OT: Nä nu jävlar!

Sorry to say, men vi är redan med i "EG" [läs EU] :-)
Dessvärre är vi inte med i EMU så vi är bara med i EU-light. Det var, av någon outgrundlig anledning, majoriteten i Svea Rike, som tyckte att Kronan är bättre en Euron. Tragiskt men sant...

multisport Skrev:
-------------------------------------------------------
> Sorry to say, men vi är redan med i "EG" :-)
> Dessvärre är vi inte med i EMU så vi är bara med i
> EU-light. Det var, av någon outgrundlig anledning,
> majoriteten i Svea Rike, som tyckte att Kronan är
> bättre en Euron. Tragiskt men sant...

Vi är med i EMU till 2/3! Och när vi gick med i EU så förband vi oss att införa det 3:e steget: euro som valuta. Så den folkomrötnmingen var bara återigen Görans försök att slösa med våra skattepengar. Alltså en helt meningslös omröstning, om nåt vi redan röstat om... och alla dumma svenskar gick på det... hahaha

Crossmax äger! Skrev:
> Oh, tur att Trocaderon finns kvar...

Sch... inte högt, då tar de bort den med...

Appropå högertrafik, kommer ni ihåg den folkomröstningen? Hmm visst ja vissa av er var ju inte ens födda då men vi gamlingar minns det iaf ;-)

Drygt 80% av folket ville behålla vänstertrafiken trots det beslutade våra politiker att avskaffa den och införa den högertrafik som dem ville ha!! Känns mönstret möjligen bekant?

Bosse

Ja och nu ska väl dom ta bort annandag pingst med,och ersätta ledigheten på våran nationaldag.
Det är väl inget å fira..

//Max

Hoss Skrev:
> >
> Ja och nu ska väl dom ta bort annandag pingst
> med,och ersätta ledigheten på våran nationaldag.
> Det är väl inget å fira..

Håller med, Jag anser vi gör 2:e maj till helgdag och firar mig istället.

Ska de inte ta och göra om 24 december till vardag också, det är ju 25:e som egentligen tomten kommer, det vet ju varenda unge som sett på Kalle Anka på julafton. Det är ju sååå roligt att jobba dagen innan julafton också... :-)

/Leo

> Håller med, Jag anser vi gör 2:e maj till helgdag
> och firar mig istället.
>

Bra ide, jag skulle rösta för om det blev en folkomröstning.

Hoss Skrev:
> Varför inte bara fortsätta att ha annandag pingst
> som man alltid haft?

Å vad firar vi dådå?

Tycker det är upphetsande att fira den nya grundlagen 1809!
Du kanske vill fira den ryska revolutionen istället?

Pontus Skrev:
> > Håller med, Jag anser vi gör 2:e maj till
> helgdag
> > och firar mig istället.
> >
>
> Bra ide, jag skulle rösta för om det blev en
> folkomröstning.
>
> /Pontus

Jag anser att vi ska fira Pontus istället :-)

//Max

Nu ska ju ungjävlarna få ledigt under rahmadan åxå! Å snart ska de väl få ledigt under alla religioners högtider, så den enda skoldagen på året de är i skolan är väl på avslutningsdagen? Å då får de inte sjunga Idas sommarvisa, för den är rasistisk enligt de PK.

Förändringar är aldrig kul.....i början*S*

Märkligt nog vänjer man sig snabbt, och kanske till och med anser att det blir bättre, men som råkonservativ(egen utsago) måste jag allt gnälla lite över varje liten förändring, det bara är så.

JTExploder: Och vad hjälpte det då?

Pommac säljer för dåligt, då slutar man tillverka den. Vad är det för farligt med det? Om ni verkligen gillade Pommac så hade ni köpt mer av den och då hade dom inte lagt ner den. Enkel kommersialism-matematik. För övrigt så kommer pommacen vara kvar när den säljer, dvs till högtider som jul, nyår etc.

Läsk bygger på att den är gratis att tillverka och kostnaden finns i transportkostnaden. Att transportera ut massa läsk till butikerna som inte säljs är ren förlust. Varför skall företag hålla på med förlustaffärer?

Fast vi skulle kanske haft kvar dalern som valuta och fortsatt bränna häxor?

(obs ironi)

Mattias L Skrev:
> JTExploder: Och vad hjälpte det då?
>
> Pommac säljer för dåligt, då slutar man tillverka
> den. Vad är det för farligt med det? Om ni
> verkligen gillade Pommac så hade ni köpt mer av
> den och då hade dom inte lagt ner den. Enkel
> kommersialism-matematik. För övrigt så kommer
> pommacen vara kvar när den säljer, dvs till
> högtider som jul, nyår etc.
>
> Läsk bygger på att den är gratis att tillverka och
> kostnaden finns i transportkostnaden. Att
> transportera ut massa läsk till butikerna som inte
> säljs är ren förlust. Varför skall företag hålla
> på med förlustaffärer?

Den kemiska världen kommer ta över .. coca cola,coca cola
,coca cola
,coca cola
,coca cola
,coca cola

En massa socker och läskiga färger..

//Max

Kan inte låta bli, vad är pommac och julmust då? Knappast mer än vatten, socker, smakmedel och färgmedel?

Julmust (riktig gammeldags) är visserligen mer men smörjan som säljs i butikerna idag har lite med "the real deal" att göra. Hembrydg julmust är kanongott.
Förresten, är det bara jag som irriterar mig på smygprishöjningen som dom försöker få igenom på julmusten. Tänkte på det idiotiska påfundet att sälja julmust i 1,4 liters flaskor. (kommer dessvärre inte ihåg vem det är som gör dom...)

Kul med försäljningsstatistik julmust/coca-cola. Cola ligger jämt skyhögt över alla andra sorter, men till jul så kommer julmusten och svenskarna köper den som tokiga vilket gör att cola och julmust byter plats i försäljningslistan. Inte konstigt att cola spenderar grymma reklampengar till jul varje år för att få oss att ersätta julmusten med cola...

Crossmax: Det är då vi börjar köpa importerat vatten på flaska. Ehh... Jajust de ja, det gör vi redan...

Vad har hänt med Ingemar Johanssons läsk då? Är han inte populär längre? Förtjänar inte en läsk att få heta Zingo efter en världsmästare i boxning även efter 45 år??

Jag har då inte sett den på ett bra tag, men den kanske finns i någon gammal ICAbutik någonstans...

Du..det kommer inte dröja länge innan Trocadero,zingo,jaffa m.m. kommer försvinna.Plus att dom redan är svåra att få tag på,som du redan säger.snyft.

Snart försvinner väl även Apotekarnes läsk (visst katten, Apotekarnes vatten).

//Max

Jag tror att något mindre bryggeri tar över å börjar tillverka den. Ett bryggeri som inte måste 200000% vinstmarginal, utan nöjer sig med vinst.

Champis smakar ju dessutom bättre än Pommac.

David Hume skrev 1754: "Tendensen att klandra nutiden och beundra det förgångna verkar ha ett starkt rotfäste hos människan"..

trocaderon slutade de väll att tillverka för snart ett halvår sen. i alla fall så var de då inte längre möjligt att köpa hem det till restaurangen (gick på kockskola me restaurang)

Ja det har vi som tur var. Ibland är det bra att regeringen tar tag i besluten och inte låter oss som tror att vi är kvalificerade nog bestämma. Trots att kvällstidningarna lurar i oss att vi kan tillräckligt.

Kaijan Skrev:
> Alla som ylar över att Pommac slutar
> tillverkas.När köpte ni senast pommac??

Så sent som förra veckan. Sådeså!

Då är det ok.Men jag kan tänka mig det finns ett stort antal som klagar men har inte köpt en Pommac på ett bra tag.Själv dricker jag sällan smaksatt sockervatten

Tro det eller ej, men det finns hopp!!

För några år sedan så las produktionen av TOY ner.
Detta goda tuggummi som varit med sedan man sprang i blöjor.

I förra veckan såg jag ett stort stånd med bara TOY-askar.
Såg prexis ut som 'förr i tiden'.

De styrande kanske fattade att de hade ett etablerat varumärke, att det fortfarande fanns mer potential för det på marknaden.

Så förhoppningsvis så är Pommacs bortvaro bara temporär!!

/krokus

Tillbaka
Topp