[OT] Memes, den stora tråden.

1765915396890.webp

Med tanke på att drygt 27 miljoner amrikaner saknar all form för sjukvårdsförsäkring och drygt en halv miljon gick i personlig konkurs 2024 pga sjukvårdsräkningar de inte kunde betala är det knappast antivax bakom memet utan en krass verklighet i the land of the free.

Påminner om den här frågan jag fick i en jobbsök-process. Känns som att de hade kunnat skippa resterande frågor om man gillar konst etc. Den här hade räckt.
Visa bilaga 808948
Var går gränsen för manipulation undrar jag alltid när jag ser såna. Ett visst mått ingår ju i de flesta normala jobb där social interaktion är en del..

Var går gränsen för manipulation undrar jag alltid när jag ser såna. Ett visst mått ingår ju i de flesta normala jobb där social interaktion är en del..
Jag intervjuade en kille för ett säljjobb för en herrans massa år sedan, och minns ett av hans argument som var ”jag är sjukt manipulativ, fråga bara mina polare, det slutar alltid med att vi gör det jag vill!”.

Tar tillbaka min meme. Står inte heller bakom den. Men! Corna vaccinet står jag absolut inte bakom. Men givetvis polio, mässlingen och andra beprövade vaccin.

Tar tillbaka min meme. Står inte heller bakom den. Men! Corna vaccinet står jag absolut inte bakom. Men givetvis polio, mässlingen och andra beprövade vaccin.
Varför står du inte bakom skydd mot att bli allvarligt sjuk eller att dö i Covid-19?

Redigerat: stavfel.

Senast ändrad:
Varför står du inte bakom sig mot att bli allvarligt sjuk eller att dö i Covid-19?

Science, ew

På vilket sätt är coronavaccinerna inte beprövade? Fick min åttonde spruta mRNA häromdagen och än har jag inte varit sjuk eller fått små gröna prickar mot gredelin hud.

Varför står du inte bakom skydd mot att bli allvarligt sjuk eller att dö i Covid-19?

Redigerat: stavfel.
För att några nära och kära som blev dåliga efter vaccinet. Nej inte bara feber…
Alla får bilda sin egen uppfattning. Jag har min.
God jul!

För att några nära och kära som blev dåliga efter vaccinet. Nej inte bara feber…
Alla får bilda sin egen uppfattning. Jag har min.
God jul!
Många får smärta i vaccinationsstället, andra mår allmänt kass en dag eller två och ytterligare några får feber och behöver ligga till sängs något dygn.
En del som inte vaccinerat sig får känna på insidan av IVA, covid kan tex slå ut njurarna och lite andra halvviktiga kroppsfunktioner och är man gammal och svag är risken att dö inte liten utan ett verkligt alternativ.
Du får självklart bilda dig en uppfattning men bilda den på fakta och inget annat.
Jag hoppas verkligen inte att du drabbas men det är bra att veta att det KAN gå riktigt illa om det händer. Då är det billigt att slippa undan med att bli dålig ett tag.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp