OT: Nerladdningsprogram till datorn

Crossmax

Aktiv medlem
Undrar bara vilka nerladdningsprogram ni använder för att ladda ner musik, filmer m.m. till datorn.
Kazaa, eDonkey, DC.... Är ni nöjda, många virus? och övriga synpunkter är jag tacksam för!

ODC 5.31 Inte ett enda virus.Kazaa skall du akta dig för.Massa virus å skit

Senast redigerad av en moderator:
DC++ som klient för "Direct Connect" eller BT++ för "Bit Torrent". Använd "PeerGuardian" om du är ljusskygg.. Det finns en massa p2p program som fungerar mer eller mindre bra men just Kazaa är det nog ingen som borde använda..

Kör på denna länken <http://trackerwww.prq.to/frame.html>. Ladda bara ner "bit tornado" eller annat bit torrent program och sen är det bara att ladda, glöm bara inte att "SEEDA" , minst ett ratio på 1 eller mer.

På tal om nedladdningar... Efter att ha laddat ner en senare version av Adobe Reader (ver. 6.02) häromdagen, har jag fått problem att öppna länkar till pdf-dokument på webben. Sidan blir helvit med ett kryss i väntra hörnet. Vad jag då får göra är att högerklicka, ta spara som, och sen öppna det lokalt på datorn. Vad är felet?

// Joe

Crossmax äger! Skrev:
-------------------------------------------------------
> Undrar bara vilka nerladdningsprogram ni använder
> för att ladda ner musik, filmer m.m. till datorn.
>
> Kazaa, eDonkey, DC.... Är ni nöjda, många virus?
> och övriga synpunkter är jag tacksam för!

Torrents och lite DC.

Inga virus.

the_TnT Skrev:
> Också en bra idé :)
>
>
> Carpe Diem!

Bara bra idér. Ett av tipsen vi har här på verket när det programet inte vill funka första gången efter inst.

Hej,

Jag hade samma problem med Adobe Reader vi uppdatering. Jag avinstallerade programmet och installerade från scratch, då funkar det igen.

/Mikael

DC++ är riktigt bra. Där hittar man allt och lite till. Jag har laddat ned virus några gånger men det hittas alltid automatiskt och tas bort av Norton AV så det är inga problem. Har hitills aldrig blivit "smittad". Kör dock med an trådlös router och en brandvägg för bra skydd. Samt förstås Peerguardian.

H

peerguardian är ett bra om man gillar falsk säkerhet. Det blockar visserligen en del, t.ex. olika hemsidor och annat "farligt". Det bygger ju på att personer skickar in misstänkta ip-serier bara. Det har hänt flera gånger jag fått höra att antipirater är inne, och när man får ip:t, visar det sig vara en italiensk hemsida som inte har något att göra med antipirater. Sen får folk använda peerguardian om de vill givetvis.

bara att poängtera så är det inte programmen som innehåller virus, utan användarna...
dc nätet är givet enligt min mening, kazaa är misslyckat, o övriga nät är inte särskillt stora.

dc är smidigt och enkelt, opera dc (sk odc) finns även på svenska som jag uppskattar.
Ända nackdelen är att många hubbar kräver ett x antal minst utdelade gb.

Jag håller med dom andra.Glöm Donkey,Kaaza.

Själv kör jag med ODC eller som andra kör DC++ . Det är nog det bästa,inga virus och du kan få tag på flest saker.

//Max

Då är det dåligt paketerat (förutsatt att ni har paketerade program).

Det är antagligen licensvillkoren som ska accepteras, rutan ligger säkert bakom nånstans och bara väntar på att bli "acceptad".

Instämmer i kören, DC++ eller ODC och Torrent. Enda problemet är kass bandbredd på min lina och att jag inte tycker att jag har råd att skaffa ny hårddisk som får plats med mer;-)

feffemannen Skrev:
> valknut? Har de bytt namn på dcgui? Nu är jag
> förvirrad (mao precis som vanligt). Debians paket
> heter fortfarande dcgui iaf...
>
> f

Dcgui-qt har bytt namn, gjorde det i senaste updateringen i min gentoo, bara debian som är seg som vanligt... ;P

oDC och Norton antivirus gör att jag aldrig har fått något virus =). PÅ oDC finns dessutom massor av bra cykelfilmer =)

Jag har problem med att jag får dålig hastighet på uppkopplingen om jag inte kör BPS(BulletProof Spyware). Finns det inget som kan stoppa de sakerna som kommer in i datorn innan de slöar ner farten?

Tankar bara på DC++ och är närapå bara inne här, miata.se, annonsguiden.nu och hotmail.com så nånstans därifrån borde det komma...

/Jim

hoss:
måste än en gång påpeka att det _inte_ är programmen som bär på virus utan användarna..

btw:
spelar ingen roll om du sitter på dc, odc, dc++ vdc o allt vad det heter, fortfarande samma nätverk, bara olika klienter, de flesta dc-hubbar använde då Yhub mjukvara.

odc föredrar jag som inte håller på med registerfiler etc samt att det är på svenska

jim:
sitter du på en dsl tjänst med enbart halvduplex? då kan det vara så att det är users som laddar hem av dig samtidigt som du laddar hem, ja då vet vi alla vad som händer med halvduplex, då blir downsteamen helkass.

finns ett väldigt smidigt program för detta, netlimiter som du kan låsa upsteamen på just de program eller samtliga program om du så vill, väldigt bekvämt och funktionellt.

Tim Skrev:
> hoss:
> måste än en gång påpeka att det _inte_ är
> programmen som bär på virus utan användarna..
>
> btw:
> spelar ingen roll om du sitter på dc, odc, dc++
> vdc o allt vad det heter, fortfarande samma
> nätverk, bara olika klienter, de flesta dc-hubbar
> använde då Yhub mjukvara.
>
> odc föredrar jag som inte håller på med
> registerfiler etc samt att det är på svenska
>
> jim:
> sitter du på en dsl tjänst med enbart halvduplex?
> då kan det vara så att det är users som laddar hem
> av dig samtidigt som du laddar hem, ja då vet vi
> alla vad som händer med halvduplex, då blir
> downsteamen helkass.
>
> finns ett väldigt smidigt program för detta,
> netlimiter som du kan låsa upsteamen på just de
> program eller samtliga program om du så vill,
> väldigt bekvämt och funktionellt.

Netlimiter brukar ej vara speciellt populära på hubbarna

Ok inget fildelningsprogram innehåller virus, men Kazaa skickar med lite trevliga spionprogram... Kazaa Lite däremot innehåller inga som helst farligheter.

Tänker Moralisera lite nu:

Det är olagligt från och med årskiftet (03-04) att ta del av upphovsrättsskyddat material via fildelningsprogram utan upphovsmannens medgivande, det måste finnas fler kontakter mellan parterna än fildelningen för att det ska bli lagligt. Man måste med andra ord vara goda vänner alternativt nära släkt.

Rätta mig om jag har fel, snälla!?

Muerto Skrev:
> Ok inget fildelningsprogram innehåller virus, men
> Kazaa skickar med lite trevliga spionprogram...
> Kazaa Lite däremot innehåller inga som helst
> farligheter.
>
> Tänker Moralisera lite nu:
>
> Det är olagligt från och med årskiftet (03-04) att
> ta del av upphovsrättsskyddat material via
> fildelningsprogram utan upphovsmannens medgivande,
> det måste finnas fler kontakter mellan parterna än
> fildelningen för att det ska bli lagligt. Man
> måste med andra ord vara goda vänner alternativt
> nära släkt.
>
> Rätta mig om jag har fel, snälla!?
>
> /Hellre pank och fågelfri än rik och cykelfri!
> (6 inlägg om dagen i snitt typ... illa!)

Har många vänner å en stor släkt=)

Nåja, bit torrent funkar hyffsat oftast om det finns några folk som inte bara suger på ens bandbredd utan ger nåt tillbaka.

Det största problemet med bittorrent är att folk seedar så lite dom kommer undan med. Det är lite som 0-days, man måste vara på hugget om man vill ha ner något. Alla seedar inte i all evighet och därför är det svårt att få tag på gamla (förra veckans) releaser. DC funkar bättre tycker jag då folk ofta har lite smått och gott och personliga favoriter i sin shares som man kan bläddra genom.

lundatok skrev:
> Det största problemet med bittorrent är att folk
> seedar så lite dom kommer undan med. Det är lite
> som 0-days, man måste vara på hugget om man vill
> ha ner något. Alla seedar inte i all evighet och
> därför är det svårt att få tag på gamla (förra
> veckans) releaser. DC funkar bättre tycker jag då
> folk ofta har lite smått och gott och personliga
> favoriter i sin shares som man kan bläddra genom.
> Do, or do not. There is no try.

Jag instämmer, det är lite synd.

Tillbaka
Topp