[OT] Motor assisterad cykel !
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Pfaff sa:*suck*
Och du aspirerar på the Darwin Award?
( jo, jag har en motorcykel)
Rsdea sa:Någon mer än jag som även åker motor assisterad hoj ? Märks att vinterns cykling gett resultat ?
88km/h i snittfart och 210km/h som högsta uppnådda fart på en 10mila tur ?
Vart vill du komma? Klarar du att tugga tuggummi samtidigt?Rsdea sa:88km/h i snittfart och 210km/h som högsta uppnådda fart på en 10mila tur ?
Han är bara glad den fungerade i 10 mil... det är ju en Aprilia!!Fältprästen sa:Vart vill du komma? Klarar du att tugga tuggummi samtidigt?Rsdea sa:88km/h i snittfart och 210km/h som högsta uppnådda fart på en 10mila tur ?
Rsdea sa:Och vadå erkänner att man gjort grov fortkörning.
Jag kanske va in på en inhägnad bana och tog ett par varv ?
Men visst kan jag erkänna att man legat nån km över angiven hastighet nån gång eftersom den går fortare på 1:ans växel än vad som är lagligt som högsta fart i Sverige.
Frågan va bara om nån mer hade mc.
Plush sa:Rsdea sa:Och vadå erkänner att man gjort grov fortkörning.
Jag kanske va in på en inhägnad bana och tog ett par varv ?
Men visst kan jag erkänna att man legat nån km över angiven hastighet nån gång eftersom den går fortare på 1:ans växel än vad som är lagligt som högsta fart i Sverige.
Frågan va bara om nån mer hade mc.
Tja... Inhägnad bana och en 10-mila runda på den...
OH Please....
Hasse#7 sa:OT tack, så har jag inga synpunkter på annat. Möjligen kan du dra ihop särskrivningar när du ändå editerar.
På de ställen där du sällan möter nån annan trafikant är risken stor att du istället möter nåt djur, t.ex. älg, rådjur, grävling. Jag ser gärna att mina skattepengar går till annat än akutvård av nån Allanballan-motorcyklist som skulle toppa sin hoj på den "tomma" landsvägen...Doctor C sa:Det tar inte många sekunder att accelerera upp en MC till 210 km/h från låt säga 90 km/h och sedan retardera till samma hastighet igen. Det finns ställen utanför storstäderna där detta låter sig göras utan att man riskerar andra människors liv. Det kan för vissa människor verka otänkbart men det finns faktiskt vägar i Sverige där man kan köra i minuter, ja till och med timmar, utan att möta någon annan trafikant eller människa.
Göra samma sak på Essingeleden? Mycket dumt.
Förstår ni skillnaden?
Doctor C sa:Det tar inte många sekunder att accelerera upp en MC till 210 km/h från låt säga 90 km/h och sedan retardera till samma hastighet igen. Det finns ställen utanför storstäderna där detta låter sig göras utan att man riskerar andra människors liv. Det kan för vissa människor verka otänkbart men det finns faktiskt vägar i Sverige där man kan köra i minuter, ja till och med timmar, utan att möta någon annan trafikant eller människa.
Förstår ni skillnaden?
ething sa:Det är något gulligt med personer som i lycra och <200 gr frigolit på huvudet gladeligen cyklar i 80 men börjar orda om organregister för att man kör MC. Det är samma personlighet som skapar cykelhatare i plåtlådor på hjul...
Trevlig hoj även om jag föredrar en RSV4 före en Tuono, för min del står en 1098S i garaget men cykling och motocross gör att den tyvärr inte används tillräckligt. Numer har jag lugnat mig men ett tag var jag på "first name basis" med farbror blå, det är inte bara cyklister som använder vägarna som lekplats (vilket är precis vad vi gör i båda fallen). Ta det lugnt med isfläckarna :)
För övrigt hoppas jag alla är med i organregistret, högst osjälviskt att inte låta andra få ett bättre liv om man själv drabbas av oturen.
Bengt-re sa:ething sa:Det är något gulligt med personer som i lycra och <200 gr frigolit på huvudet gladeligen cyklar i 80 men börjar orda om organregister för att man kör MC. Det är samma personlighet som skapar cykelhatare i plåtlådor på hjul...
Trevlig hoj även om jag föredrar en RSV4 före en Tuono, för min del står en 1098S i garaget men cykling och motocross gör att den tyvärr inte används tillräckligt. Numer har jag lugnat mig men ett tag var jag på "first name basis" med farbror blå, det är inte bara cyklister som använder vägarna som lekplats (vilket är precis vad vi gör i båda fallen). Ta det lugnt med isfläckarna :)
För övrigt hoppas jag alla är med i organregistret, högst osjälviskt att inte låta andra få ett bättre liv om man själv drabbas av oturen.
Det dör fler motorcyklister än cyklister per år i trafiken.
Statistiken påstår inte det.Rsdea sa:Bengt-re sa:ething sa:Det är något gulligt med personer som i lycra och <200 gr frigolit på huvudet gladeligen cyklar i 80 men börjar orda om organregister för att man kör MC. Det är samma personlighet som skapar cykelhatare i plåtlådor på hjul...
Dom flesta mc förare som dör är pga bilister som kör ihjäl dom
Jag har kört åtskilliga tusen mil i glesbygd över en 20-årsperiod och aldrig råkat ut för en djurkollision. En handfull hårda inbromsningar kanske, inte mer. Tror nog att dina skattepengar går till något annat (meningslöst).ooms sa:På de ställen där du sällan möter nån annan trafikant är risken stor att du istället möter nåt djur, t.ex. älg, rådjur, grävling. Jag ser gärna att mina skattepengar går till annat än akutvård av nån Allanballan-motorcyklist som skulle toppa sin hoj på den "tomma" landsvägen...Doctor C sa:Det tar inte många sekunder att accelerera upp en MC till 210 km/h från låt säga 90 km/h och sedan retardera till samma hastighet igen. Det finns ställen utanför storstäderna där detta låter sig göras utan att man riskerar andra människors liv. Det kan för vissa människor verka otänkbart men det finns faktiskt vägar i Sverige där man kan köra i minuter, ja till och med timmar, utan att möta någon annan trafikant eller människa.
Förstår ni skillnaden?
Bara för att förtydliga så var det inget ont menat i mitt inlägg om organregistret. Men det verkar rätt farligt med mc, 200 km/h är en del mer än 30-40 km/h. Tycker paralellen om cykelhatare är missvisande då det inte ligger något hat bakom mitt inlägg mer menat som en uppmaning om att köra försiktigt för er egen och era medtrafikanters skull.ething sa:Det är något gulligt med personer som i lycra och <200 gr frigolit på huvudet gladeligen cyklar i 80 men börjar orda om organregister för att man kör MC. Det är samma personlighet som skapar cykelhatare i plåtlådor på hjul...
Ser 3 st på väg 257 vilket inte direkt förvånar. Rubriceringarna i 2 av fallen var dock ngt mer oväntad.Bengt-re sa:Statistiken påstår inte det.Rsdea sa:Bengt-re sa:ething sa:Det är något gulligt med personer som i lycra och <200 gr frigolit på huvudet gladeligen cyklar i 80 men börjar orda om organregister för att man kör MC. Det är samma personlighet som skapar cykelhatare i plåtlådor på hjul...
Dom flesta mc förare som dör är pga bilister som kör ihjäl dom
perzzon sa:Spännande att den bromsar så hiskeligt dåligt.
såg ett test på nya xc60 nyss. Den hade kortare bromssträcka.
Rsdea sa:Hasse#7 sa:OT tack, så har jag inga synpunkter på annat. Möjligen kan du dra ihop särskrivningar när du ändå editerar.
Att jag särskriver är ett "handikapp" som jag kämpar med att lära mig varje dag. Men du frågar väl rullstolsburna om ni ska ta en springtävling också.
Skogling sa:Shit vilket puckat inlägg.
Å jag som dessutom just slösat bort nästan två timmar på filmen "Mother!"...
Denna dagen måste vara en konstinstallation.
God natt.
Rsdea sa:perzzon sa:Spännande att den bromsar så hiskeligt dåligt.
såg ett test på nya xc60 nyss. Den hade kortare bromssträcka.
En bil har ju dock 4 hjul i kontakt med backen när den nitar en mc har i princip 1 med en anläggningsyta som en 5 krona. Bakhjulet hjälper möjligtvis till lite. Ändå har Aprilian bland dom bästa bromsarna som finns just nu till mc.
Rsdea sa:Skogling sa:Shit vilket puckat inlägg.
Å jag som dessutom just slösat bort nästan två timmar på filmen "Mother!"...
Denna dagen måste vara en konstinstallation.
God natt.
Tack ! Jag hade en skit tråkig kväll men det hjälpte månag av er att ändra på ? alltid kul med heta diskussioner! Synd jag vi inte fick in lite miljösnack.
Kör nämligen utan katt på hojen ?
Rsdea sa:Sen är det inte farten som dödar....utan att stanna för fort
Rsdea sa:Någon mer än jag som även åker motor assisterad hoj ? Märks att vinterns cykling gett resultat ?
88km/h i snittfart och 210km/h som högsta uppnådda fart på en 10mila tur ?
Edit: Motorcykel är OT // Admin
Hep sa:Rsdea sa:Hasse#7 sa:OT tack, så har jag inga synpunkter på annat. Möjligen kan du dra ihop särskrivningar när du ändå editerar.
Att jag särskriver är ett "handikapp" som jag kämpar med att lära mig varje dag. Men du frågar väl rullstolsburna om ni ska ta en springtävling också.
Menar du att dyslexi ger särskrivningar, eller är det något annat handikapp du syftar på? Jag har jobbat med dyslexiker och andra typer av problem och aldrig sett det fenomenet. De som särskriver, skriver talspråk och inte har koll på skiljetecken och meningsbyggnad, men inte missar tecken, byter plats på bokstäver och stavar fel på de enkla orden har sällan någon diagnos att skylla på. Fast det var som sagt kanske något annat än dyslexi du menade.
Att skryta om motorcykelhastighet på ett cykelforum tyder väl mer på tourettes eller något annat tvångsmässigt.
Rsdea sa:Någon mer än jag som även åker motor assisterad hoj ?
Hep sa:Att skryta om motorcykelhastighet på ett cykelforum tyder väl mer på tourettes eller något annat tvångsmässigt.
Skogsgubben sa:Rsdea sa:Någon mer än jag som även åker motor assisterad hoj ?
Inte längre. Lade av för ca 10 år sedan. Efter ett par dagar på bana kändes det bara tråkigt att köra omkring på vanlig väg. Tid och resurser för att börja köra oftare på bana fanns inte.