samsung xcover 271
Den här kan fortfarande köpas trots att den varit ute på marknaden i hela tre år.
Basic modell med 3g för den som inte behöver vara uppkopplad till internet. Vatten/stöt/damm tålig.
Vanlig hörlursingång saknas. En ut/ingång med litet flatstift för allt, laddning/data/headset. Timer, stoppur, stegräknare, kompass, gps, röstmemo, bluetooth, larm, ficklampa, kalender, världstid, kalkylator, omvandlare: valuta,längd,vikt,volym,yta,temperatur,
fm-radio m inspelning, mp3 spelare, 2mpx kamera, bildredigerare: filter,stil,förvräng,kontrast,ljusstyrka,färg,storlek,beskär,vänd,infoga,.
Videokvaliteten 160x128 är värdelös, kameran levererar något bättre, men långt ifrån bra.
Bra batteritid, bra samtalsljudkvalitet och ljudvolym.
Ficklampan aktiveras med separat knapp som tyvärr inte påverkas av knapplåset, risk för ofrivillig belysning och tömning av batteri. Knapplåset av eller på (10 sek) irriterande kort tid, men utökas genom att ändra bakgrundsbelysningen 30 sek, 1 min, 3 min, 10 min. För ännu bättre batteritid stänger man med fördel av 3g och kör med gsm 900/1800.