[OT] Memes, den stora tråden.

1000007337.webp

Förklarade tidigare idag för den 16-åriga sonen att jag helt har misslyckats med uppfostran.
Hans duschmusik idag var Highwayman, Ebba, KSMB och avslutade med KollaKolla med Nationalteatern.
Tanken är väl att de ska revoltera mot sina föräldrars musiksmak. :)
Det funkade nog så länge musiken kom med nåt nytt som lockade. Sen började det gå mest utför.

Förklarade tidigare idag för den 16-åriga sonen att jag helt har misslyckats med uppfostran.
Hans duschmusik idag var Highwayman, Ebba, KSMB och avslutade med KollaKolla med Nationalteatern.
Tanken är väl att de ska revoltera mot sina föräldrars musiksmak. :)
låter som revolten är riktad mot sina jämnåriga

Har också reflekterat över det där. När föräldrarna lyssnar på norsk dödsmetal och tysk könsorganmusik blir väl liksom största revolten ett barn kan göra att börja lyssna på p2 eller nåt.

Eller lyssna på gangsterrap. Det skulle ju faktiskt vara en katastrof.

Har också reflekterat över det där. När föräldrarna lyssnar på norsk dödsmetal och tysk könsorganmusik blir väl liksom största revolten ett barn kan göra att börja lyssna på p2 eller nåt.

Har du hörd vad som räknas som rap numera då? 😁

Dansbandsvågar finns väl av en anledning?

När jag var 15 lyssnade jag på Black Sabbath för att plåga mina föräldrar.
Nu närmar jag mig 50 och då lyssnar jag på Black Sabbath för att plåga mina barn.
Haha, exakt. "Pappa, är det där rock?" är en standardfras när man råkat glömma att byta spellista. Vi har i alla fall Laleh som gemensam nämnare. Och Minor Majority "var rätt ok för att vara pappamusik".

När jag var 15 lyssnade jag på Black Sabbath för att plåga mina föräldrar.
Nu närmar jag mig 50 och då lyssnar jag på Black Sabbath för att plåga mina barn.

Haha. Min son (nu 12) lyssnar gärna på Metallica (album Master of puppets). Jag lyssnade inte på det när jag var ung, även om det är från min tid. Nu tycker jag att det är helt ok.

EDIT: min son kan dock skrämma andra barn med det när de frågar om de kan får skjuts till en tävling.

I'm in this post and I don't like it. Eller ja, i alla fall den norska delen:P

De håller sig i alla fall till det som spotify kallar "svensk gangsterrap". Eller, när spotify vill vara diplomatiska: Sverige top 50

Tillbaka
Topp