[OT] Memes, den stora tråden.

Hot och hat är tydligen jätteroligt (eftersom de som hotar och hatar inte drabbas). Plus, "miljömupparna" slår ju inte tillbaka. Jätteroligt (och enkelt) att hoppa på dem.

Klart osmaklig. Men rolig.
Och osmakligheten bor granne med Gud.

Våga vitsa.
Jag är en stark förespråkare av att vi skall skämta om det mesta, för att inte säga allt. Det är inte ämnet i sig jag vänder mig mot i det här fallet.

Vi skrattar alla åt olika saker. Jag antar att vi alla även får en klump i magen av olika saker.

Senast ändrad:
Jag har stött på en och annan användare här på Happy med diametrala åsikter, i förhållande till mina egna. Det fina är att tonen ändå, med något enstaka undantag, har varit inom gränsen för vad som åtminstone jag anser vara hövlig; rimlig.

Synd att den tiden ligger bakom mig.

Jag har stött på en och annan användare här på Happy med diametrala åsikter, i förhållande till mina egna. Det fina är att tonen ändå, med något enstaka undantag, har varit inom gränsen för vad som åtminstone jag anser vara hövlig; rimlig.

Känner igen vad du menar men kommer ALDRIG sluta kommentera/konfrontera unkna inlägg med rutten människosyn.

Tråkigt att höra att du inte längre klarar av att vara hövlig
🤪

Om ni tror att uppmärksamhetstörstande människor med vanföreställningar som med våld förstör för andra är universiellt uppskattade kanske ni behöver möta människor utanför er egen bubbla.
Jag tar ju del av dina inlägg, så min kvot är i alla fall välfylld. 👌

Helt oberoende av mina breda sociala kontakter i övrigt.

Tackar som frågar.

Och de som råkar illa ut pga andras livsval? Fuck'em! Kul, ju!
Väntar på några "roliga" judeskämt. Hilarious, ju! Vaddå, vatten under bron!? Höhöhö!

Bara för att klargöra, är det här också en Meme med rutten människosyn?
Visa bilaga 751315
I mina ögon ingen större skillnad, man driver med människor som råkat illa ut pga sina egna livsval.
Fast här är det folk som tagit värvning i en invasionsarme för att få utlopp för sin önskan att plundra, våldta och mörda.
Bra exempel på hur ett skämt är beroende av sammanhanget.

Ovastående meme tycker jag är ganska lustigt fastiskt. Eller t.o.m askul mtp omständigheterna. Skulle inte tyckt likadant om det stått Ukraina.
Vad som är rätt och fel avgörs till största delen av mottagaren och säger lika mycket om den som om avsändaren.

Bara för att klargöra, är det här också en Meme med rutten människosyn?
Visa bilaga 751315
I mina ögon ingen större skillnad, man driver med människor som råkat illa ut pga sina egna livsval.
Fast här är det folk som tagit värvning i en invasionsarme för att få utlopp för sin önskan att plundra, våldta och mörda.
Yes, you're right
EjVCZJHWkAAvJBo.webp

Bra exempel på hur ett skämt är beroende av sammanhanget.

Ovastående meme tycker jag är ganska lustigt fastiskt. Eller t.o.m askul mtp omständigheterna. Skulle inte tyckt likadant om det stått Ukraina.
Vad som är rätt och fel avgörs till största delen av mottagaren och säger lika mycket om den som om avsändaren.
Att det säger något om mottagaren är givetvis korrekt.

Att det skulle säga mer om mottagaren än avsändaren stämmer givetvis inte. Det är bara en dålig ursäkt för att avsäga sig (eller den) ansvar för sina handlingar.

Skämt är beroende av kontext. Unken människosyn är alltid densamma, oavsett situation.

Att det säger något om mottagaren är givetvis korrekt.

Att det skulle säga mer om mottagaren än avsändaren stämmer givetvis inte. Det är bara en dålig ursäkt för att avsäga sig (eller den) ansvar för sina handlingar.

Skämt är beroende av kontext. Unken människosyn är alltid densamma, oavsett situation.
Vad har unken människosyn att göra med att tycka det är rätt åt en angripare att få pisk?

Ja, det är svårt ibland. De som drabbas värst av klimatförändringar (dvs inte vi i väst, än) är skyldiga. Så, vi i väst behöver inte göra nåt (åt våra utsläpp). Enkel alternativ logik. Bättre att klaga på dem som försöker uppmärksamma problemet (och likställa dem med djur).

Tillbaka
Topp