[OT] Nespresso?

[OT] Nespresso?
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> NK har både apparater och kaffepluppar såg jag
> idag. De kanske inte kräver medlemskap. Å andra
> sidan måste man ju gå på nk. Å tredje sidan
> slipper man Biblioteksgatan!

Pest eller kolera egentligen... ;P

Äger själv en Nespressomaskin. Den har fått mig att börja dricka kaffe överhuvudtaget. Uppskattade inte kaffe innan jag fick maskinen, så jag fick mig en liten Aha-upplevelse.

Jag kör nästan bara Roma, gör capuccinos på den, det blir himmelskt!

[OT] Nespresso?
Vilka sorter kör ni med då? Vi har gröna för små koppar och blåa för stora. Dom gröna är godast. Roma är god också men nån sån köpte vi inte senast.

[OT] Nespresso?
Jomper, hur blev det sen? Köpte du en nespressomaskin?

Är själv sugen på en espressomaskin nu när man fyllt vuxen men slits mellan det väldigt praktiska med nespresso kontra engångsförpackningar, kundklubbar mm mm. Kanske en 'riktig' maskin istället med pods till. (fler) Tips mottages tacksamt.

[OT] Nespresso?
Jag blev positivt överaskad av nespresso. En polare har en sån maskin. Smarrigt och extremt enkelt.
Minuset är ju att man är begränsad till deras utbud av kapslar.
/J

[OT] Nespresso?
Japp, vi kör hårt med nespressokaffet hemma. Mest på helgerna dock, men jag är supernöjd.

Har dock samma negativa inställning till kundklubb och inlåsning i proprietärt koncept som du men fördelarna överväger faktiskt. Roma och Ristretto är godast. Jag skulle bli glad om det dök upp några goda sorter för de stora kopparna också.

Vi köpte den billigaste varianten med automatisk dosering av vattnet och den är perfekt. Vi fick med deras mjölkskummar-apparat på köpet. Den ser ut som en liten vattenkokare och har en liten visp i sig, blir kanonbra skummad mjölk faktiskt. Hellre en sådan än ett ångrör som måste hållas rent.

-j

[OT] Nespresso?
Annars funkar ju pods jäkligt bra. Ingen kladd med sump och nästan hela smaken. Frågan är om man förlorar speciellt mkt alls egentligen om man ändå tänkt köpa färdigmalt kaffe.

[OT] Nespresso?
Jilster skrev:
> Nespresso upplägget känns som en kopia av Mac
> i-pod upplägg

Men med Nespresso slipper man itunes. Poäng till Nestlé.

[OT] Nespresso?
Vi har den däringa tvågrupps-Nespresson på jobbet, den som tar "platta" kapslar i allsköns färger (vi har sex sorter, brukar matcha mot skorna...) och det funkar bannemig oförskämt bra. Jämn och tillräckligt hög kvalité. Okej mjölk. Tevatten.

Ändå går jag fem trappor ner och femton meter bort för att gå på kaffebar...

/M

[OT] Nespresso?
bigmollo skrev:
> Det är det oetiska som ger styrkan i kaffet. Den
> bittra smaken av kränkta själar.

Pfffffffffffahahahahahahahahaha

[OT] Nespresso?
Mårten skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det är det oetiska som ger styrkan i kaffet.
> Den
> > bittra smaken av kränkta själar.
>
> Pfffffffffffahahahahahahahahaha

Dito:)

Jaha, då var det bara att byta ut all Nestlè-barnmat mot Semper.

[OT] Nespresso?
@Vernersson, smakar helt klart bättre än 7/11 kaffe. Om du har möjlighet så gå ner på en nespresso butik så lär du kunna hitta vilken pod som passar dig bäst. Jag tkr om konceptet för att det är lättsamt.

[OT] Nespresso?
Det kan ju omöjligt vara äckligare än kontorskaffe iaf. Jag tycker att nespresso är gott. Åas är jag ingen kaffeconnoisseur utan gillar vanligt snutkaffe.

[OT] Nespresso?
Atlas skrev:
> Måste man fortfarande bli förödmjukad av teens
> med PH-syndrom i vidrig lokal för att dricka
> sånt kaffe?

Man kan beställa över nätet om inte vill gå till prettobutiken.

[OT] Nespresso?
+1. Vilken maskin som helst borde ju funka. Aeroccino är rätt smidigt om man skulle vilja ha något med mjölk. På jobbet har vi en Lattissima som gör mjölken direkt tillsammans med kaffet, den är klart osmidigare om det inte är många som använder mjölk.

[OT] Nespresso?
Polarn snackade om att köpa en nespresso eftersom han aldrig använde sin espressomaskin deluxe med extra ost på mornarna t.ex. för det tog för lång tid. Jag följde hans råd och är nöjd med resultatet :)

[OT] Nespresso?
Vernersson skrev:
> Jag bor i en yttepyttehåla som inte
> ens har en 7-11, än mindre en Nespressobutik

Fy fan va skönt.

[OT] Nespresso?
Jag har själv sålt min själ till djävulen och köpt en Nespresso till fjällstugan och är klart nöjd. Hemma kör jag dock vidare med Gaggia Classic maskin och en bra kvarn. För lite mer sporadiskt bruk av typen sommarstuga, kontor osv presterar en Nespresso maskin helt klart acceptabelt kaffe. Om man inte vill bli våldtagen av Nespresso har Elgiganten kapslar som funkar i Nespressomaskiner och duger gott åt mig.

[OT] Nespresso?
Oskar skrev:
> Vernersson skrev:
> -----
> > Jag bor i en yttepyttehåla som inte
> > ens har en 7-11, än mindre en Nespressobutik
>
>
> Fy fan va skönt.

Japp!! :-D
Dessutom har jag massor av mtb-natur på 5 min cykelavstånd!

Vilket slår både Nespressobutik & 7-11 med hästlängder ;)

[OT] Nespresso?
Vernersson skrev:
> Oskar skrev:
> -----
> > Vernersson skrev:
> >
>
> > -----
> > > Jag bor i en yttepyttehåla som inte
> > > ens har en 7-11, än mindre en Nespressobutik
> >
> >
> > Fy fan va skönt.
>
>
> Japp!! :-D
> Dessutom har jag massor av mtb-natur på 5 min
> cykelavstånd!
>
> Vilket slår både Nespressobutik & 7-11 med
> hästlängder ;)

+1
Jag bor "in the middle of nowhere" och har fincykling runt husknuten och beställer Nespressokapslarna på nätet och slipper därmed ha med prettobutiken att göra.

[OT] Nespresso?
Butiken på Kungsg i Sthlm är fortfarande pretto, men är lite bättre än förut faktiskt.
+ att man kan slinka in och ta en gratis kopp som "provsmak" om man har vägarna förbi....

[OT] Nespresso?
Kaffekapseln har aaaldeles utmärkta näspressokapslar. Fast det blir löjligt små espressi av näspressokapslar om det ska va lite kraft och styrka i brygden.
Varför måste man i alla lägen längta till Italien, där man även på skumma ställen som använder pods får god espresso?

Tillbaka
Topp