[OT] Nu har man varit på konsert

• Trådstartare Trådstartare zobnisse
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
Z

zobnisse

Guest
Ännu en underbar konsert med ett bra band BOLT THROWER. För första gången i sverige på 15år:-) det var full ös från början till slutet.

Senast ändrad:
Åhh, fan...

Coolt.
Visste inte att de fortfarande höll på.

Jag såg dem (och Pestilence) i Malmö på Stadt Hamburg för en herrans massa år sen.

Cheers,
//Peter

Eftersom jag inte postade tidigare i
får det nu bli ett återupplivande av denna gamla tråd.

Detta eftersom det denna kväll inte blev ngn köpenhamnsresa eller ngt besök i den stora gropen utan istället en varm och svettig inomhuskonsert i Leksand med dubbla grammisvinnaren
Amanda Ginsburg
aa6900_564fc96c742d423893b5736a099f1d73~mv2.jpg

Hon har en helt fantastisk röst, men emellanåt blev jazztrion lite väl "jazzlössläppta"

Blodet, The Ocean och This will destroy you sågs igår. Mycket bra, även om TWDY lugna postrock var lite för stor kontrast till The Oceans hårda avslut.

Fullt ställ i Borlänge i helgen på Mimikrys 30-årsfest. Fantastiskt många bra konserter.

von Bacchi
1000004150.jpg

The Radiovisions
1000004152.jpg

Mimikry
1000004158.jpg

Professional Againsters
1000004165.jpg

Troublemakers
1000004166.jpg

Vet Hut
1000004168.jpg

Trubbel
1000004169.jpg

The Boatsmen
1000004173.jpg

Björnarna
1000004175.jpg

De lyckliga kompisarna
1000004192.jpg

Ett dödens maskineri
1000004195.jpg

Slaveriet
1000004205.jpg

Lillasyster
1000004209.jpg

The Hawkins
1000004211.jpg

Långt fram till vänster så är jag och Heffe. Och detta var väldigt bra, även om The Flex var bäst.
Nightfeeder spelar i Gbg den 18 och Malmö den 19. Ta chansen!

Från i tors
Visa bilaga 730623
Visa bilaga 730624
Visa bilaga 730625
2h30min bra, riktigt bra, konsert

Men vilken usel lokal Hovet är.
Håller med om allt, men vilken nostalgitripp bara att se en koncert på hovet, decenniet sedan för min del.

Fast jag verkar ha varit på en annan koncert än de recensioner jag sett, Wild god-numren var sömnpiller för mig, utom det andra ( minns inte vilken av låtarna det var), där de bombade på litegrann. Och för mig absoluta höjdpunkter i From her to eternity och Tupelo. Jag är glad att han gav något till gamla disonansälskare!

vilken nostalgitripp bara att se en koncert på hovet
+1
Wild god-numren var sömnpiller för mig, utom det andra ( minns inte vilken av låtarna det var), där de bombade på litegrann. Och för mig absoluta höjdpunkter i From her to eternity och Tupelo. Jag är glad att han gav något till gamla disonansälskare!
Setlist
Playlist på Spotify (inte min jag kör Tidal)

Håller med om allt, men vilken nostalgitripp bara att se en koncert på hovet, decenniet sedan för min del.

Fast jag verkar ha varit på en annan koncert än de recensioner jag sett, Wild god-numren var sömnpiller för mig, utom det andra ( minns inte vilken av låtarna det var), där de bombade på litegrann. Och för mig absoluta höjdpunkter i From her to eternity och Tupelo. Jag är glad att han gav något till gamla disonansälskare!
Det var Wild god. Jag tycker det var väldigt bra överlag. Wild God låtarna, speciellt Wild God och Conversion tog sig live.

Tycker nog nästan att Jubilee Street var bäst. Efter Bright Horses.

Tror att den senaste spelningen jag såg på Hovet var Nine Inch Nails, det måste ha varit över 10 år sen.

Senast ändrad:
Äta risgrynsgröt, check
Stödja Stadsmissionen, check
Lyssna på vrålrock, check
Få lite bra vibrationer, check

Jullunch i Kungsträdgården av Stadsmissionen med efterföljande konsert med KSMB ock Kikki Danielsson.
Kan julen bli bättre ...IMG_20241217_132948.jpg
4a569cc1-ae97-445b-b708-575357715767.jpg

Med risk att låta tjatig var Golvad Grävling igen höjdpunk(t)en på Tullakroksfestivalen, vare sig man gillar teatralisk speedpunk (?) eller inte. Bästa eller åtminstone mest energiska liveshowen jag sett sedan första gången man såg The Hives, dock utan några direkta likheter i övrigt. Tror inte de tar sig utanför Skåne riktigt ännu men har man chansen att se dem när man är söderut så bör man passa på - svårt att säga hur länge ett gäng tjugoåringar håller ihop.

Med risk att låta tjatig var Golvad Grävling igen höjdpunk(t)en på Tullakroksfestivalen, vare sig man gillar teatralisk speedpunk (?) eller inte. Bästa eller åtminstone mest energiska liveshowen jag sett sedan första gången man såg The Hives, dock utan några direkta likheter i övrigt. Tror inte de tar sig utanför Skåne riktigt ännu men har man chansen att se dem när man är söderut så bör man passa på - svårt att säga hur länge ett gäng tjugoåringar håller ihop.
Jag är ledsen att jag inte hann hem från semestern i tid, men tydligen spelar de i Åstorp på lördag såg jag precis. Sweet!

Väldigt proffsigt första arrangemang på Valhall Park/gamla F10 som säkert skulle kunna bli ett nytt Sofiero för sommarspelningar.
IMG_0114.webp

IMG_0087.webp

Tillbaka
Topp