tankegång!
Grejen för mig är att man kan skämta om allt. Men inte med alla. Och speciellt på internet är det extremt svårt att veta vem mottagaren är. Med min bästa vän eller fru vet jag var gränsen går, och vad som är roligt i sammanhanget. I en grupp på 10 var inte alla är lika nära är det svårare att avgöra. Blir grupperna större blir det ännu svårare. Var sak har sin platsHumor, eller i förekommande fall försök till humor, som står okommenterad (eller åtminstone utan chans till att kommenteras) mister i min värld helt sitt värde.
Jag anser att vi behöver kunna skämta om allt. Däremot är det orimligt att skämta hur som helst. Som grundregel bör i princip alla skämt vara välkomna, sedan får vi hjälpas åt att problematisera (eller fördöma, måhända lite efter dagsform, åtminstone för egen del) de försök som framstår som problematiska.
Resonemanget bygger dock på att mottagaren av problematiseringen besitter förmåga att ta emot kritik på ett rimligt sätt. En inte helt given kombination alla gånger såklart.
Tänk så många svenskar som gillar att åka tunnelbana efter ett fotbollsderby. Majoriteten säger ju ingenting åt de skränande "fansen" som fulla (av underbar alkohol) "släpper lös" och kastar av sig skygglapparna och "är sig själva". Underbart toleranta. Sorgligt om dessa överförfriskade fans betedde sig som människor...Tolerans igen!
Det som är unket för dig behöver inte vara unket för någon annan!
Jag skulle kunna skriva så här: tänk vilken sorglig värld vi skulle leva i om alla tänkte som du. Men jag kommer inte att göra det för att jag är tolerant (till skillnad från dig)
Grejen för mig är att man kan skämta om allt. Men inte med alla
Var det Dr. Dre, Mark Twain, Jesus eller Buddha? Bra är det hur som helst.Skriver, raderar, skriver, raderar o s v sen kom jag, via Dr Dre, tänka på ett fint citat: "Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with years of experience."
Oaktat det, fattar man inte att sammanhang och/eller kännedom om avsändaren har betydelse för var gränsen går för vad som är kul respektive unket, sexistiskt, rasistiskt, fördomsfullt e t c kanske man ska avhålla sig från att försöka vara kul. Istället för att argumentera för att men minsann är kul.
Vem sätter gränserna?var gränsen går för vad som är kul respektive unket, sexistiskt, rasistiskt, fördomsfullt e t c
Mottagaren, såklart. Därav problemet med att dra grova skämt för en okänd massa på internet.Vem sätter gränserna?
Nej, du kan inte förnedra folk. Vi har lagar emot diskriminering - gissa varför....Grejen för mig är att man kan skämta om allt. Men inte med alla. Och speciellt på internet är det extremt svårt att veta vem mottagaren är. Med min bästa vän eller fru vet jag var gränsen går, och vad som är roligt i sammanhanget. I en grupp på 10 var inte alla är lika nära är det svårare att avgöra. Blir grupperna större blir det ännu svårare. Var sak har sin plats
Jag sätter mina gränser. Och har uppenbarligen ungefär samma gränsdragning som de flesta andra här inne. Det vill säga att könsstereotypa och smårasistiska skämt går bort. Och jag kommer att påpeka det också, det är min rättighet. Du behöver inte gilla det, men det skiter jag i.Vem sätter gränserna?
Oscar Wilde såklart
Helt seriöst: kan du skicka mig 10 memes från dessa kategorier (från vårt forum såklart) via privat meddelande? Då vet jag åtminstone var du drar gränserna. Jag måste börja med någon.Lägg bara ner gubbsjuka misogyna sinnesslöa "skämt"
Jag sätter mina gränser. Och har uppenbarligen ungefär samma gränsdragning som de flesta andra här inne